Chat with us, powered by LiveChat

THE PROFIT #7: Karol Zarajczyk, URSUS SA: Mamy potencjał by stać się koncernem międzynarodowym

Skomentuj artykuł

„Wiedzieliśmy, że Ursus jest najlepszą polską marką, rozpoznawalną na świecie, która ma historię produkowania bardzo dobrych ciągników będących synonimem jakości. Poza tym Ursus ma technologię, którą można rozwinąć, i która śmiało może konkurować z koncernami zachodnimi. Proces pozyskiwania przez nas Ursusa trwał ponad 10 lat. Obserwowaliśmy z przerażeniem jak ta fabryka podupada i w momencie, kiedy zostały już praktycznie zgliszcza udało nam się wygrać przetarg i przejąć składniki majątku. Przejęliśmy prawa do znaku, prawa produkcyjne, trochę maszyn i dokumentacji i spółkę, która ma 60 mln straty ciągnionej. (…) Obecnie, 2016 rok skończymy prawdopodobnie z produkcją na poziomie ponad 5 tysięcy ciągników, jesteśmy obecni na 40 rynkach i ruszamy z produkcją autobusów elektrycznych" – powiedział w wywiadzie dla inwestorzy.tv Karol Zarajczyk, Prezes Zarządu URSUS S.A. 

 

W materiale poruszono między innymi tematy takie jak:

  • historia reaktywacji spółki Ursus

  • tradycje motoryzacyjne rodziny Zarajczyków

  • kluczowa rola ekspansji na rynki afrykańskie w procesie odbudowy spółki

  • problemy legislacyjne dotyczące ekspansji zagranicznej, które napotykają polskie firmy

  • plany związane z wprowadzeniem na rynek autobusów elektrycznych marki Ursus

inwestorzy.tv

 

Inne nagrania kanału inwestorzy.tv

 

 
Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji

Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych realizuje projekt "Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszy Europejskich w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój. Sfinansowano w ramach reakcji Unii na pandemię COVID-19. Więcej informacji o projekcie