W III kw. 2016 roku CCC zwiększyło przychody i zyski operacyjne, jednak uzyskane marże okazały się niższe niż przed rokiem. Poniżej w tabeli prezentujemy wybrane pozycje wynikowe.
Wybrane pozycje wynikowe (mln zł) |
III kw. 2016 r. |
III kw. 2015 r. |
I-III kw. 2016 r. |
I-III kw. 2015 r. |
Przychody ze sprzedaży |
664,7 |
512,4 |
2 059,2 |
1 552,3 |
Wynik brutto na sprzedaży |
339,3 |
270,7 |
1 073,1 |
835,8 |
Wynik operacyjny |
25,2 |
24,3 |
155,9 |
130,2 |
Wynik brutto |
9,5 |
18,8 |
134,6 |
111,7 |
Wynik netto podmiotu dominującego |
8,2 |
33,8 |
117,5 |
145,4 |
Źródło: CCC S.A.
CCC osiągnęło w III kw. 2016 roku 664,7 mln zł przychodów, co było wynikiem o 29,7% lepszym niż przed rokiem. Największe przychody odnotowywane są w Polsce, w III kw. bieżącego roku wyniosły 410,8 mln zł wobec406,5 mln zł przed rokiem. Z kolei największe dynamiki wzrostu przychodów odnotowano w Niemczech – 54,6 mln zł wobec 36,9 mln zł, a także w pozostałych, niewyszczególnionych krajach – 11,2 mln zł wobec 5 mln zł. Przychody z e-commerce wyniosły 35,3 mln zł. Podobne tendencje odnotowano w ciągu 9 miesięcy 2016 roku. W III kw. 2016 roku spółka zwiększyła sieć sprzedaży o ponad 20,1 tys. m kw., otwierając 7 salonów w Niemczech, po 2 salony w Czechach i Austrii, po 1 w Rumunii, Bułgarii, Chorwacji, Słowenii, na Węgrzech i Słowacji. Na koniec września spółka posiadała 825 placówek o łącznej powierzchni 426,8 tys. m kw. W IV kw. powierzchnia handlowa ma się zwiększyć o blisko 50 tys. m kw. Z kolei w latach 2017-2019 przewiduje otwarcie około 300 tys. m kw. powierzchni handlowej.
Zysk brutto na sprzedaży w III kw. 2016 roku wyniósł 339,3 mln zł, co przełożyło się na marżę zysku brutto w wysokości 3,8% wobec 4,7% przed rokiem. Od początku roku po 9 miesiącach marża brutto na sprzedaży wyniosła 7,6% wobec 8,4%. Było to efektem wyższej dynamiki wzrostu kosztu własnego sprzedaży (+37,6%) niż przychodów, co wynikało ze zmiany w strukturze kanałów sprzedaży. Największa marża została odnotowywana w regionie Europy Zachodniej – 61,7%. W Europie Środkowo-Wschodniej wyniosła 57,8%, w Polsce 51,9%, a w segmencie e-commerce 42%.
Zysk operacyjny wyniósł w III kw. 2016 roku 25,2 mln zł i był o 3,7% większy niż przed rokiem. W minionym kwartale istotnie zwiększyły się koszty funkcjonowania sklepów (237 mln zł , +30% rdr), a także pozostałe koszty sprzedaży (61 mln zł, +38% rdr). Na wynik wpłynęło także saldo pozostałych przychodów i kosztów operacyjnych, które powiększyło wyniki o 4,2 mln zł wobec 2 mln zł przed rokiem. Zysk brutto wyniósł 9,5 mln zł wobec 18,8 mln zł przed rokiem na skutek zwiększenia kosztów finansowych (17 mln zł wobec 6,5 mln zł). Z kolei zysk netto został wsparty w III kw. 2015 roku dodatnią różnicą pomiędzy podatkiem dochodowym a odroczonym, który powiększył wyniki o 15 mln zł. Skorygowany zysk netto o podatek odroczony dotyczący znaku towarowego i wartości firmy oraz dotyczący ulgi inwestycyjnej, a także o koszty programu motywacyjnego wyniósł po 9 miesiącach 2016 roku 134,1 mln zł wobec 131,3 mln zł w analogicznym okresie roku poprzedniego.
Osiągnięte przychody w III kw. 2016 roku okazały się zgodne z konsensusem rynkowym publikowanym przez PAP. Zysk operacyjny okazał się o 27,3% większy niż oczekiwania rynkowe. Natomiast zysk netto był o 25,3% mniejszy od konsensusu.
Po publikacji wyników kurs akcji CCC rośnie od początku sesji, zyskując około 3,5% do godziny 15:00. Po wyznaczeniu nowego, historycznego maksimum pod koniec października, korekta zniosła cenę do najbliższego wsparcia w okolicach 189 zł. Otwiera to drogę popytowi do powalczenia o nowe maksima.
Źródło: stooq.pl |
Źródło: CCC S.A.