Flagowe spółki na polskim rynku, odzieżowa LPP i obuwnicza CCC, opublikowały wyniki sprzedażowe za listopad 2016 roku. Obie spółki zwiększyły obroty.
W listopadzie 2016 roku LPP osiągnęło skonsolidowane przychody ze sprzedaży o wysokości 485 mln zł, czyli o 13% wyższe od analogicznego okresu w roku poprzednim. Narastające przychody ze sprzedaży od początku 2016 roku wyniosły 5 265 mln zł. Marża brutto na sprzedaży osiągnięta przez spółkę wyniosła 60%, a więc była o 5 p.p. wyższa niż w listopadzie 2015 roku. Wzrost marży jest dobrym sygnałem biorąc pod uwagę fakt, że spółka systematycznie notowała spadki marży od wielu miesięcy. W listopadzie 2016 powierzchnia, którą dysponowała spółka wyniosła 913 tys. m kw i była większa o około 9% od powierzchni handlowej na koniec listopada ubiegłego roku.
Sprzedaż internetowa wyniosła 25,8 mln zł i była wyższa o około 130% od sprzedaży zrealizowanej w listopadzie 2015. W poprzednim miesiącu dynamika ta była znacznie wyższa i wynosiła 180%. Narastająco w okresie od stycznia do listopada 2016 sprzedaż internetowa wyniosła 147 mln zł i jest to wynik o 116% lepszy niż w analogicznym okresie roku poprzedniego.
Źródło: stooq.pl |
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży spółki CCC w listopadzie 2016 wyniosły 334 mln PLN, wartość wzrosła o 52,8% wobec analogicznego okresu roku poprzedniego. Od początku roku spółka wypracowała przychody na poziomie 2 855 mln PLN i jest to wynik o 37,0% wyższy niż w roku poprzednim. Sprzedaż detaliczna w sklepach stacjonarnych wzrosła o 38,5% i osiągnęła w listopadzie 2016 wynik 286 mln PLN. Od początku roku natomiast spółka zanotowała 2 446 mln PLN przychodów ze sprzedaży detalicznej.
Źródło: stooq.pl |
Źródło : CCC S.A., LPP S.A.