HubStyle S.A. podało skonsolidowane wyniki finansowe za pierwsze półrocze 2016 roku. Spółka nie uniknęła straty, pomimo zwiększenia przychodów ze sprzedaży o 73%. W zaraportowanym okresie miało także miejsce wprowadzenie na rynek dwóch nowych marek odzieżowych, dzięki czemu spółka ukończyła kompletowanie portfolio.
Wybrane pozycje wynikowe (w tys. zł) | I półrocze 2016 roku | I półrocze 2015 roku |
Przychody ze sprzedaży netto |
9 726 | 5 626 |
Zysk operacyjny | -2 050 | -7 172 |
EBITDA | -1 757 | -6 346 |
Zysk (strata) brutto | -1 976 | -7 279 |
Zysk (strata) netto przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej | -1 921 | -7 303 |
Źródło: Skonsolidowane sprawozdanie finansowe HubStyle S.A.
Przychody ze sprzedaży grupy Hubstyle w I półroczu 2016 roku wyniosły 9,73 mln zł i zanotowały dynamiczny wzrost o 73% względem 5,63 mln zł osiągniętego w analogicznym okresie roku poprzedniego. Jak podano w komentarzu do wyników - "główną przyczyną wzrostu jest działalność prowadzona w segmencie odzieży, który pojawił się w strukturze grupy w II kwartale 2015 roku ". To właśnie segment odzieżowy był najbardziej dochodowym obszarem działalności spółki. W pierwszych sześciu miesiącach bieżącego roku przyniósł on 5,32 mln zł, co stanowi ponad 50% całości osiągniętych przychodów. W I półroczu poprzedniego roku segment ten przyniósł spółce jedynie 910 tys. zł. Drugim głównym filarem działalności HubStyle są usługi dla e-commerce, obejmujące między innymi udostępnianie oprogramowania oraz usługi porównywania cen. Segment ten w I półroczu tego roku uzyskał przychody na poziomie 4,93 mln zł, a więc 47,6% łącznej sumy przychodów, co jest jednak kwotą nieco niższą od 5,13 mln zł rok wcześniej. Trzecim obszarem, z którego spółka czerpie wpływy są inwestycje, jednak działalność ta przyniosła HubStyle jedynie 180 tys. zł, czyli około 2% całkowitych przychodów w I półroczu 2016 roku. W kolejnych okresach HubStyle liczy na dalsze zwiększenie osiąganych wyników między innymi dzięki uruchomionemu w marcu 2016 roku sklepowi internetowemu dla wprowadzonej pod koniec ubiegłego roku marki Emente. Jak podano - "sklep ma umożliwić dotarcie do grona nowych odbiorców oraz silniej zaznaczyć obecność grupy HubStyle w odzieżowym segmencie premium".
Pomimo tak znacznego powiększenia osiąganych przychodów, spółka nie uchroniła się od straty, która w zaraportowanym okresie wyniosła na poziomie operacyjnym 2,05 mln zł, a na wyniku netto 1,92 ml zł. Są to jednak straty znacznie niższe, niż te odnotowane w I półroczu ubiegłego roku, kiedy wyniosły one odpowiednio 7,17 mln zł oraz 7,3 mln zł. Najważniejszym powodem ujemnego wyniku finansowego były nakłady poniesione w związku z wprowadzeniem na rynek dwóch nowych marek - Kragelman (pierwsza męska marka w portfolio grupy) oraz Freakylicks (marka przeznaczona dla nastolatek). Dzięki temu spółka skompletowała swoje portfolio i zapowiedziała skoncentrowanie swojej działalności na dynamicznym wzroście skali biznesu działających już marek odzieżowych. Łączne koszty działalności operacyjnej w I półroczu 2016 roku wyniosły 12,28 mln zł i były nieco niższe (o 4%) od 12,78 mln zł kosztów poniesionych w podobnym okresie roku ubiegłego. Zdecydowanie najwięcej kosztów spółka ponosi w związku z usługami obcymi (7,54 mln zł w I półroczu b.r.), które odpowiadały za 61% całkowitych kosztów poniesionych przez spółkę.
HubStyle w dniu dzisiejszym, to jest 7 września 2016 roku, podał do wiadomości publicznej informacje sprzedażowe za ubiegły miesiąc. Przychody netto ze sprzedaży w sierpniu tego roku wyniosły około 1,82 mln zł i były wyższe o około 61% od przychodów osiągniętych w sierpniu 2015 roku. Przychody spadły jednak w ujęciu miesiąc do miesiąca o ponad 8% (w stosunku do lipca 2016 roku, kiedy wyniosły one 1,98 mln zł). Największe obroty generuje segment odzieżowy, który w sierpniu 2016 roku przyniósł spółce 1,1 mln zł przychodów (wzrost o około 206% rok do roku). Działalność związana z e-commerce przyniosła w tym okresie wpływy w wysokości 723 tys. zł (spadek o 7% rdr).
HubStyle zadebiutował na GPW jako Grupa Nokaut 14 marca 2012 roku po cenie emisyjnej 12 zł za akcję. Do czerwca 2015 roku spółka straciła ponad 95% wartości, a kurs akcji zjechał do historycznych minimów na poziomie 50 groszy. Od tamtego czasu, notowania HubStyle systematycznie odzyskują wartość, zyskując w ciągu roku ponad 600%. Obecnie kurs zatrzymał się pod linią oporu ustanowionej na 3,80 zł, testując ją dwukrotnie w ostatnich miesiącach. Dzisiaj (07.09.2016 r.) za jedną akcją HubStyle zapłacić należy około 3,60 zł.
Źródło: Stooq.pl |
Źródło: HubStyle S.A.