Gino Rossi zanotowało w lutym 2017 roku sprzedaż na poziomie 12,3 mln zł, co oznacza wzrost o 9,8% rok do roku. Wygenerowana marża brutto na sprzedaży detalicznej spadła jednak o 2,3 punktu procentowego do 42,1%.
Narastająco po dwóch miesiącach 2017 roku sprzedaż Gino Rossi wyniosła 26,4 mln zł, czyli o 6,6% więcej rok do roku. Wchodząca w skład grupy kapitałowej marka Simple wygenerowała w lutym br. słabszą sprzedaż niż rok wcześniej. Wyniosła ona 5,9 mln zł, co oznacza spadek o 7,4% rdr. Na dodatek wynik ten został uzyskany przy niższej marży wynoszącej 50,3% (-6,9 p.proc. r/r). W okresie styczeń-luty 2017 r. przychody marki Simple wyniosły 12,7 mln zł na tle 14,1 mln zł rok wcześniej, przy marży odpowiednio 51,2% i 55,8%.
Gino Rossi odnotowuje wysokie wzrosty w segmencie e-commerce, które w lutym wykazały dynamikę 40,3% rdr. W tym obszarze sprzedaż Simple była na porównywalnym poziomie rdr. Udział sprzedaży w kanale b2b w Gino Rossi sięgnął w lutym 35,1% (spadek o 2,7 p.proc. r/r). Rozwój w segmencie e-commerce jest – obok segmentu b2b – jednym z istotnych elementów planu rozwoju Grupy do roku 2019.
„Luty był bardzo dobrym miesiącem dla Gino Rossi. Sprzedaż wzrosła w tym czasie o blisko 10% w ujęciu rok do roku przy niewiele niższej marży w ujęciu procentowym i niezmienionej powierzchni handlowej. W kanale detalicznym zanotowaliśmy dodatnie dwucyfrowe LFL. Cieszy nas również wysoka dynamika w kanale e-commerce, a także pozytywne reakcje Klientów na nową kolekcję, która już pojawiła się w sklepach. Należy pamiętać, że luty nie jest kluczowym dla branży miesiącem – to w dalszym ciągu okres, w którym konsumenci dokonują ostatnich zakupów na wyprzedażach, a zimowa aura nie skłania ich jeszcze do nabywania obuwia i dodatków wiosennych z nowej kolekcji. W Simple obserwowaliśmy w lutym podobną tendencję, jak w styczniu – ostatnie miesiące są bardzo wymagające w całym segmencie odzieży damskiej i te trendy nie omijają naszej marki. Odnotowujemy jednak bardzo dobrą sprzedaż dodatków i toreb – na rozwój tego asortymentu położyliśmy nacisk w końcówce ubiegłego roku i widzimy, że to był bardzo dobry ruch. W segmencie odzieżowym brakuje od dłuższego czasu globalnych modowych „makrotrendów”. Klienci przechodzą w stronę mniej formalnej casualowej odzieży, a dzięki dodatkom tworzą swoje unikalne stylizacje. Dlatego tak istotny jest rozwój oferty pod tym kątem. Jesteśmy pozytywnie nastawieni do nadchodzących, ważnych dla branży miesięcy wiosennych. W naszej ocenie mamy bardzo udaną kolekcję, którą w dalszym ciągu uzupełniać będziemy o nowe modele i szerszą gamę dodatków. Mamy też w planach nowe, ciekawe projekty w segmencie b2b oraz dalszą intensyfikację rozwoju e-commerce i integrację sprzedaży pomiędzy kanałem online i offline” - powiedział Tomasz Malicki, prezes zarządu Gino Rossi S.A.
Inwestorzy neutralnie przyjęli dane sprzedażowe za luty Gino Rossi. Kurs akcji pozostaje w bliskiej odległości od ważnego wsparcia na poziomie 2 zł. Ostatnie tygodnie przyniosły jednak wyhamowanie tendencji spadkowych. Oporem pozostaje linia trendu spadkowego w okolicy 2,55 zł.
Źródło: Stooq |
Źródło: Gino Rossi S.A.