Chat with us, powered by LiveChat

Problemy Monnari w III kw., spółka notuje 2,5 mln zł straty operacyjnej

Skomentuj artykuł
© puhhha - Fotolia.pl

Monnari Trade opublikowało raport za III kw. 2016 roku. Poniżej w tabeli prezentujemy wybrane pozycje wynikowe.

 

Wybrane pozycje wynikowe (tys. zł)

III kw. 2016 r.

III kw. 2015 r.

I-III kw.2016 r.

I-III kw. 2015 r.

Przychody ze sprzedaży

46 508

42 979

156 477

138 419

Wynik brutto na sprzedaży

22 373

21 638

82 904

74 818

Wynik operacyjny

-2 498

501

9 201

15 083

Wynik brutto

-1 125

-969

11 970

15 158

Wynik netto

-563

20 609

11 602

33 688

Źródło: Monnari Trade S.A.

 

Spółka zwiększyła przychody ze sprzedaży w III kw. 2016 roku o 8,2%, do 46,5 mln zł. W tym samym czasie powierzchnia sklepowa zwiększyła się o 22,4%. Wolniejsze tempo przyrostu przychodów Monnari tłumaczyło między innymi słabszą od zakładanej sprzedażą w nowych lokalizacjach (otwartych w 2015 i 2016 roku), niekompletną kolekcją w salonach (problem z logistyką), a także ostrożniejszą polityką przecen w celu obrony marży brutto na sprzedaży. Spółka zapowiedziała poprawę procesów logistycznych, przede wszystkim poprzez budowę własnego magazynu w 2017 roku. Wśród czynników zewnętrznych wymieniono dużą konkurencję, obserwowane zmiany w zachowaniu konsumentów, a także wysokie temperatury we wrześniu. Zysk brutto na sprzedaży wyniósł 22,4 mln zł co przełożyło się na marżę na tym poziomie w wysokości 48,1% wobec 50,3% przed rokiem. Spadek marży spółka tłumaczyła wyprzedażami kolekcji letniej w lipcu i sierpniu, a także presją ceny zakupu kolekcji zimowej w dolarach.

 

Na poziomie działalności operacyjnej spółka wykazała stratę na poziomie 2,5 mln zł. Było to związane między innymi z ze wzrostem kosztów sprzedaży o 21% rdr, do poziomu 23,3 mln zł, a także wzrostem kosztów zarządu o 7,5% rdr, do poziomu 1,9 mln zł. Monnari prowadziło w III kw. aktywną promocję marki, w tym między innymi poprzez cross-promocje z markami Bytom, Surf, czy też współpracą z firmą Monolith i TVP Pytanie na Śniadanie – prezenterki w strojach marki Monnari.

 

Strata brutto i netto była mniejsza niż strata operacyjna między innymi za sprawą zwrotu podatku od czynności cywilnoprawnych w wysokości 1,4 mln zł, a także dodatniego wpływu podatku dochodowego na wynik w wysokości 561 tys. zł. W efekcie Monnari zamknęło III kw. 2016 roku ze stratą netto na poziomie 563 tys. zł.

 

Reakcja kursu na opublikowany raport jest nieznaczna – pod koniec sesji kurs spadał o około 1,3%. Sesji towarzyszył natomiast bardzo wysoki wolumen, a obroty przekroczyły 5 mln zł. W szerszej perspektywie obraz techniczny walorów spółki prezentuje się nieco gorzej. Kurs znajduje się w trendzie spadkowym, a w ostatnich dniach cena powróciła poniżej ważnej strefy 10 zł – 10,40 zł, co zgodnie z klasyczną analizą techniczną otwiera drogę do dalszej przeceny.

 

Monnari - Analiza techniczna
Źródło: stooq.pl

 

 

Źródło: Monnari Trade S.A.

Autor artykułu

 

Adrian Mackiewicz, główny analityk rynku akcji SII Adrian Mackiewicz, główny analityk rynku akcji SII

Posiadacz tytułu CFA i licencji doradcy inwestycyjnego (nr licencji 571). Ze Stowarzyszeniem Inwestorów Indywidualnych współpracuje od 2014 roku, obecnie na stanowisku dyrektora działu analiz. Autor licznych komentarzy rynkowych i analiz spółek notowanych na polskiej giełdzie. Prowadzi cykliczne webinary poświęcone analizie spółek z GPW oraz edukacyjny portfel akcyjny. Można go posłuchać w podcaście SII Echa Rynku. Prelegent na konferencjach inwestorskich. Autor wielu materiałów edukacyjnych, artykułów i webinarów, poświęconych zagadnieniom związanym z inwestowaniem i analizowaniem instrumentów finansowych. Zwolennik fundamentalnego podejścia do inwestowania.

Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji

Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych realizuje projekt "Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszy Europejskich w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój. Sfinansowano w ramach reakcji Unii na pandemię COVID-19. Więcej informacji o projekcie