Wirtualna Polska przejmuje portal nocowanie.pl - największego polskiego pośrednik noclegowego. Wartość transakcji to 22 mln zł.
Umowa przewiduje nabycie 75% udziałów w nocowanie.pl. Według danych Megapanel PBI/Gemius, serwis ten odwiedza w szczycie sezonu turystycznego ponad 2 mln użytkowników. W ciągu ostatnich 12 miesięcy, zakończonych w kwietniu 2016 r., Nocowanie.pl Sp. z o.o. osiągnęła przychody w kwocie 8 mln zł oraz wynik EBITDA w wysokości 3,3 mln zł. Przypomnijmy, że w grudniu 2015 roku grupa WP.PL przejęła firmę Enovatis - największego i najszybciej rozwijającego się agenta turystycznego online, właściciela serwisu wakacje.pl.
„Po grudniowej inwestycji w wakacje.pl uzupełniamy ofertę wyjazdów zagranicznych o segment podróży krajowych, gdzie polskim liderem jest, zrzeszający kilkadziesiąt tysięcy obiektów, serwis nocowanie.pl. Wirtualna Polska nie tylko umacnia swoją pozycję lidera na rynku e-commerce’u turystycznego, ale również zmniejsza ryzyko krótkoterminowych wahań przychodów z powodu zawirowań w turystyce zagranicznej. Dołącza do nas zespół ekspertów turystyki krajowej, który będziemy wspierać w dalszym wzroście, napędzanym zmieniającymi się nawykami zamawiania usług noclegowych przez Polaków” – powiedział Jacek Świderski, Prezes Zarządu Wirtualna Polska Holding.
Po dokonanych akwizycjach, Grupa WP.PL znacznie zwiększyła swój udział w segmencie e-commerce-u turystycznego. Z jednej strony posiada lidera serwisów dla poszukujących noclegów w Polsce, z drugiej strony posiada udziały w znaczącym serwisie dla poszukujących wycieczek zagranicznych. Integracja tych dwóch serwisów może przełożyć się na większy potencjał wzrostu i synergii sprzedażowych oraz nowe produkty.
„Dzięki współpracy z Grupą Wirtualna Polska będziemy mogli dotrzeć do dużo szerszego grona użytkowników i zaproponować usługi na jeszcze wyższym poziomie. Znaczenie ma również możliwość współpracy z innymi serwisami e-commerce’owymi GWP, co pozwoli zarówno na wymianę know-how, jak i rozszerzenie oferty o nowe, wspólnie stworzone produkty” – stwierdził Kamil Ruciński, prezes Nocowanie.pl.
„Widzimy wiele korzyści płynących z dopełnienia zakupu wakacje.pl przez nocowanie.pl. Obie marki są liderami w swoich segmentach rynku w Polsce i systematycznie wzmacniają pozycję. Wraz z bogaceniem się społeczeństwa zwiększa się częstotliwość wyjazdów turystycznych. Polacy coraz częściej decydują się na jeden wyjazd zagraniczny uzupełniony dodatkowo kilkoma wyjazdami krajowymi oraz krótkimi, aktywnymi city-breaks. Komplementarna oferta serwisów pozwala nam na zaadresowanie tego trendu” – powiedział Grzegorz Czapski, wiceprezes ds. rozwoju Wirtualnej Polski Holding.
Debiut akcji WP.PL na giełdzie miał miejsce w maju 2015 roku. Cena akcji w ofercie wyniosła 32 zł. Obecnie walory notowane są po około 46 zł, co daje 43% wzrostu w rok. Patrząc na wykres kursu akcji, od początku tego roku rysuje się trend wzrostowy. Jego linia przebiega właśnie na poziomie około 46 zł, co oznacza, że jesteśmy teraz w ważnym momencie dla kursu. Linia trendu wzrostowego jest dość „szybka”, więc jej utrzymanie w przyszłości może okazać się trudne.
![]() |
Źródło: Stooq.pl |