Zapraszamy do zapoznania się z raportem na temat Vivid Games przygotowanym przez analityków Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych.
Spis treści:
- Profil działalności
- Analiza finansowa
- Plany strategiczne i ocena perspektyw
- Podsumowanie raportu
Vivid Games
1. Profil działalności
Vivid Games działa na rynku gier od 2006 roku. Specjalizuje się w produkcji gier przeznaczonych dla urządzeń mobilnych. Najbardziej rozpoznawalną produkcją Vivid Games jest seria Real Boxing. Druga jej odsłona miała premierę w listopadzie 2015 roku pod tytułem Real Boxing 2 Creed. Jest to pierwsza pełnowymiarowa gra w modelu biznesowym free-to-play. Obie części gry do końca 2015 roku przyniosły spółce 27,5 mln zł przychodów i trafiły do ponad 33 mln odbiorców na całym świecie. Na mocy umowy z Metro-Goldwyn-Meyer gra wykorzystuje licencje filmowe Rocky oraz Creed. Poniższa grafika pokazuje w jakim tempie rosły przychody generowane przez markę Real Boxing w latach 2012-2015:
Źródło: Vivid Games S.A. |
W IV kwartale 2015 roku gra Real Boxing 2 Creed była pobrana ok. 3 mln razy. Wartość charakterystycznego w tej branży wskaźnika ARPMAU (średni miesięczny przychód na użytkownika) wyniosła 0,11 dolara. W strukturze pobrań największy udział miał rynek amerykański – 35%, a następnie UK 9%, Chiny 4,5%, Japonia i Francja po 4%. Zdecydowana większość kopii (97%) trafiała na urządzenia z systemem iOS. Dla porównania w tym samym okresie pierwszą część Real Boxing pobrano w ilości 1,8 mln, co wskazuje na wieloletni cykl życia tych gier.
W połowie ubiegłego roku spółka uplasowała na rynku nową emisję akcji w ilości 2 mln walorów po cenie 5 zł pozyskując ok. 10 mln zł. Redukcja zapisów w transzy inwestorów indywidualnych wyniosła 59,1%. Środki te miały posłużyć m.in. do finansowania produkcji nowych gier (Metal Fist, Real Casino), rozwój autorskich technologii, promocję gier, inwestycje w IP oraz akwizycje. W wyniku rozwoju spółka otworzyła oddział w Warszawie i powiększyła liczbę pracowników o kolejne 34 osoby oraz rozpoczęła program publikacji gier zewnętrznych.
Największy udział w akcjonariacie Vivid Games mają Remigiusz Rudolf Kościelny oraz Jarosław Wojczakowski – po 27,11% wszystkich akcji. Pełnią oni odpowiednio w firmie funkcję prezesa i wiceprezesa zarządu. Free float stanowi 45,78% akcji. Cały kapitał zakładowy dzieli się na 27 945 465 akcji.
Źródło: Vivid Games S.A. |
2. Analiza finansowa
Wybrane dane finansowe (zł) |
2015 r. |
2014 r. |
Przychody ze sprzedaży |
17 316 145 |
13 687 759 |
Zysk z działalności operacyjnej (EBIT) |
- 1 024 421 |
1 102 165 |
Zysk brutto |
- 1 178 518 |
1 393 055 |
Podatek dochodowy |
8 765 997 |
- 722 442 |
Zysk netto |
7 587 479 |
670 613 |
Przepływy pieniężne z działalności operacyjnej |
5 629 847 |
4 818 276 |
Przepływy pieniężne z działalności inwestycyjnej |
- 9 993 329 |
- 5 648 554 |
Przepływy pieniężne z działalności finansowej |
12 999 252 |
2 015 633 |
Źródło: opracowanie własne na podstawie skonsolidowanych raportów okresowych Emitenta.
Skonsolidowane przychody w 2015 roku wyniosły 17,3 mln zł i wzrosły o 26% wobec 2014 roku. Grupa zakończyła poprzedni rok zyskiem netto na poziomie 7,6 mln zł, co stanowi ponad jedenastokrotny wzrost w stosunku do roku poprzedniego. Jednak znaczący udział w wyniku netto miała dodatnia wartość podatku dochodowego w kwocie 8,7 mln zł, co pozwoliło wygenerować z ujemnego wynik brutto (w wysokości -1,2 mln zł) dodatnią wartość na końcu rachunku zysków i strat. W zakresie zysku EBITDA spółka zanotowała spadek z 2,9 mln zł w 2014 do 1,3 mln zł w 2015 roku. Wpływ na to miały zwiększone wydatki na produkcję i promocje, a także poniesione koszty otwarcia biura w Warszawie, powiększenie powierzchni biurowej w Bydgoszczy czy wydatki na system informatyczny klasy ERP.