Rola marketingu poprzez social media od wielu lat rośnie na całym świecie. Firmy, która nie zaznaczają swojej aktywności w taki sposób ustępują miejsca konkurencji.
Jednak wykorzystanie social media w prowadzeniu relacji inwestorskich to wciąż raczkująca dziedzina. Wiele spółek, która rozpoczynają wykorzystanie tego kanału w takim celu, dodaje informacje interesujące z ich punktu widzenia, ale nie koniecznie z punktu widzenia inwestora. Szkoda więc nie wykorzystywać w pełni możliwości jakie dają media społecznościowe, czyli szybkiego I bardzo efektywnego kontaktu z obecnym i potencjalnym inwestorem.
Poniżej kilka możliwości różnego wykorzystania social media w prowadzeniu relacji inwestorskich.
Wykorzystanie Twittera zapewnia spółce posiadanie platformy, za pomocą której informacje mogą być dzielone z osobami, która są szczerze zainteresowane. Osoby, którzy obserwują oficjalny profil spółki będą zainteresowani tym co ma do powiedzenia np. w sprawie aktualnej sytuacji czy potencjalnych nowych inwestycji. Warto także wykorzystać Twittera jako kanał na którym będziemy np. na żywo relacjonować wydarzenia, w których spółka bierze udział takie jak konferencje czy walne zgromadzenia.
Zobacz profil SII na Twitterze: twitter.com/inwestorzy
Bardziej poważnym i profesjonalnym kanałem komunikacji jest LinkedIn. Pozwala na wypromowanie się w branży i poszerzenie zasięgu. Niektóre ze sposobów w jaki może być wykorzystany aby spółka na tym zyskała to stworzenie dedykowanej strony poświęconej relacjom inwestorskim, co poprawi wyniki SEO dzięki użyciu słów kluczowych, promując produkty i usługi spółki. Portal może być także wykorzystany do zarządzania siecią kontaktów i prowadzenia dyskusji na różne tematy wewnątrz branżowych grup.
Zobacz profill SII na LinkedIn: linkedin.com/company/stowarzyszenie-inwestorów-indywidualnych
SlideShare
Slideshare to kolejny dobry sposób na zwiększenie widoczności spółki w internecie. Pozwala na dodawanie prezentacji I udostępnianie ich publicznemu gronu odbiorców. Spółki mogą dodawać prezentacje inwestorskie, raporty z wyników a także dzielić się nowościami w formie slajdów zamiast tekstu pisanego.
Zobacz profil SII na SlideShare: slideshare.net/inwestorzy
YouTube
YouTube może być dobrym uzupełnieniem aktywności w social media. Może pomóc firmie rozwinąć się w wirtualnym otoczeniu I poprawić jej widoczność w wyszukiwarkach (poprzez dodawanie tagów do filmów). Dodawanie filmów z konferencji, relacji z walnych zgromadzeń, wywiadów, wystąpień członków zarządu będzie miało większy wpływ na decyzje inwestorów niż sam tekst. Pomoże im także poczuć, że nie omija ich nic ważnego, bo w spotkaniach mogą uczestniczyć online – w czasie rzeczywistym lub w dogodnym dla siebie kiedykolwiek później.
Zobacz profil SII na YouTube: youtube.com/inwestorzy
Najbardziej popularny serwis społecznościowy na świecie jest właściwie dla firm drugim kanałem komunikacji online zaraz po własnej stronie internetowej (w przypadku małych firm często jedynym). W poszukiwaniu wygody, inwestorzy będą domagali się obecności spółki na Facebook’u. Wychodząc na przeciw oczekiwaniom, firmy powinny utrzymywać relacje inwestorskie poprzez dedykowane profily, na których będą udostępniać m.in. aktualności z oficjalnej strony internetowej. Od razu będzie także możliwe otrzymanie feedbacku I obserwowanie reakcji inwestorów na różne wydarzenia. W przypadku tego kanałau bardzo ważna jest regularność I odpowiadanie na komentarze użytkowników.
Zobacz profil SII na Facebooku: facebook.com/inwestorzy
Social media stały się nieodłącznym elementem współczesnego świata informacji i w najbliższym czasie z niego nie znikną. Zaangażowanie spółek i ich obecność jest efektywnym i tanim sposobem na kontakt zarówno z obecnymi jak i potencjalnymi inwestorami.