LiveChat w II kw. roku obrotowego 2016/2017 poprawił zysk operacyjny o 49% do 12,2 mln zł i zysk netto o 43% do 9,7 mln zł.
Poniżej prezentujemy wybrane skonsolidowane dane finansowe LiveChat Software S.A.
Wybrane pozycje wynikowe (tys. zł) |
II kw. 2016 roku |
II kw. 2015 roku |
Przychody ze sprzedaży |
17 965 |
12 439 |
Zysk operacyjny |
12 166 |
8 182 |
Zysk brutto |
12 186 |
8 515 |
Zysk netto |
9 741 |
6 823 |
Źródło: Skonsolidowane sprawozdanie finansowe LiveChat Software S.A.
Przychody LiveChatu w kwartale zakończonym 30 września br. wyniosły niemal 18 mln zł. To wynik wyższy o 44% w ujęciu rok do roku. W podobnym tempie rosła zyskowność spółki. Zysk operacyjny z 8,2 mln zł w okresie porównywalnym roku ubiegłego wzrósł do 12,2 mln zł, a zysk netto wzrósł z 6,8 mln zł do 9,7 mln zł. Spółka utrzymała koszty zarządu na zbliżonym poziomie jak rok wcześniej, ale koszty sprzedaży wyniosły 1,54 mln zł wobec 1,14 mln zł przed rokiem. Brak zadłużenia oprocentowanego skutkuje tylko symbolicznymi kosztami finansowymi. Na tle konsensusu rynkowego (PAP) opublikowane wyniki są niemal zgodnie z oczekiwaniami. Różnica na wykazanych przychodów wyniosła +0,2%, na poziomie zysku operacyjnego +3%, a na poziomie netto +1%.
Tak dobre dynamiki wzrostowe spółka zawdzięcza przede wszystkim wzrostowi liczby klientów przy utrzymywaniu kosztów działalności.
„Dynamicznie zwiększamy naszą bazę klientów, jeszcze szybciej rosną nasze przychody, a jeszcze szybciej - zyski. To możliwe dzięki sprawności naszego zespołu, organizacji i wykorzystaniu możliwości jakie daje model Software as a Service” – powiedział prezes LiveChat Mariusz Ciepły.
Na koniec I kwartału LiveChat miał 15 892 kaktywnych i płacących klientów swojej usługi, wobec 11 213 klientów przed rokiem. Na koniec I półrocza baza klientów liczyła sobie 16 949 firm wobec 12 284 przed rokiem. Spółka pochwaliła się, że wśród nowych klientów znaleźli się m.in. Sony Mobile, telewizja CBS, Stripe, czy Hulu. Łącznie po I i II kw. roku obrotowego 2016/2017 może pochwalić się 18,9 mln zł zysku netto przy 34,55 mln zł przychodów. Daje to wskaźnik rentowności netto o wartości 55%, co jest rzadko spotykanym poziomem tego rodzaju wskaźników we wszystkich branżach.
W komunikacie podano, że spółka intensywnie inwestuje w rozwój swojego produktu „LiveChat”. Jest on regularnie wzbogacany o nowe funkcje i udoskonalenia. Prace te wymagają powiększenia zespołu pracowników, co przełożyło się na wzrost zatrudnienia do 67 osób na koniec półrocza wobec 48 przed rokiem. W dłuższej perspektywie spółka nie wyklucza rozwoju poprzez selektywne akwizycje podmiotów z branży obsługi klienta.
Obecnie wskaźniki rynkowe dla LiveChat wynoszą: C/Z 42, a C/WK 34.
Akcje spółki utrzymują stabilny trend wzrostowy. W ostatnich dniach obóz byków wybronił linię trendu wzrostowego, a obecnie kurs testuje poziom historycznych maksimów w okolicy 51,5 zł. Wsparciem pozostaje wspomniana linia trendu wzrostowego przebiegająca obecnie w okolicy 46 zł.
Źródło: Stooq.pl |
Źródło: LiveChat Software S.A.