CI Games było typowane na spółkę, która może wylać kubeł zimnej wody na całą, rozpaloną branżę deweloperów gier komputerowych. I tak też się stało po premierze najnowszej produkcji „Sniper: Ghost Warrior 3”, którą można uznać za niespecjalnie udaną. Mimo to, w okresie od końca kwietnia do czerwca 2017 roku gra sprzedała się w 748 526 egzemplarzach i pozwoliła spółce wyjść ponad kreskę w I półroczu 2017 roku.
Przypomnijmy, że najnowszy Sniper miał premierę 25 kwietnia 2017 roku. Serwis gry-online ocenił grę na 5,5 punktów na 10 punktów, co było oceną całkiem przeciętną. Dwa tygodnie później spółka poinformowała, że od premiery gra sprzedała się w nakładzie przekraczającym 250 tys. sztuk – poniżej oczekiwań zarządu sprzed premiery. Jednocześnie koszty produkcji miały zwrócić się przy sprzedaży „wysokich kilkuset tysięcy sztuk”.
Wybrane dane finansowe (tys. zł) |
II kw. 2017 roku |
II kw. 2016 roku |
Przychody ze sprzedaży |
69 897 |
3 794 |
Wynik brutto na sprzedaży |
28 982 |
794 |
Wynik operacyjny |
9 640 |
-1 475 |
Wynik brutto |
8 709 |
-993 |
Wynik netto |
7 405 |
-1 157 |
Źródło: CI Games S.A.
W II kw. 2017 roku CI Games wykazało 69,9 mln zł przychodów ze sprzedaży, 9,6 mln zł zysku operacyjnego i 7,4 mln zł zysku netto. Są to wartości znacznie lepsze niż w analogicznym okresie roku poprzedniego i równocześnie przewyższające konsensus PAP. Analitycy oczekiwali 56,5 mln zł przychodów, 1,4 mln zł zysku operacyjnego i zaledwie 0,6 mln zł zysku netto. Osiągnięty w II kw. zysk pozwolił na pokrycie straty netto wygenerowanej w I kw. bieżącego roku na poziomie 5,9 mln zł. W efekcie w I półroczu 2017 roku CI Games pokazało 1,5 mln zł zysku netto wobec straty 2,7 mln zł w analogicznym okresie roku poprzedniego.
Za wzrost przychodów odpowiadała głównie premiera „Sniper: Ghost Warrior 3”. Studio wydało szereg aktualizacji, co w rezultacie przełożyło się na poprawę ocen i opinii graczy. Ponadto, na koniec I półrocza spółka przeprowadziła szereg akcji promocyjnych w kanałach cyfrowych, które przełożyły się na intensyfikację sprzedaży gier z katalogu, w tym między innymi najnowszego Snipera czy „Lords of the Fallen”.
Jeszcze w II kw. 2017 roku spółka przedstawiła strategię na lata 2017-2019. Najważniejszym założeniem była rezygnacja z produkcji gier klasy AAA (grą tego typu była najnowsza produkcja „Sniper: Ghost Warrior 3”). Natomiast w III kw. bieżącego roku spółka dokonała przedterminowej spłaty kredytu obrotowego w wysokości 15 mln zł.
Spłaciliśmy całe zadłużenie, Spółka ma stabilną sytuację finansową i środki wystarczające na bieżące funkcjonowanie. Posiadamy także zabezpieczone finansowanie produkcji dodatków do gry oraz rozpoczęcie realizacji nowego projektu. Na bieżąco spływają płatności od dystrybutorów z tytułu sprzedaży gier, oczekujemy także dalszych wpływów ze sprzedaży kolejnych kopii w nadchodzących miesiącach. W najbliższym czasie opracujemy również plan średnio i długoterminowego finansowania dłużnego – przedstawił na nowym kanale komunikacyjnym spółki – blogu, Maciej Nowotny, Członek Zarządu CI Games.
W dniu 29 sierpnia 2017 roku premierę miała mobilna wersja Sniper Ghost Warrior. Gra jest dystrybuowana w modelu free-to-play. CI Games poinformowało, że 7 września liczba pobrań w Google Play przekroczyła 0,5 mln. Spółka dodała, że gra zbiera pozytywne opinie użytkowników, co również znajduje swoje odzwierciedlenie w ich zaangażowaniu w grze oraz zakupie dodatków.
Kurs akcji CI Games otwarł się dzisiaj, to jest 8 września 2017 roku, 14,7% luką wzrostową, a na początku sesji zwyżkował nawet o 19%. Do godziny 12:00 zwyżki stopniały do około 10%. Z technicznego punktu widzenia najbliższy opór przed kursem znajduje się w okolicach 1,5 zł. Jego wybicie będzie oznaczało wyznaczenie nowego, lokalnego szczytu, co z punktu widzenia klasycznej analizy technicznej otworzy drogę do dalszych zwyżek.
CI Games – wykres kursu akcji |
Źródło: opracowanie własne na podstawie wykresu wygenerowanego w serwisie Stooq.pl. |
Źródło: CI Games S.A.