Chat with us, powered by LiveChat

PMPG Polskie Media publikuje prognozę, w której zakłada wzrost zysków

Skomentuj artykuł
© jcomp - Fotolia.com

PMPG Polskie Media w środę opublikowało prognozy wyników finansowych na 2016 rok. Spółka oczekuje wzrostu EBIT o 30% rok do roku, pomimo utrzymania przychodów na poziomie zbliżonym do 2015 roku.

 

GK PMPG w środowym raporcie bieżącym (15.06) podała oczekiwane wyniki za 2016 rok. Spółka założyła spadek przychodów o 1,5%, co wynika z uwzględnienia zmian w strukturze przychodów związanych ze spadkiem wpływów ze sprzedaży drukowanych wydań dwóch głównych tytułów w Portfolio grupy („Wprost” i „Do rzeczy”) o około 10%, przy jednoczesnym wzroście przychodów ze sprzedaży powierzchni reklamowej o około 14%.

 

Jednocześnie spółka zaprognozowała wzrost zysku EBITDA i EBIT, odpowiednio o 26,5% i 30%. Oznacza to podniesienie marży operacyjnej do poziomu 14%.  Wyniki komentuje prezes PMPG Polskie Media, Michał Lisiecki – „Pierwsze miesiące roku potwierdzają, że Grupa jest w dobrej formie, ma stabilne, zdrowe fundamenty finansowe. Koncentracja na rozwoju elektronicznych kanałów sprzedaży i digitalizacji tytułów prasowych, to główne wyzwania na kolejne kwartały. Realizacja tych zadań przełoży się m. in. na prognozowane wzrosty zysków”.

 

(tys. zł)

Prognoza 2016

2015

2014

Przychody

51 000

51 800

58 392

EBITDA

8 100

6 402

9 713

EBIT

7 500

5 767

9 001

Źródło: raporty okresowe i bieżące PMPG Polskie Media S.A.

 

W maju bieżącego roku grupa podała wyniki finansowe za I kw. 2016 roku. Osiągnięte przychody wyniosły 14,7 mln zł (+356% rdr), zysk operacyjny 1,9 mln zł wobec straty na poziomie 469 tys. zł rok wcześniej, EBITDA 2,094 mln zł wobec ujemnego wyniku na poziomie 334 tys. zł, a zysk netto 1,3 mln zł w porównaniu do 2 tys. zł przed rokiem. Spółka podała, że na zmianę wyniku EBITDA wpływ miał wzrost efektywności sprzedaży nowych produktów przy jednoczesnym obniżeniu kosztów obsługi prawnej wydawnictwa oraz optymalizacji produkcji i sprzedaży.

 

Wydając prognozę spółka kierowała się zasadą „underpromise – overdeliver” oznaczającą ostrożność w ocenie potencjału rynku, co jak zaznaczono w raporcie może skutkować niedoszacowaniem zarówno przychodów, jak i zysków grupy. W prognozie nie uwzględniono między innymi potencjalnych dochodów z produkowanego przez PMPG Polskie Media filmu „Gwiazdy”, o czym w ostatnim wywiadzie dla kanału Inwestorzy.tv mówił prezes Michał Lisiecki. W rozmowie poruszany był także temat rozwoju spółki poprzez takie projekty jak „Projekt Machina”, „Wprost Nieruchomości”, czy też rozwój e-commerce. Cały materiał wideo znajduje się poniżej. Oceny możliwości realizacji prognozowanych wyników będą zamieszczane w raportach okresowych przekazywanych do publicznej wiadomości. Ewentualne korekty prognozy dokonywane będą na podstawie decyzji zarządu i przekazywane raportem bieżącym.

 

 

Po trwającym blisko dziewięć miesięcy rajdzie kursu akcji PMPG, w którym cena wzrosła z okolic 1 zł do nawet 6 zł, spółkę dotknęła silna przecena. Tylko dzisiaj, to jest 16 czerwca 2016 roku, przecena sięga 20%. Kluczowym wsparciem na wykresie jest poziom 4 zł, który jest ostatnim dołkiem w strukturze coraz wyższych dołków i szczytów, a także pokrywa się ze szczytami z 2012 i 2014 roku. Przełamanie tego poziomu może oznaczać początek bardziej rozbudowanej korekty, która potencjalnie może sięgnąć nawet poziomu 2 zł. 

 

PMPG - Analiza techniczna
Źródło: stooq.pl

 

Źródło: PMPG Polskie Media S.A.

Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji

Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych realizuje projekt "Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszy Europejskich w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój. Sfinansowano w ramach reakcji Unii na pandemię COVID-19. Więcej informacji o projekcie