Cyfrowy Polsat opublikował wyniki za 2015 rok. Większym zainteresowaniem może cieszyć się jednak ogłoszone wezwanie na akcje Midasa. Więcej na ten temat pisaliśmy w oddzielnym artykule, dostępnym w tym miejscu. Poniżej prezentujemy wybrane pozycje wynikowe ze sprawozdania finansowego grupy za 2015 rok.
Wybrane pozycje wynikowe (mln zł) |
2015 r. |
2014 r. |
Przychody |
6 533,1 |
5 084,7 |
Wynik operacyjny |
1 985,8 |
1 442,4 |
Wynik EBITDA |
3 685,1 |
2 738,3 |
Wynik brutto |
1 332,4 |
314,2 |
Wynik netto |
1 163,4 |
292,5 |
Źródło: Cyfrowy Polsat S.A.
W 2015 roku przychody Cyfrowego Polsatu wyniosły 6,5 mld zł wobec 5 mld zł rok wcześniej. Łączna liczba aktywnych usług generujących przychód, czyli tak zwany wskaźnik RGU, wyniosła 16,5 mln zł, z czego 77% usług była świadczona w modelu kontraktowym. W segmencie usług kontraktowych średnia ilość usług na użytkownika wyniosła 2,13 (wobec 2,01 na koniec 2014 roku), a średni przychód na klienta, czyli wskaźnik ARPU, wyniósł 88,3 zł (wobec 87,2 zł przed rokiem). W segmencie usług przedpłaconych (pre-paid) wskaźnik ARPU wyniósł 18,5 zł (wobec 18,2 zł). Na koniec grudnia 2015 roku z programu smartDOOM korzystało 1 mln klientów, przy RGU 3,04 mln i ARPU 30 zł.
![]() |
Źródło: Cyfrowy Polsat S.A. |
Wynik operacyjny grupy w 2015 roku wyniósł blisko 2 mld zł, EBITDA 3,69 mld zł, a zysk netto 1,16 mld zł. Znaczna poprawa jest głównie efektem konsolidacji wyników grupy Metelem od 7 maja 2014 roku. W 2015 roku grupa poniosła mniejsze koszty finansowe – 664,6 mln zł wobec 1 146 przed rokiem. W dniu 29 stycznia bieżącego roku spółka zakończyła proces refinansowania dotychczasowego zadłużenia, co przyniesie oszczędności odsetkowe w wysokości około 400 mln zł rocznie. Przepływy wygenerowane na działalności operacyjnej wyniosły 2,89 mld zł.
Przychody grupy z reklamy telewizyjnej i sponsoringu wyniosły 1,04 mld zł, a więc urosły o 8,6% rok do roku, czyli więcej niż rynek, który wzrósł w tym okresie o 4,6%. Udział grupy w rynku reklamy wzrósł do 26%. W 2016 roku oczekuje jednocyfrowego wzrostu dla całego rynku reklamy telewizyjnej i sponsoringu. Kanały grupy w 2015 roku odnotowały największą oglądalność. Udział w oglądalności głównego kanału Polsat wyniósł 13,2%, a kanałów tematycznych 11,4%, co daje łączny udział 24,6%.
Do godziny 13:30 kurs akcji Cyfrowego Polsatu tracił 0,6% (29.02.16). Na wykresie wyrysowało się ważne wsparcie na poziomie 20 zł, od którego kurs akcji odbił się z końcem stycznia bieżącego roku. Najbliższy opór można wyznaczyć na poziomie 24 zł, a powyżej na linii trendu spadkowego, która przebiega obecnie w okolicach 25,60 zł.
![]() |
Źródło: stooq.pl |
Źródło: Cyfrowy Polsat S.A.