Mimo wysokiej bazy porównawczej, 11 bit studios poprawił wyniki finansowe w I kw. 2016 roku. Zysk netto w tym czasie wyniósł 4,6 mln zł na tle 4,2 mln zł rok wcześniej.
Poniżej prezentujemy wybrane dane finansowe ze skonsolidowanego raportu finansowego 11 bit studios:
Wybrane dane finansowe 11 bit studios (zł) |
1Q 2016 r. |
1Q 2015 r. |
Przychody ze sprzedaży |
7 016 503 |
5 830 028 |
Zysk z działalności operacyjnej |
5 575 496 |
4 830 837 |
Zysk brutto |
5 608 602 |
5 084 319 |
Zysk netto |
4 610 067 |
4 211 339 |
Źródło: 11 bit studios S.A.
Przychody spółki w pierwszych trzech miesiącach tego roku wzrosły do ponad 7 mln zł, co stanowiło dynamikę 21% wobec roku poprzedniego. Za wzrostem sprzedaży podążyły również zyski. Na poziomie operacyjnym spółka zarobiła 5,6 mln zł wobec 4,8 mln zł rok wcześniej, a zysk netto wyniósł 4,6 mln zł. Co stało za dobrymi wynikami? Otóż 29 stycznia 2016 roku odbyła się premiera najważniejszej produkcji 11 bit studios – „This War of Mine: The Little One” na Xbox One i PS4. Dodatkowo 8 lutego tego roku na rynek trafiła chińska wersja językowa tej gry. Przypomnijmy, że wersja na PC jest dostępna od listopada 2014 roku, a mimo to spółka nadal potrafi zarabiać na niej duże pieniądze.
W bilansie warto zwrócić uwagę na bardzo dużą wartość środków pieniężnych i ich ekwiwalentów, które na koniec marca 2016 roku miały wartość 29,4 mln zł. Spółka od kilku kwartałów stale zwiększa wartość tej pozycji. W przeliczeniu na jedną akcję jest to już niemal 13,4 zł. W dodatku spółka nie posiada żadnych kredytów i pożyczek.
11 bit studios dywersyfikuje źródła przychodów i rozwija nowe segmenty działalności. Do nich zalicza się Games Republic i 11 bit publishing. W liście do akcjonariuszy zarząd spółki stwierdził, że Games Republic dynamicznie zwiększa przychody ze sprzedaży i jest na dobrej drodze do osiągnięcia progu rentowności w perspektywie kilku kwartałów. Z kolei w działalności wydawniczej zapowiedziano 21 kwietnia wydanie gry „Beat Cop”, którego producentem jest warszawskie studio Pixel Crow. Premiera gry zaplanowana jest na przełom III i IV kwartału tego roku.
W planach firmy jest dalsza monetyzacja gry This War of Mine. Na przełomie II i III kwartału planowane jest wypuszczenie płatnego dodatku do wersji PC, rozszerzający ją do „This War of Mine: The Little One”. Również w tym roku ma zostać wydany analogiczny dodatek do edycji mobilnej „TWoM”. Akcjonariusze spółki czekają cały czas na premierę gry, nad którą obecnie pracuje deweloper – „Industrial”. Zarząd oczekuje od tej produkcji większego sukcesu niż TWoM. Premiera „Industriala” planowana jest na II kwartał 2017 roku, ale już jesienią ma pojawić się teaser. Z niego będzie można się już dowiedzieć więcej na temat nowej produkcji.
Kurs akcji, mimo, że dziś otworzył się z luka wzrostowa, nadal pozostaje w kanale spadkowym w krótkim terminie. Patrząc jednak z dłuższej perspektywy czasu, mamy do czynienia z konsolidacją trwającą od końca 2014 roku.
Źródło: Stooq.pl |