Na koniec grudnia 2016 roku liczba cyfrowych prenumerat „Gazety Wyborczej” wyniosła blisko 100 tys. Jest to o około 10 tys. więcej niż zakładał plan Agory – 90 tys.
Liczba cyfrowych prenumerat wzrosła o około 30% w stosunku do danych odnotowanych na koniec grudnia 2015 roku – ponad 77 tys. prenumerat. Spółka podała , że cel wyznaczony liczbą prenumerat cyfrowych związany jest z transformacją modelu biznesowego działalności prasowej spółki.
Na temat Agory przygotowaliśmy raport analityczny, którego publikacja miała miejsce w październiku 2016 roku. W następujący sposób pisaliśmy wtedy o spółce: „Grupa Kapitałowa Agora nie jest już jednak tak mocno jak dawniej uzależniona od segmentu prasowego. Dywersyfikacja działalności i systematyczny rozwój pozostałych obszarów sprawiły, że segment Prasa odpowiada obecnie za około 25 proc. skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży Spółki. Oceniając perspektywy na przyszłość Agory, warto zwrócić między innymi uwagę na kontynuację rozbudowy sieci kin Helios (planowane otwarcia nowych obiektów), dalszy rozwój w obszarze reklamy zewnętrznej czy też budowanie pozycji na rynku telewizyjnym.” Z pełną treścią raportu można zapoznać się w tym miejscu.
Agorę wytypowaliśmy jako jedną z sześciu spółek, która naszym zdaniem pozwoli zarobić inwestorom w tym roku. Więcej tutaj: 6 spółek, które mogą dać zarobić inwestorom w 2017 roku.
Kurs akcji Agory od 2012 roku nie mógł skutecznie wybić się powyżej oporu na poziomie 10 zł. Wybicie nastąpiło dopiero w połowie 2015 roku i od tego czasu kurs znajduje się powyżej tego poziomu (za wyjątkiem powrotu do 200-okresowej średniej kroczącej we wrześniu 2016 roku). Obecnie cena znajduje się na poziomie ostatnich lokalnych szczytów, a ich potencjalne wybicie stwarza okazję dla byków do testowania długoterminowej linii trendu spadkowego, która obecnie przebiega w okolicach 16 zł.
Źródło: stooq.pl |
Źródło: Agora S.A.