Gino Rossi opublikował strategiczne założenia i plany rozwoju grupy na lata 2017-2019. W ocenie zarządu spółki w najbliższych latach dojdzie do strukturalnych zmian na rynku sprzedaży detalicznej i zgodnie z globalnymi trendami dynamicznie będzie rozwijał się handel internetowy. Dlatego plany spółki skoncentrowane są wokół rozwoju tego kanału przy wykorzystaniu potencjału marek Gino Rossi i Simple, a także dalszej poprawie rentowności.
Kluczowe założenia strategiczne Gino Rossi na lata 2017-2019:
- rozwój marek GINO ROSSI oraz SIMPLE,
- dalsza poprawa marży poprzez zmniejszenie jednostkowego kosztu wytworzenia,
- poprawa rentowności EBITDA oraz poprawa konwersji EBITDA na przepływy operacyjne,
- multi-kanałowość sprzedaży,
- koncentracja działań sprzedażowych i marketingowych na najbardziej rentownych i wzrostowych kanałach sprzedaży, szczególnie kanale e-commerce, przy jednoczesnej optymalizacji kanałów o wysokiej absorbcji gotówki (stacjonarny kanał detaliczny),
- średnioroczny wzrost skonsolidowanej sprzedaży Grupy w latach 2016-2019 na poziomie 6-10%,
- 7,3 mln zł inwestycji w 2017 roku i 5,5 mln zł średniorocznie w latach 2018-2019 na rozwój kanału e- commerce, selektywne otwarcia sklepów, rozwój własnego sourcingu produktowego.
W segmencie stacjonarnego kanału detalicznego Gino Rossi planuje selektywny rozwój sieci salonów w Polsce oraz wzrost powierzchni handlowej w Czechach. Nowe sklepy mają mieć większą powierzchnię ekspozycyjną (180-200 m kw.). Spółka planuje również powiększyć asortyment, przede wszystkim o akcesoria oraz obuwie o charakterze weekendowo-sportowym, a także sfinalizować pełne wdrożenie kanału omnichannel.
W ramach prowadzonego sklepu internetowego planowane jest między innymi poszerzenie asortymentu o wysoko marżowe akcesoria drobne, wejście na rynki zagraniczne, wykorzystanie nowych technologii IT, selektywna współpraca z zewnętrznymi sklepami internetowymi, wykorzystanie zjawiska przenikania się kanałów sprzedaży i w efekcie wzrost wartość sprzedaży własnego sklepu internetowego.
Plany strategiczne Gino Rossi zakładają również dalszy rozwój segmentu B2B między innymi poprzez projektowanie i produkcję kolekcji na zlecenie, produkty reklamowe dla firm i instytucji, a także sprzedaż w tym kanale zagranicą.
Cele finansowe Gino Rossi to:
- wzrost rentowności EBITDA, między innymi dzięki korzystniejszemu miksowi kanałów sprzedaży – wzrost udziału kanałów o wyższej rentowności EBITDA,
- poprawa konwersji EBITDA na przepływy operacyjne,
- sprowadzenie wskaźnika dług netto/EBITDA poniżej 2 do 2019.
Po publikacji strategii, to jest 11 stycznia 2016 roku do godziny 10:30, kurs akcji jest na poziomie zamknięcia z dnia poprzedniego, czyli jest „na zero”. Technicznie kurs akcji Gino Rossi porusza się w trójkącie spadkowym o silnej podstawie w postaci wsparcia na poziomie 2 zł. Z kolei jego górne ograniczenie – linia trendu spadkowego, przebiega obecnie w okolicach tygodniowej 200-okresowej średniej kroczącej na poziomie 2,59 zł.
![]() |
Źródło: stooq.pl |
Źródło: Gino Rossi S.A.