LUG przedstawił strategię rozwoju na lata 2017-2021, w której zamierza dokonać ewolucji z firmy handlowo-produkcyjnej w kierunku modelu usługowego. Głównym celem finansowym jest średnioroczny wzrost przychodów na poziomie co najmniej 10% w okresie kolejnych pięciu lat.
W strategii LUG wyszczególnił trzy obszary rozwoju: innowacyjność, internacjonalizację i kulturę organizacyjną. Rozwój modeli biznesowych opartych o usługę zarządzania światłem ma pozwolić generować wyższe marże i wydłużać łańcuch budowy wartości. Z dokumentem przedstawiającym strategię można zapoznać się w tym miejscu.
W ramach celów finansowych spółka wyszczególniła:
- udział zrealizowanych projektów o wartości powyżej 1 mln euro w przychodach ze sprzedaży na poziomie 10% w perspektywie do 2021 roku,
- wzrost udziału przychodów z eksportu do poziomu 75% w przychodach grupy kapitałowej w perspektywie do 2021 roku,
- zwiększenie i trwałe utrzymanie w perspektywie kilku lat marży brutto na sprzedaży na poziomie przekraczającym 40%.
Poniższy wykres przedstawia zmianę przychodów i marży brutto na sprzedaży na przestrzeni ostatnich czterech lat. Od 2013 roku marża wzrosła z 27,5% do 39,1% na koniec 2016 roku. Z kolei przychody odnotowały różną dynamikę – w latach 2014 i 2016 rosły w tempie powyżej 10%, podczas gdy w 2015 roku odnotowały spadek o 3,8%. Pod względem osiągniętych wyników dobrze wypadł I kw. 2017 roku, w którym przychody wzrosły o 38%, a marża brutto na sprzedaży wyniosła 39% (+4 p.p. rok do roku). Spółka podała, że poprawa rentowności to zasługa zwiększonego udziału w sprzedaży charakteryzujących się wyższą marzą usług oraz produktów LED.
Źródło: opracowanie własne |
Po ogłoszeniu strategii kurs akcji zwyżkował do godziny 14:00 o około 11%. Z technicznego punktu widzenia kurs potwierdził wybicie powyżej szczytów z 2010 roku.
Źródło: stooq.pl |
Źródło: LUG S.A.