Zarząd PKP Cargo dnia 22 czerwca bieżącego roku poinformował o porozumieniu władz spółki ze związkami zawodowymi. Obie strony zgodziły się, że do końca 2016 roku nie dojdzie do podwyżki wynagrodzeń.
Obecne porozumienie jest kontynuacją rozmów z marca bieżącego roku, które miały zmienić warunki płacowe dla pracowników. Po zapoznaniu się z wynikami spółki za IV kw. 2015 roku i I kw. 2016 roku związkowcy zgodzili się na przesunięcie terminu decyzji zmiany wynagrodzeń do końca grudnia bieżącego roku. Przyczyną były słabe wyniki spółki. Ostatnie dwa kwartały spółka zakończyła stratą, a wyniki za I kw. 2016 roku okazały się słabsze od konsensusu publikowanego przez PAP. Dalszy przebieg rozmów będzie zależał od przyszłych wyników PKP CARGO oraz sytuacji na rynku towarowych przewozów kolejowych.
„W trosce o dobrą kondycję spółki, wspólnie ze stroną społeczną wypracowaliśmy rozwiązanie gwarantujące stabilne funkcjonowanie PKP CARGO” – mówi Maciej Libiszewski, Prezes Zarządu PKP CARGO.
Kilka dni wcześniej PKP poinformowało także o uruchomieniu nowego spedytora w Niemczech – spółkę PKP CARGO Connect GmbH z siedzibą w Hamburgu oraz nową agencję celną, która działa w jej ramach. Głównym zadaniem spółki ma być spedycja ukierunkowana na transport intermodalny, morski i drogowy. PKP podaje, że spedytor skupi się na pozyskiwaniu klientów z Europy. Jego kluczowymi rynkami będą Polska, Niemcy, Czechy i Słowacja. Umiejscowienie siedziby w Hamburgu ma strategiczne znaczenie ze względu na znajdujący sie tam port morski będący drugim pod względem wielkości w Europie.
Na wykresie PKP Cargo widoczny jest silny trend spadkowy. Posługując się klasyczną analizą techniczną wyznaczyć można formację wachlarza - trzy linie trendu spadkowego, coraz mocniej nachylone. Kurs akcji przebił tą najbliższą i obecnie znajduje ise powyżej niej. Jednak zgodnie z teorią, o powrocie do trendu wzrostowego będzie można mówić dopiero po przebiciu trzeciej, najbardziej oddalonej linii trendu spadkowego - obecnie są to poziomy 54 zł. Z bliższej perspektywy można doszukać się pozytywnych synałów pod postacią wybicia ostatniego szczytu na poziomie 36 zł, jednak w szerszej perspektywie konieczne będzie pokonanie poziomu 45,50 zł.
Źródło: stooq.pl |
Źródło: PKP Cargo