HubStyle dokonał aktualizacji strategicznych kierunków rozwoju na lata 2017-2018. Spółka będzie kontynuowała intensywny rozwój segmentu sprzedaży odzieży opartego o marki własne. Projekty, które generowały negatywne wyniki w 2016 roku zostaną zawieszone – Emente, Freakylicks i Kragelman.
Aktualizacja strategii podyktowana jest realizacją kluczowych jej elementów przedstawionych w raporcie z czerwca 2015 roku, a także koniecznością dostosowania do aktualnych uwarunkowań rynkowych. Podstawowe założenia aktualizacji strategii to:
- koncentracja na budowie skali sprzedaży marek własnych w segmencie lifestyle,
- koncentracja na markach Sugarfree i Cardio Bunny (wygenerowały około 92% przychodów w segmencie sprzedaży odzieży) oraz dalszy ich rozwój poprzez poszerzenie głębokości i szerokości oferty produktowej, działania marketingowe zwiększające rozpoznawalność marek, wprowadzanie dalszych funkcjonalności i ułatwień dla klientów,
- rozwój skalowalnej infrastruktury e-commerce według najlepszych praktyk na rynku, w celu poprawy efektywności i kluczowych wskaźników biznesowych,
- zawieszenie projektów, które nie przekładają się w ocenie Zarządu na dynamiczny wzrost przychodów Grupy i jej pozycji rynkowej, to jest Emente, Freakylicks oraz Kragelman i generowały negatywne wyniki w 2016 roku.
Zarząd Hubstyle dodał, że w jego ocenie zarówno rynek e-commerce w modzie jak i segment klientów, do których swoją ofertę kieruje Sugarfree i Cardio Bunny, charakteryzują się obecnie dynamicznym trendem wzrostowym. Finansowanie na realizację strategii spółka pozyska ze sprzedaży aktywów, które nie są obecnie postrzegane przez zarząd HubStyle jako kluczowe bądź w drodze emisji dłużnych instrumentów finansowych.
Spółka poinformowała również o dokonanych odpisach aktualizujących, które wpłyną na wyniki w 2016 roku, w tym między innymi w kwocie 195 tys. zł z tytułu niższych niż zakładano wyników sprzedażowych nowych marek oraz zawieszenia kontynuowania części projektów. Kolejne odpisy dotyczą należności i zapasów w kwocie odpowiednio 22 tys. zł i 118 tys. zł. Z kolei w segmencie usług e-commerce spółka dokonała odpisu w wysokości 406 tys. zł, ale również odwróciła wcześniej utworzone odpisy w kwocie 4,38 mln zł. Łącznie na poziomie skonsolidowanym dokonane odpisy powiększą wyniki o 3,6 mln zł, a na poziomie jednostkowym 1,1 mln zł. Po trzech kwartałach 2016 roku HubStyle wypracował 15,1 mln zł przychodów przy stracie netto na poziomie 2,4 mln zł.
Przypomnijmy, że strategia spółki z czerwca 2015 roku koncentrowała się wokół marki Sugarfree i szybko rosnących segmentach rynku e-commerce, w tym poprzez inwestycje organiczne w mannowe marki własne, a także selektywne akwizycje.
Po aktualizacji strategii kurs akcji HubStyle lekko zniżkował w początkowej fazie sesji (-0,5%). Aktualnie cena ponownie walczy ze wsparciem na poziomie 2 zł, a wybicie poniżej otworzy drogę do testowania 1,5 zł. Na moment obecny cały czas można mówić o korekcie wzrostów, które rozpoczęły się w czerwcu 2015 roku (kurs wzrósł w ciągu roku z okolic 0,5 zł do ponad 3,5 zł).
Źródło: stooq.pl |
Źródło: HubStyle S.A.