Chat with us, powered by LiveChat

Piotr Nowjalis (CCC): W 2017 roku możemy wejść na nowe rynki zagraniczne

Skomentuj artykuł

„Rok 2016 upłynie nam pod znakiem otwarcia jednej nowej spółki dystrybucyjnej w Serbii. Oprócz tego w I kw. już zaczęliśmy sprzedaż na rynku estońskim. Nie spodziewamy się dołączyć żadnego nowego rynku w roku 2016. Natomiast pracujemy bardzo mocno nad sprzedażą franczyzową, którą jak się spodziewam będziemy realizowali od roku 2017 na kilku nowych, atrakcyjnych, ciekawych rynkach. Nie mówimy tu o Europie Zachodniej, a raczej o krajach byłego Związku Radzieckiego oraz Bliskiego Wschodu” - mówił w wywiadzie dla kanału Inwestorzy.tv Wiceprezes Zarządu CCC S.A.Piotr Nowjalis.

inwestorzy.tv

 

Inne ciekawe fragmenty wypowiedzi

 

„W I kw. odnotowaliśmy stratę na wyniku operacyjnym, brutto i netto. Winić za to należy jeden czynnik – słaby start kolekcji wiosennej. Na szczęście już w kwietniu wyniki sprzedażowe za ten miesiąc „przebiły sufit” i udowodniły, że był to tylko i wyłącznie wypadek przy pracy spowodowany warunkami pogodowymi.”

 

„Koszty działalności operacyjnej w I kw. 2016 roku wzrosły znacznie szybciej niż przychody, natomiast winić za to należy tylko i wyłącznie jeden czynnik – marketing. W I kw. CCC zrealizowało fantastyczną, znakomicie ocenianą kampanię marketingową w Polsce, Czechach, Słowacji i na Węgrzech. Różnica w kosztach marketingu to aż 7 mln zł. Nie można tez zapomnieć o akwizycji eobuwie.pl i o kosztach, które pojawiły się w rachunku skonsolidowanym w kwocie 9 mln zł.”

 

„Dług w roku 2016 w spółce wzrośnie. W ujęciu nominalnym zadłużenie może wzrosnąć o około 200 – 300 mln zł. W ujęciu wskaźnikowym dług netto do EBITDA może wynieść około 2,4 –  2,5, a w grudniu 2016 roku zejdzie do bardzo bezpiecznych i stabilnych poziomów 1,8 – 1,9.”

 

„Dzięki przejęciu eobuwie.pl kupiliśmy nową grupę klientów, do której dostępu nigdy byśmy nie mieli dzięki stacjonarnej sieci sprzedaży. Obecnie Grupa CCC ma około 20% udziału rynkowego na rynku polskim, sprzedając tylko i wyłącznie produkty tanie i tylko i wyłącznie marki własne. Dojście do 23% - 25% w ciągu najbliższych 3 – 5 lat jest możliwe. Pytanie co potem. Bez sprzedaży produktów uznawanych w Polsce za markowe, luksusowe, produkty z górnej półki, nie ma co myśleć o tym, by nasze udziały rynkowe dalej rosły. Dzięki przejęciu obroniliśmy się, jak mam nadzieję, przed wszechobecnym Internetem w sprzedaży detalicznej, a po drugie wyszliśmy krok na przód, budując sobie bardzo silną pozycję do walki o udziały rynkowe w kolejnych latach.”

 


 

Inne nagrania kanału inwestorzy.tv

 

Michał Lisiecki - PMPG Polskie Media   Wiktor Dymecki - HubStyle
 
Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji

Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych realizuje projekt "Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszy Europejskich w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój. Sfinansowano w ramach reakcji Unii na pandemię COVID-19. Więcej informacji o projekcie