Chat with us, powered by LiveChat

Wyniki CCC lepsze od oczekiwań za wyjątkiem zysku netto

Skomentuj artykuł
© anetlanda - Fotolia.pl

W III kw. 2016 roku CCC zwiększyło przychody i zyski operacyjne, jednak uzyskane marże okazały się niższe niż przed rokiem. Poniżej w tabeli prezentujemy wybrane pozycje wynikowe.

 

Wybrane pozycje wynikowe (mln zł)

III kw. 2016 r.

III kw. 2015 r.

I-III kw. 2016 r.

I-III kw. 2015 r.

Przychody ze sprzedaży

664,7

512,4

2 059,2

1 552,3

Wynik brutto na sprzedaży

339,3

270,7

1 073,1

835,8

Wynik operacyjny

25,2

24,3

155,9

130,2

Wynik brutto

9,5

18,8

134,6

111,7

Wynik netto podmiotu dominującego

8,2

33,8

117,5

145,4

Źródło: CCC S.A.

 

CCC osiągnęło w III kw. 2016 roku 664,7 mln zł przychodów, co było wynikiem o 29,7% lepszym niż przed rokiem. Największe przychody odnotowywane są w Polsce, w III kw. bieżącego roku wyniosły 410,8 mln zł wobec406,5 mln zł przed rokiem. Z kolei największe dynamiki wzrostu przychodów odnotowano w Niemczech – 54,6 mln zł wobec 36,9 mln zł, a także w pozostałych, niewyszczególnionych krajach – 11,2 mln zł wobec 5 mln zł. Przychody z e-commerce wyniosły 35,3 mln zł. Podobne tendencje odnotowano w ciągu 9 miesięcy 2016 roku. W III kw. 2016 roku spółka zwiększyła sieć sprzedaży o ponad 20,1 tys. m kw., otwierając 7 salonów w Niemczech, po 2 salony w Czechach i Austrii, po 1 w Rumunii, Bułgarii, Chorwacji, Słowenii, na Węgrzech i Słowacji. Na koniec września spółka posiadała 825 placówek o łącznej powierzchni 426,8 tys. m kw. W IV kw. powierzchnia handlowa ma się zwiększyć o blisko 50 tys. m kw. Z kolei w latach 2017-2019 przewiduje otwarcie około 300 tys. m kw. powierzchni handlowej.

 

Zysk brutto na sprzedaży w III kw. 2016 roku wyniósł 339,3 mln zł, co przełożyło się na marżę zysku brutto w wysokości 3,8% wobec 4,7% przed rokiem. Od początku roku po 9 miesiącach marża brutto na sprzedaży wyniosła 7,6% wobec 8,4%. Było to efektem wyższej dynamiki wzrostu kosztu własnego sprzedaży (+37,6%) niż przychodów, co wynikało ze zmiany w strukturze kanałów sprzedaży. Największa marża została odnotowywana w regionie Europy Zachodniej – 61,7%. W Europie Środkowo-Wschodniej wyniosła 57,8%, w Polsce 51,9%, a w segmencie e-commerce 42%.

 

Zysk operacyjny wyniósł w III kw. 2016 roku 25,2 mln zł i był o 3,7% większy niż przed rokiem. W minionym kwartale istotnie zwiększyły się koszty funkcjonowania sklepów (237 mln zł , +30% rdr), a także pozostałe koszty sprzedaży (61 mln zł, +38% rdr). Na wynik wpłynęło także saldo pozostałych przychodów i kosztów operacyjnych, które powiększyło wyniki o 4,2 mln zł wobec 2 mln zł przed rokiem. Zysk brutto wyniósł 9,5 mln zł wobec 18,8 mln zł przed rokiem na skutek zwiększenia kosztów finansowych (17 mln zł wobec 6,5 mln zł). Z kolei zysk netto został wsparty w III kw. 2015 roku dodatnią różnicą pomiędzy podatkiem dochodowym a odroczonym, który powiększył wyniki o 15 mln zł. Skorygowany zysk netto o podatek odroczony dotyczący znaku towarowego i wartości firmy oraz dotyczący ulgi inwestycyjnej, a także o koszty programu motywacyjnego wyniósł po 9 miesiącach 2016 roku 134,1 mln zł wobec 131,3 mln zł w analogicznym okresie roku poprzedniego.

 

Osiągnięte przychody w III kw. 2016 roku okazały się zgodne z konsensusem rynkowym publikowanym przez PAP. Zysk operacyjny okazał się o 27,3% większy niż oczekiwania rynkowe. Natomiast zysk netto był o 25,3% mniejszy od konsensusu.

 

Po publikacji wyników kurs akcji CCC rośnie od początku sesji, zyskując około 3,5% do godziny 15:00. Po wyznaczeniu nowego, historycznego maksimum pod koniec października, korekta zniosła cenę do najbliższego wsparcia w okolicach 189 zł. Otwiera to drogę popytowi do powalczenia o nowe maksima.

 

CCC - Analiza techniczna
Źródło: stooq.pl

 

 

Źródło: CCC S.A.

Autor artykułu

 

Adrian Mackiewicz, główny analityk rynku akcji SII Adrian Mackiewicz, główny analityk rynku akcji SII

Posiadacz tytułu CFA i licencji doradcy inwestycyjnego (nr licencji 571). Ze Stowarzyszeniem Inwestorów Indywidualnych współpracuje od 2014 roku, obecnie na stanowisku dyrektora działu analiz. Autor licznych komentarzy rynkowych i analiz spółek notowanych na polskiej giełdzie. Prowadzi cykliczne webinary poświęcone analizie spółek z GPW oraz edukacyjny portfel akcyjny. Można go posłuchać w podcaście SII Echa Rynku. Prelegent na konferencjach inwestorskich. Autor wielu materiałów edukacyjnych, artykułów i webinarów, poświęconych zagadnieniom związanym z inwestowaniem i analizowaniem instrumentów finansowych. Zwolennik fundamentalnego podejścia do inwestowania.

Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji

Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych realizuje projekt "Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszy Europejskich w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój. Sfinansowano w ramach reakcji Unii na pandemię COVID-19. Więcej informacji o projekcie