Braster sprzedał w IV kw. 2016 roku 1 917 urządzeń Braster (urządzenie do samobadania piersi w domu). Liczba sprzedanych urządzeń wraz z abonamentem wyniosła 282 sztuk. Ponadto, spółka sprzedała 474 abonamenty bez urządzeń.
Liczba sprzedanych samych urządzeń Braster wyniosła 1 635 sztuk, w tym 1 444 urządzeń sprzedano do aptek z odroczonym terminem płatności, prawem zwrotu po tym terminie lub możliwością przedłużenia tego terminu. W opinii spółki rozwój sieci sprzedaży oraz tempo wprowadzania produktu na rynek są na zadowalającym poziomie.
Zgodnie ze strategią Brastera na lata 2015-2021 uruchomienie produkcji oraz sprzedaży miały rozpocząć się w III kw. 2016 roku, a więc spółka nie odnotowała dużego przesunięcia. W swojej ofercie spółka posiada samo urządzenie – tester piersi Braster, a także abonament oraz usługi dodatkowe. Zgodnie z założeniami strategii około 70% przychodów ma generować sprzedaż abonamentów i usług. Samo urządzenie może być wykorzystywane przez wiele użytkowniczek, a użyte w nim matryce są elementem wymiennym co dwa lata.
Strategia spółki zakłada ekspansję zagraniczną już w 2017 roku – najpierw na rynki europejskie (Niemcy, Wielka Brytania), na których panują jednolite wymogi formalne. W 2018 roku spółka planuje dalszą ekspansję w Stanach Zjednoczonych i na świecie.
Inwestorzy negatywnie przyjęli opublikowany raport handlowy Brastera – kurs akcji zniżkuje nawet o blisko 14% na początku dzisiejszej sesji, to jest 16 stycznia 2017 roku. Tym samym kurs akcji odbił się od 200-okresowej średniej kroczącej oraz oporu w okolicach 18,50 zł. Przebicie wsparcia na poziomie 15 zł (do którego cena dynamicznie spadła) otworzy drogę do kontynuacji spadków i będzie niepokojącym sygnałem zmiany trendu wzrostowego.
![]() |
Źródło: stooq.pl |
Źródło: Braster S.A.