Spółkę Dino Polska prawdopodobnie już teraz można ogłosić najlepszym debiutantem 2017 roku. Regularnie dowozi wyniki, kontynuując dynamiczny rozwój, a kurs akcji od debiutu zwyżkował już o ponad 50%.
Wybrane dane finansowe (tys. zł) |
II kw. 2017 roku |
II kw. 2016 roku |
Zmiana |
Przychody ze sprzedaży |
1 108 063 |
826 106 |
34,1% |
Wynik brutto na sprzedaży |
249 748 |
186 004 |
34,3% |
EBITDA |
88 468 |
66 868 |
32,3% |
Oczyszczona EBITDA* |
97 800 |
68 000 |
43,8% |
Wynik operacyjny |
68 050 |
51 950 |
31,0% |
Wynik brutto |
58 654 |
44 592 |
31,5% |
Wynik netto |
46 687 |
37 896 |
23,2% |
* Zysk EBITDA po oczyszczeniu z kosztów o charakterze jednorazowym, związanych z przeprowadzoną ofertą publiczną akcji Spółki, na kwotę: 1 105 tys. PLN w II kw. 2016 r. i 9 311 tys. PLN w II kw. 2017 r. (z czego 7,5 mln PLN stanowiły koszty o charakterze niepieniężnym, nie powodujące wypływu kapitału obrotowego z Grupy, które w bilansie znalazły odzwierciedlenie we wzroście kapitału własnego w związku z programem motywacyjnym ufundowanych dla Zarządu Spółki w IPO przez akcjonariusza sprzedającego)
Źródło: Dino Polska S.A.
Dino Polska może zaliczyć kolejny kwartał do udanych. Spółka postawiła sobie wysoko poprzeczkę, zapowiadając podczas IPO kontynuację dynamicznego rozwoju. Na razie jednak spełnia swoje obietnice i co ważniejsze nie zawodzi inwestorów. Wyniki w II kw. 2017 roku okazały się nieznacznie lepsze od konsensusu PAP – przychody wyniosły 1,1 mld zł i były większe o 2,5% od oczekiwań, a zysk netto 46,7 mln zł, o 1,3% więcej niż średnia oczekiwań analityków.
W relacji rok do roku Dino Polska zwiększyła przychody w II kw. bieżącego roku o 34,1%. Na ten wynik złożyły się zarówno nowe placówki jak i wzrost przychodów już istniejącej sieci sklepów. Sprzedaż porównywalna zwiększyła się o 16,5% rdr, podczas gdy w II kw. 2016 roku było to 12% rdr. Z kolei liczba sklepów zwiększyła się o 38 wobec 28 przed rokiem. W całym I półroczu 2017 roku spółka otworzyła 49 sklepów wobec 46 w analogicznym okresie roku poprzedniego. Przypomnijmy, że celem spółki jest przekroczenie liczby 1 200 sklepów do końca 2020 roku. Na koniec czerwca bieżącego roku sieć Dino liczyła 677 marketów, o 120 więcej niż rok temu.
Źródło: Dino Polska S.A. |
Na poziomie zysku brutto na sprzedaży Dino Polska utrzymała generowaną rentowność. Zysk wyniósł 249,7 mln zł, co było wynikiem o 34,3% lepszym niż przed rokiem, a marża wyniosła 22,5%. Pozostałe poziomy zysku w rachunku zysków i strat były obciążone kosztami związanymi z ofertą publiczną. Spółka zaprezentowała skorygowany o te koszty zysk EBITDA, który wyniósł 97,8 mln zł i był jednocześnie o 43,8% większy niż rok temu. Dynamika wzrostu zysku netto była najniższa, wynosząc 23,2% rdr, na co wpływ miał większy podatek dochodowy – 12 mln zł wobec 7 mln zł. W efekcie Dino Polska zamknęła kwartał z zyskiem na poziomie 46,7 mln zł.
Po publikacji wyników za II kw. 2017 roku kurs akcji otworzył się niewielką luką, a do godziny 10:30 zwyżkował o około 3,6%. Za jedną akcję spółki płacono 56,23 zł, co przełożyło się na ponad 5,5 mld zł kapitalizacji giełdowej.
Dino Polska – wykres kursu akcji |
Źródło: opracowanie własne na podstawie wykresu wygenerowanego w serwisie Stooq.pl. |
Źródło: Dino Polska S.A.