Chat with us, powered by LiveChat

Poprawa wyników Amiki w I półroczu 2016 roku

Skomentuj artykuł
© zhu difeng - Fotolia.com

W najnowszym raporcie półrocznym Amica zaprezentowała swoje wyniki finansowe. Spółka w całym I półroczu wypracowała 1,2 mld zł przychodów ze sprzedaży i 70,3 mln zysku EBIT. Do poprawy wyników przyczyniła się między innymi realizowana stragiegia poprawy przychodów w rejonie Zachodnim.

Wybrane pozycje wynikowe (mln zł) I półrocze 2016 roku I półrocze 2015 roku
Przychody ze sprzedaży 1 154,0 926,4
Zysk operacyjny 70,3 60,6
Zysk brutto 60,8 49,5
Zysk netto 50,0 39,4
Przepływy operacyjne 43,0 37,2

Źródło: Amica S.A.


W I półroczu 2016 roku spółka zanotowała 1,2 mld zł przychodów netto (wzrost o 24,6% rdr). Zysk operacyjny wyniósł 70,3 i był wyższy o 16% niż przed rokiem. Zysk brutto został odnotowany na poziomie 60,8 mln zł (wzrost o 22,8% rdr), zaś zysk netto wyniósł 50 mln zł, co stanowi wzrost o 15,6%.

Wyniki były lepsze niż w zeszłym roku także w ujęciu kwartalnym. W II kw. 2016 roku przychody ze sprzedaży wyniosły 574,2 mln zł (wzrost o 29,8% rdr) i były wyższe od konsensusu PAP o 5,4%. Zysk EBIT został wypracowany na poziomie 30,1 mln zł (wzrost o 14,5% rdr) i był porównywalny z oczekiwaniem rynku. Zysk netto wyniósł natomiast 21,3 mln zł, czyli o 21,3% więcej niż w roku ubiegłym i o 9% więcej od założeń analityków.

Najlepszy wynik operacyjny w I półroczu tego roku wypracował segment sprzętu grzejnego wolnostojącego (49 mln zł, spadek o 17,8% rdr), drugie miejsce zanotował segment towarów, w którym wynik operacyjny wyniósł 48,8 mln zł, w porównaniu z 16 mln zł rok wcześniej. Na trzecim miejscu uplasował się segment sprzętu grzejnego do zabudowy  (27,6 mln zł, wzrost o 18% rdr), zaś na czwartym segment pozostałego sprzętu grzejnego (14,5 mln zł, wzrost o 0,7%).

Grupa realizuje strategię dywersyfikacji przychodów, poprzez zwiększanie sprzedaży w regionie zachodnim, którego udział w sprzedaży wzrósł do 40%. W tym też regionie zanotowano największą dynamikę przychodów (+64% rdr). Pozytywne odchylenie sprzedaży na rynku niemieckim (+14%), było efektem bardzo dobrej sprzedaży produktów chłodniczych (+26%), sprzętu grzejnego (+11%) oraz pralek (+45%). Wzrost sprzedaży na rynku francuskim o 78% w pierwszej połowie 2016 roku wobec 2015 wynika z poszerzenia portfolio oraz wyższej sprzedaży kuchni wolnostojących i do zabudowy. Wzrost wartości sprzedaży na rynku brytyjskim został zrealizowany przez nabytą spółkę CDA oraz dotychczasowe kanały dystrybucji.

Przychody w rejonie Północnym wzrosła o 20,1%. Sprzedaż pod marką Gram wzrosła o +12,6%. Wzrost ten został osiągnięty dzięki lepszej sprzedaży wszystkich kategorii produktowych, a szczególnie zmywarek (+21%),oraz lodówek (+15,5%). Sprzedaż krajowa wzrosła o 3,9%, a w regionie południowym o 14,8%. Na wschodzie była zaś wyższa o 8,6% w porównaniu z rokiem ubiegłym. Jest to głównie spowodowane stabilizacją sytuacji politycznej i makroekonomicznej w regionie. Pomimo trudnej sytuacji na rynku ukraińskim wartość sprzedaży została utrzymana dzięki rozszerzeniu portfolio o lodówki i pralki. Według danych rynek sprzętu grzejnego w Rosji wzrósł o 8%, podczas gdy Hansa zwiększyła udziały rynkowe o 1,7 p.p. Poniższy wykres przedstawia strukturę sprzedaży Amiki w I półroczu 2016 roku.

 

Amica - struktura sprzedaży
Źródło: Amica S.A.


Wykres akcji Amiki pokazuje, że kurs znajduje się w długoterminowym trendzie wzrostowym tworząc ciągle nowe historyczne maksima. W ciągu ostatnich trzech lat akcje spółki dały inwestorom zarobić nawet do 115%. O kontynuacji wzrostów będzie świadczyć zamknięcie się kursu powyżej obecnego maksimum na poziomie 199,7 zł. Sygnałem podażowym będzie zaś przekroczenie linii trendu oraz wsparcia ustawionego przy cenie 177 zł.

 

Amica - analiza techniczna
Źródło: stooq.pl

 

Źródło: Amica S.A., PAP

Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji

Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych realizuje projekt "Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszy Europejskich w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój. Sfinansowano w ramach reakcji Unii na pandemię COVID-19. Więcej informacji o projekcie