Tarczyński poinformował o podpisaniu z Jeronimo Martins Polska (właścicielem sieci Biedronka) umowy sprzedaży produktów oferowanych przez spółkę. Szacunkowa wartość zawartej umowy w okresie 12 miesięcy wynosi 80 mln zł.
Spółka poinformowała, że obecnie wartość współpracy nie jest możliwa do ustalenia w sposób ścisły i ostatecznie może różnić się od podanego szacunku. Umowa stanowi ponadto kontynuację współpracy między stronami, realizowanej od 15 września 2016 roku. Zarząd spółki traktuje współpracę z Jeronimo Martins Polska jako jeden z głównych kanałów dystrybucji swoich produktów, który ma istotny udział w sprzedaży oraz wpływ na obecne i przyszłe przychody i wyniki finansowe.
Po trzech kwartałach 2016 roku Tarczyński wypracował 464,8 mln zł przychodów ze sprzedaży wobec 398,8 mln zł w analogicznym okresie roku poprzedniego (+16,5%). Zysk operacyjny wyniósł natomiast 16,7 mln zł wobec 26 mln zł (-36%). Spadek zysku operacyjnego był efektem zwiększonych kosztów, w tym kosztów własnych sprzedaży (pomimo większych przychodów spółka odnotowała niemal identyczny zysk brutto na sprzedaży) i spadku pozostałych przychodów operacyjnych. Spółka tłumaczyła spadek zysków wzrostem cen wieprzowiny na rynkach europejskich, deprecjacją złotówki w stosunku do euro, wyższym kosztem zużycia materiałów i energii, a także większą amortyzacją w związku z podjętymi inwestycjami rozbudowy zakładu w Ujeźdźcu Małym oraz zakupem specjalistycznych maszyn i urządzeń produkcyjnych. Natomiast wyniki za trzy kwartały 2015 roku zostały wsparte dodatkowym zyskiem w postaci otrzymanego odszkodowania w wysokości 3,1 mln zł. Zysk netto wyniósł 11,6 mln zł wobec 20,5 mln zł (-43%).
Kurs akcji spółki porusza się w szerokim kanale bocznym 11 zł – 14 zł. Kierunek wybicia z tej konsolidacji będzie kluczowy w średnim terminie.
Źródło: stooq.pl |
Źródło: Tarczyński S.A.