CI Games opublikowało strategię na lata 2017-2019. Najważniejszym założeniem wydaje się rezygnacja z produkcji gier klasy AAA (grą tego typu była najnowsza produkcja Sniper: Ghost Warrior 3).
Spółka wytłumaczyła, że zgodnie z trendami branżowymi rynek gier AAA zostaje zdominowany przez coraz droższe produkcje z bardzo wysokimi wydatkami na marketing. CI Games skoncentruje się na mniejszych pod względem skali projektach, które ma cechować wysoka jakość i zrównoważone budżety produkcyjne oraz marketingowe, dostosowane do rzeczywistego potencjału sprzedażowego danego projektu.
Inne założenia strategii to:
- doprowadzenie do sytuacji, w której Grupa kapitałowa Spółki będzie mogła równocześnie realizować kilka mniejszych projektów. Docelowo, począwszy od 2018 roku, Grupa CI Games powinna być w stanie przygotować przynajmniej jedną premierę w roku,
- maksymalizacja sprzedaży w cyfrowym kanale sprzedaży, przy jednoczesnym utrzymaniu obecności w tradycyjnym (pudełkowym) modelu dystrybucji,
- utrzymywanie wysokiej dyscypliny kosztowej i ciągła poprawa efektywności procesu produkcji gier, w tym tworzenie gier zarówno wewnętrznym zespołem lub przy współpracy z zewnętrznymi podwykonawcami,
- wzmocnienie obecności na wybranych rynkach geograficznych, między innymi w Chinach.
W okresie 2017-2019 CI Games planuje dwie premiery:
- shooter taktyczny, w którym wykorzystane zostaną szeroko pojęte rozwiązania techniczne oraz doświadczenia zespołu zdobyte w realizacji gry "Sniper Ghost Warrior 3",
- druga część gry „Lords of the Fallen”, która będzie kontynuacją dobrze przyjętej przez graczy i krytyków gry z 2014 roku.
Ponadto, w III kw. 2017 roku ma mieć miejsce premiera mobilnej gry snajperskiej Sniper Ghost Warrior, od sukcesu której będzie uzależniony dalszy rozwój na platformach mobilnych.
W prezentacji dołączonej do raportu bieżącego CI Games precyzuje, że priorytetem każdego projektu będzie jakość gry. Oznacza to:
- koncentrację na jakości samej gry pod względem rozgrywki oraz oprawy audiowizualnej jak i doboru interesującej tematyki gry,
- eliminację istotnych błędów technicznych przed wydaniem tytułu na rynek,
- zapewnienie odpowiedniej wydajności (performance) na poszczególnych platformach sprzętowych.
Warto też zaznaczyć, że CI Games postawiło sobie za cel wysoką efektywność kosztową, która ma być podstawą skuteczności realizacji strategii.
![]() |
Źródło: CI Games S.A. |
Główne trendy na globalnym rynku gier wideo, zidentyfikowane przez CI Games to:
- rynek gier wideo od kilku lat rośnie, a prognozy na najbliższe lata zakładają dalsze wzrosty,
- niezależnie od platformy sprzętowej rośnie udział kanału cyfrowego w ogólnej sprzedaży gier, jednak wartość rynku dystrybucji tradycyjnej nadal jest na bardzo wysokim poziomie,
- produkcje plasujące się w niższym segmencie pod względem wysokości środków zaangażowanych w ich produkcję, odznaczające się wysoką jakością, mają wysoki potencjał sprzedażowy, jeśli posiadają odpowiednią jakość i wpisują się w rynkowe trendy.
Z pełną treścią strategii oraz prezentacją spółki można zapoznać się w tym miejscu.
Po publikacji strategii do godziny 10:30 kurs akcji CI Games zwyżkował o blisko 6%. Po dynamicznej przecenie z 3 zł do nawet poniżej złotówki wciąż można mówić o „ugniataniu” dna na wykresie. Pozytywne sygnały to wyjście powyżej 1 zł oraz pokonanie poprzednich lokalnych szczytów, utworzonych przez cienie górne.
![]() |
Źródło: stooq.pl |
Źródło: CI Games S.A.