PKP Cargo wygrało przetarg przeprowadzony w formule aukcji elektronicznej na przewozy węgla dla Enei. Kontrakt opiewa na blisko 37 mln zł i dotyczy transportu 1,25 mln ton węgla.
Podpisany kontrakt przedłuża dotychczasową współpracę pomiędzy PKP Cargo i Eneą dotyczącą transportu węgla ze śląskich kopalń do elektrowni w Kozienicach. Okres trwania umowy to 12 miesięcy. Przewozy będą realizowane w zwartych składach o masie przesyłki min. 2,3 tys. ton netto w standardowych wagonach towarowych, tzw. „węglarkach”.
„Wygrana w toczącym się postępowaniu przetargowym to dla nas podwójna satysfakcja. Po pierwsze jest to kolejna umowa PKP CARGO z Eneą na przewozy węgla w ostatnich dwóch miesiącach. Po drugie oferta PKP CARGO została wybrana w postępowaniu przetargowym prowadzonym w formule aukcji elektronicznej, najbardziej konkurencyjnej formie przetargu. Kontynuacja współpracy z Eneą potwierdza jakość naszych usług i rynkowe doświadczenie, a także fakt, że nasi partnerzy z branży energetycznej mogą zawsze na nas liczyć” – skomentował Grzegorz Fingas, Członek Zarządu PKP CARGO ds. Handlowych.
Jest to drugi kontrakt zawarty pomiędzy PKP Cargo a Eneą w ciągu ostatnich dwóch miesięcy. W połowie maja podpisano umowę na transport ponad 5 mln ton węgla kamiennego z kopalni LW Bogdanka do elektrowni w Kozienicach. Umowa ma obowiązywać przez 15 miesięcy, a jej wartość to 54 mln zł.
Od początku roku PKP Cargo zmniejsza udziały rynkowe zarówno w ujęciu masy jak i pracy przewozowej. Zgodnie z danymi Głównego Urzędu Statystycznego narastająco od stycznia do kwietnia 2016 roku udział rynkowy grupy w ujęciu masy był o 4,1 pkt. proc. niższy niż przed rokiem, a pod względem pracy przewozowej zmniejszył się o 4,5 pkt. proc. Udziały rynkowe w przedstawionych ujęciach wyniosły odpowiednio 51,4% i 43,8%.
Kurs akcji PKP Cargo znajduje się w silnym trendzie spadkowym. Od szczytu z czerwca 2015 roku kurs akcji spadł z 90 zł do poniżej 30 zł (aktualnie oscyluje wokół 32,50 zł). Na wykresie widać klasyczną formację wachlarza – trzy coraz bardziej nachylone linie trendu spadkowego. Doszukując się pozytywnych tendencji można zauważyć, że w ostatnich dniach została naruszona najszybsza linia trendu spadkowego. Jednak zgodnie z klasyką o zmianie trendu można mówić dopiero po przebiciu najbardziej oddalonej linii trendu, która przebiega obecnie w okolicach 55 zł. Obowiązującym trendem pozostaje spadkowy co widać po wyraźnej sekwencji coraz niższych szczytów i dołków. Kluczowym wsparciem jest historyczny dołek na poziomie 28,57 zł.
Źródło: stooq.pl |
Źródło: PKP Cargo S.A.