Producent gier CD Projekt opublikował wyniki za III kw. 2016 roku. Większość pozycji wynikowych była niższa, niż w tym samym okresie roku ubiegłego, jednak wyższa od prognoz analityków. Obecnie grupa koncentruje się na dwóch projektach: Gwint oraz Cyberpunk 2077.
Wybrane pozycje wynikowe (w mln zł) | III kw. 2016 roku | III kw. 2015 roku |
Przychody | 100,9 | 113,2 |
Zysk EBIT | 44,8 | 51,2 |
Zysk brutto | 45,9 | 52,2 |
Zysk netto | 36,6 | 40,4 |
Źródło: CD Projekt S.A.
Przychody ze sprzedaży grupy w III kw. 2016 roku wyniosły 100,9 mln zł i były o 15,6% wyższe od konsensusu PAP oraz o 10,9% niższe w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. Pomimo spadku, władze spółki są zadowolone z wyników ze sprzedaży ze względu na znaczny okres czasu jaki minął od premiery „Wiedźmina 3”.
„Osiągnięte w 3 kwartale br. bardzo dobre wyniki sprzedaży trzeciej części Wiedźmina wraz z dodatkami potwierdzają, że mimo półtorarocznej obecności na rynku tytuł ten cały czas zyskuje nowych fanów. Liczę też na to, że przygotowana przez nas z myślą o sezonie świątecznym gra Wiedźmin 3: Dziki Gon w Edycji Gry Roku, będzie dla wielu graczy wymarzonym prezentem na gwiazdkę” – powiedział Piotr Nielubowicz, Wiceprezes ds. Finansów w CD PROJEKT S.A.
Zysk operacyjny CD Projekt wyniósł 44,8 mln zł i był wyższy od przewidywań analityków o 13,8% i niższy rok do roku o 12,5%. Wynika to między innymi z większych o 34% kosztów sprzedaży w związku z prowadzoną kampanią promocyjną gry GWINT oraz zwiększonymi o 25% kosztami ogólnego zarządu ze względu na wzrost skali działania grupy. Marża na poziomie operacyjnym wyniosła 44,4% i była o 0,8 p.p. mniejsza niż przed rokiem.
Studio w tym samym okresie wypracowała 45,9 mln zł zysku przed opodatkowaniem (spadek o 12% rdr). Zysk netto wyniósł 36,6 mln zł i był wyższy o 11,4% od prognoz analityków i niższy o 9% rok do roku. W kwartałach I-III 2016 roku zysk netto wyniósł 171,2 mln zł (dla porównania 276,7 mln rok wcześniej). Rentowność netto ukształtowała się na poziomie 36,3% wobec 35,7% przed rokiem.
Spółka zapowiada także skupienie uwagi na dopracowaniu gry GWINT powiązanej z uniwersum Wiedźmina, której beta testy właśnie trwają. Na produkcję nowych gier spółka wydała na produkcję nowych gier 41 mln zł w I-III kw. 2016 r. W kolejnych miesiącach studio i GOG będzie koncentrować się m.in. na testowaniu i dopracowywaniu poszczególnych elementów Gwinta.
"Trzeci kwartał upłynął nam na przygotowywaniach do startu zamkniętych beta testów GWINTA: Wiedźmińskiej Gry Karcianej, które rozpoczęliśmy 25 października. W kolejnych miesiącach w studiu i w GOGu będziemy koncentrować się m.in. na testowaniu i dopracowywaniu poszczególnych elementów naszej nowej gry. Chcemy, żeby wysoka jakość GWINTA przyciągała jak magnes i zachęcała graczy z całego świata do rozgrywania kolejnych partii gry" – powiedział Adam Kiciński, Prezes CD PROJEKT S.A. Z wypowiedzią prezesa CD Projekt na temat planów spółki i wyników za I półrocze można się zapoznać w tym miejscu.
Notowania CD Projekt znajdują się obecnie w korekcie długoterminowego trendu wzrostowego poruszając się bokiem w okolicach 39-40 zł. Mocnym sygnałem popytowym klasycznej analizy technicznej byłoby przekroczenie oporu na poziomie 44,5 zł wyznaczonego na podstawie szczytu rozpoczynającego korektę. O wzmocnieniu podaży może dać znać ewentualne zejście ceny poniżej wsparcia na poziomie 38,6 zł.
Źródło: stooq.pl |
Źródło: CD Projekt S.A., PAP