ZM Kania wynikami za 2015 rok potwierdził konsekwencję w realizacji strategii, która zakłada podwojenie sprzedaży w latach 2015-2018. Razem ze wzrostem skali biznesu, w górę idzie także zyskowność spółki.
Poniżej prezentujemy wybrane dane finansowe Zakładów Mięsnych Kania S.A.
Wybrane dane finansowe ZM Kania (tys. zł) |
2015 r. |
2014 r. |
Przychody ze sprzedaży |
1 027 427 |
847 932 |
Zysk z działalności operacyjnej |
63 298 |
48 423 |
Zysk brutto |
52 061 |
39 635 |
Zysk netto |
41 424 |
31 773 |
Źródło: Zakłady Mięsne Henryk Kania S.A.
Przychody ze sprzedaży ZM Kania w ubiegłym roku wzrosły o 21,2% i po raz pierwszy w historii firmy przekroczyły barierę 1 mld zł. Taki wynik został uzyskany dzięki m.in. rozwojowi kanałów sprzedaży zarówno w zakresie sieci handlowych oraz w kanale handlu tradycyjnego. W ramach aktywnych kontraktów handlowych spółka zwiększała portfolio produktowe. Bardzo dobrze sprzedawały się też w ostatnim roku produkty dedykowane na sezon grillowy oraz oferta dostosowana do okresów świątecznych. Dzięki tym działaniom firma zwiększyła swoje udziały rynkowe. Wzrost przychodów zaowocował też większymi zyskami. Wynik na poziomie EBITDA wyniósł 71,3 mln zł, co dało dynamikę w wysokości 28%. Zysk operacyjny wzrósł o 31% do poziomu 63,3 mln zł, a zysk netto wyniósł 41,4 mln zł dając 30% dynamiki wzrostu.
„W poprzednich latach zbudowaliśmy solidne fundamenty do mocnego wzrostu skali prowadzonej działalności i generowanych wyników finansowych. Rok 2015 jest pierwszym w historii spółki, w którym przekroczyliśmy barierę 1 mld zł sprzedaży. Konsekwentnie realizujemy naszą strategię rozwoju portfolio produktowego oraz sieci sprzedaży w Polsce i za granicą, a naszym celem jest podwojenie przychodów z roku 2014 już w roku 2018, kiedy spodziewamy się przekroczenia 1,7 mld zł zrealizowanej sprzedaży” – powiedział Grzegorz Minczanowski, prezes zarządu Zakładów Mięsnych Henryk Kania S.A.
Spółka zapowiada mocniejsze wyjście na rynki zagraniczne, co ma pomóc w osiągnięciu celu zawartego w strategii (dynamiczny wzrost przychodów). Przedstawiciele spółki we wcześniejszych wypowiedziach podtrzymywali chęć dokonywania zagranicznych akwizycji. Spółka mocno postawiła na rozwój produktów plastrowanych inwestując w wysokowydajne linie plastrujące. Jednocześnie w IV kwartale ubiegłego roku weszła mocniej na rynek parówek, co powinno być w pełnym stopniu widoczne w wynikach w 2016 roku.
„Uruchomione w 2015 roku efektywne linie do plastrowania zdecydowanie zwiększają nasz potencjał biznesowy. Wygodne w użyciu plastrowane i pakowane wędliny z logo Henryk Kania oraz Henryk Kania Maestro goszczą w coraz większym stopniu na półkach naszych partnerów handlowych oraz w domach konsumentów.”
„Szynki, kiełbasy czy kabanosy z logiem Henryk Kania są już od dawna znane konsumentom i przez nich doceniane. Zamierzamy również istotnie zaistnieć w segmencie parówek, gdzie nasz dynamiczny wzrost rozpoczął się w IV kwartale 2015 roku. Mamy wysokie kompetencje produkcyjne i handlowe w każdym segmencie rynku” – powiedziała Dominika Rąba, Członek Zarządu Zakładów Mięsnych Henryk Kania S.A.
Patrząc na wykres kursu akcji ZM Kania widoczny jest trend spadkowy. Trwa on od końca 2013 roku. Jego linia obecnie przebiega na poziomie około 2,70 zł. Byki próbowały pokonać ją w okresie wrzesień-listopad 2015 roku bez powodzenia. Po tym okresie podaż doszła do głosu i sprowadziła kurs w dwa miesiące do poziomu 1,75 zł. Od lutego tego roku rynek zaczął jednak „grać” pod publikację dobrych wyników za 2015 rok i kurs akcji wzrósł. Raport finansowy nie zawiódł akcjonariuszy i w dniu dzisiejszym kurs wyznacza nowe, lokalne maksima przebijając w ciągu dnia poziom 2,35 zł. Krótkoterminowa linia trendu wzrostowego wyznacza wsparcie na poziomie 2,15 zł. Oporem pozostaje linia trendu spadkowego.
Źródło: Stooq.pl |
Źródło: Zakłady Mięsne Henryk Kania S.A.