Chat with us, powered by LiveChat

Przychody ze sprzedaży CD Projekt wyniosły 100,9 mln zł w III kw. 2016 roku

Skomentuj artykuł
© sponge_Po - Fotolia.com

Producent gier CD Projekt opublikował wyniki za III kw. 2016 roku. Większość pozycji wynikowych była niższa, niż w tym samym okresie roku ubiegłego, jednak wyższa od prognoz analityków. Obecnie grupa koncentruje się na dwóch projektach: Gwint oraz Cyberpunk 2077.

 

Wybrane pozycje wynikowe (w mln zł) III kw. 2016 roku III kw. 2015 roku
Przychody 100,9 113,2
Zysk EBIT 44,8 51,2
Zysk brutto 45,9 52,2
Zysk netto 36,6 40,4

Źródło: CD Projekt S.A.

 

Przychody ze sprzedaży grupy w III kw. 2016 roku wyniosły 100,9 mln zł i były o 15,6% wyższe od konsensusu PAP oraz o 10,9% niższe w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. Pomimo spadku, władze spółki są zadowolone z wyników ze sprzedaży ze względu na znaczny okres czasu jaki minął od premiery „Wiedźmina 3”.

„Osiągnięte w 3 kwartale br. bardzo dobre wyniki sprzedaży trzeciej części Wiedźmina wraz z dodatkami potwierdzają, że mimo półtorarocznej obecności na rynku tytuł ten cały czas zyskuje nowych fanów. Liczę też na to, że przygotowana przez nas z myślą o sezonie świątecznym gra Wiedźmin 3: Dziki Gon w Edycji Gry Roku, będzie dla wielu graczy wymarzonym prezentem na gwiazdkę” – powiedział Piotr Nielubowicz, Wiceprezes ds. Finansów w CD PROJEKT S.A.


Zysk operacyjny CD Projekt wyniósł 44,8 mln zł i był wyższy od przewidywań analityków o 13,8% i niższy rok do roku o 12,5%. Wynika to między innymi z większych o 34% kosztów sprzedaży w związku z prowadzoną kampanią promocyjną gry GWINT oraz zwiększonymi o 25% kosztami ogólnego zarządu ze względu na wzrost skali działania grupy. Marża na poziomie operacyjnym wyniosła 44,4% i była o 0,8 p.p. mniejsza niż przed rokiem.

Studio w tym samym okresie wypracowała 45,9 mln zł zysku przed opodatkowaniem (spadek o 12% rdr). Zysk netto wyniósł 36,6 mln zł i był wyższy o 11,4% od prognoz analityków i niższy o 9% rok do roku. W kwartałach I-III 2016 roku zysk netto wyniósł 171,2 mln zł (dla porównania 276,7 mln rok wcześniej). Rentowność netto ukształtowała się na poziomie 36,3% wobec 35,7% przed rokiem.


Spółka zapowiada także skupienie uwagi na dopracowaniu gry GWINT powiązanej z uniwersum Wiedźmina, której beta testy właśnie trwają. Na produkcję nowych gier spółka wydała na produkcję nowych gier 41 mln zł w I-III kw. 2016 r. W kolejnych miesiącach studio i GOG będzie koncentrować się m.in. na testowaniu i dopracowywaniu poszczególnych elementów Gwinta.

"Trzeci kwartał upłynął nam na przygotowywaniach do startu zamkniętych beta testów GWINTA: Wiedźmińskiej Gry Karcianej, które rozpoczęliśmy 25 października. W kolejnych miesiącach w studiu i w GOGu będziemy koncentrować się m.in. na testowaniu i dopracowywaniu poszczególnych elementów naszej nowej gry. Chcemy, żeby wysoka jakość GWINTA przyciągała jak magnes i zachęcała graczy z całego świata do rozgrywania kolejnych partii gry" – powiedział Adam Kiciński, Prezes CD PROJEKT S.A. Z wypowiedzią prezesa CD Projekt na temat planów spółki i wyników za I półrocze można się zapoznać w tym miejscu.

Notowania CD Projekt znajdują się obecnie w korekcie długoterminowego trendu wzrostowego poruszając się bokiem w okolicach 39-40 zł. Mocnym sygnałem popytowym klasycznej analizy technicznej byłoby przekroczenie oporu na poziomie 44,5 zł wyznaczonego na podstawie szczytu rozpoczynającego korektę. O wzmocnieniu podaży może dać znać ewentualne zejście ceny poniżej wsparcia na poziomie 38,6 zł.

 

CDR - analiza techniczna
Źródło: stooq.pl

 

Źródło: CD Projekt S.A., PAP

Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji

Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych realizuje projekt "Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszy Europejskich w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój. Sfinansowano w ramach reakcji Unii na pandemię COVID-19. Więcej informacji o projekcie