Monnari Trade opublikowało raport za III kw. 2016 roku. Poniżej w tabeli prezentujemy wybrane pozycje wynikowe.
Wybrane pozycje wynikowe (tys. zł) |
III kw. 2016 r. |
III kw. 2015 r. |
I-III kw.2016 r. |
I-III kw. 2015 r. |
Przychody ze sprzedaży |
46 508 |
42 979 |
156 477 |
138 419 |
Wynik brutto na sprzedaży |
22 373 |
21 638 |
82 904 |
74 818 |
Wynik operacyjny |
-2 498 |
501 |
9 201 |
15 083 |
Wynik brutto |
-1 125 |
-969 |
11 970 |
15 158 |
Wynik netto |
-563 |
20 609 |
11 602 |
33 688 |
Źródło: Monnari Trade S.A.
Spółka zwiększyła przychody ze sprzedaży w III kw. 2016 roku o 8,2%, do 46,5 mln zł. W tym samym czasie powierzchnia sklepowa zwiększyła się o 22,4%. Wolniejsze tempo przyrostu przychodów Monnari tłumaczyło między innymi słabszą od zakładanej sprzedażą w nowych lokalizacjach (otwartych w 2015 i 2016 roku), niekompletną kolekcją w salonach (problem z logistyką), a także ostrożniejszą polityką przecen w celu obrony marży brutto na sprzedaży. Spółka zapowiedziała poprawę procesów logistycznych, przede wszystkim poprzez budowę własnego magazynu w 2017 roku. Wśród czynników zewnętrznych wymieniono dużą konkurencję, obserwowane zmiany w zachowaniu konsumentów, a także wysokie temperatury we wrześniu. Zysk brutto na sprzedaży wyniósł 22,4 mln zł co przełożyło się na marżę na tym poziomie w wysokości 48,1% wobec 50,3% przed rokiem. Spadek marży spółka tłumaczyła wyprzedażami kolekcji letniej w lipcu i sierpniu, a także presją ceny zakupu kolekcji zimowej w dolarach.
Na poziomie działalności operacyjnej spółka wykazała stratę na poziomie 2,5 mln zł. Było to związane między innymi z ze wzrostem kosztów sprzedaży o 21% rdr, do poziomu 23,3 mln zł, a także wzrostem kosztów zarządu o 7,5% rdr, do poziomu 1,9 mln zł. Monnari prowadziło w III kw. aktywną promocję marki, w tym między innymi poprzez cross-promocje z markami Bytom, Surf, czy też współpracą z firmą Monolith i TVP Pytanie na Śniadanie – prezenterki w strojach marki Monnari.
Strata brutto i netto była mniejsza niż strata operacyjna między innymi za sprawą zwrotu podatku od czynności cywilnoprawnych w wysokości 1,4 mln zł, a także dodatniego wpływu podatku dochodowego na wynik w wysokości 561 tys. zł. W efekcie Monnari zamknęło III kw. 2016 roku ze stratą netto na poziomie 563 tys. zł.
Reakcja kursu na opublikowany raport jest nieznaczna – pod koniec sesji kurs spadał o około 1,3%. Sesji towarzyszył natomiast bardzo wysoki wolumen, a obroty przekroczyły 5 mln zł. W szerszej perspektywie obraz techniczny walorów spółki prezentuje się nieco gorzej. Kurs znajduje się w trendzie spadkowym, a w ostatnich dniach cena powróciła poniżej ważnej strefy 10 zł – 10,40 zł, co zgodnie z klasyczną analizą techniczną otwiera drogę do dalszej przeceny.
Źródło: stooq.pl |
Źródło: Monnari Trade S.A.