PMPG Polskie Media w środę opublikowało prognozy wyników finansowych na 2016 rok. Spółka oczekuje wzrostu EBIT o 30% rok do roku, pomimo utrzymania przychodów na poziomie zbliżonym do 2015 roku.
GK PMPG w środowym raporcie bieżącym (15.06) podała oczekiwane wyniki za 2016 rok. Spółka założyła spadek przychodów o 1,5%, co wynika z uwzględnienia zmian w strukturze przychodów związanych ze spadkiem wpływów ze sprzedaży drukowanych wydań dwóch głównych tytułów w Portfolio grupy („Wprost” i „Do rzeczy”) o około 10%, przy jednoczesnym wzroście przychodów ze sprzedaży powierzchni reklamowej o około 14%.
Jednocześnie spółka zaprognozowała wzrost zysku EBITDA i EBIT, odpowiednio o 26,5% i 30%. Oznacza to podniesienie marży operacyjnej do poziomu 14%. Wyniki komentuje prezes PMPG Polskie Media, Michał Lisiecki – „Pierwsze miesiące roku potwierdzają, że Grupa jest w dobrej formie, ma stabilne, zdrowe fundamenty finansowe. Koncentracja na rozwoju elektronicznych kanałów sprzedaży i digitalizacji tytułów prasowych, to główne wyzwania na kolejne kwartały. Realizacja tych zadań przełoży się m. in. na prognozowane wzrosty zysków”.
(tys. zł) |
Prognoza 2016 |
2015 |
2014 |
Przychody |
51 000 |
51 800 |
58 392 |
EBITDA |
8 100 |
6 402 |
9 713 |
EBIT |
7 500 |
5 767 |
9 001 |
Źródło: raporty okresowe i bieżące PMPG Polskie Media S.A.
W maju bieżącego roku grupa podała wyniki finansowe za I kw. 2016 roku. Osiągnięte przychody wyniosły 14,7 mln zł (+356% rdr), zysk operacyjny 1,9 mln zł wobec straty na poziomie 469 tys. zł rok wcześniej, EBITDA 2,094 mln zł wobec ujemnego wyniku na poziomie 334 tys. zł, a zysk netto 1,3 mln zł w porównaniu do 2 tys. zł przed rokiem. Spółka podała, że na zmianę wyniku EBITDA wpływ miał wzrost efektywności sprzedaży nowych produktów przy jednoczesnym obniżeniu kosztów obsługi prawnej wydawnictwa oraz optymalizacji produkcji i sprzedaży.
Wydając prognozę spółka kierowała się zasadą „underpromise – overdeliver” oznaczającą ostrożność w ocenie potencjału rynku, co jak zaznaczono w raporcie może skutkować niedoszacowaniem zarówno przychodów, jak i zysków grupy. W prognozie nie uwzględniono między innymi potencjalnych dochodów z produkowanego przez PMPG Polskie Media filmu „Gwiazdy”, o czym w ostatnim wywiadzie dla kanału Inwestorzy.tv mówił prezes Michał Lisiecki. W rozmowie poruszany był także temat rozwoju spółki poprzez takie projekty jak „Projekt Machina”, „Wprost Nieruchomości”, czy też rozwój e-commerce. Cały materiał wideo znajduje się poniżej. Oceny możliwości realizacji prognozowanych wyników będą zamieszczane w raportach okresowych przekazywanych do publicznej wiadomości. Ewentualne korekty prognozy dokonywane będą na podstawie decyzji zarządu i przekazywane raportem bieżącym.
Po trwającym blisko dziewięć miesięcy rajdzie kursu akcji PMPG, w którym cena wzrosła z okolic 1 zł do nawet 6 zł, spółkę dotknęła silna przecena. Tylko dzisiaj, to jest 16 czerwca 2016 roku, przecena sięga 20%. Kluczowym wsparciem na wykresie jest poziom 4 zł, który jest ostatnim dołkiem w strukturze coraz wyższych dołków i szczytów, a także pokrywa się ze szczytami z 2012 i 2014 roku. Przełamanie tego poziomu może oznaczać początek bardziej rozbudowanej korekty, która potencjalnie może sięgnąć nawet poziomu 2 zł.
Źródło: stooq.pl |
Źródło: PMPG Polskie Media S.A.