Chat with us, powered by LiveChat

Cherrypick Games podnosi prognozę wyników na 2017 rok

Skomentuj artykuł
© ivanko80 – fotolia.com

Firma Cherrypick Games podniosła prognozę wyników finansowych na 2017 rok. W poniedziałek, na pierwszej giełdowej sesji po publikacji raportu bieżącego, kurs akcji spółki wyraźnie rośnie.

 

Prognoza wyników, podana w listopadowym dokumencie informacyjnym sporządzonym w związku z debiutem Cherrypick Games na rynku NewConnect, zakładała, że spółka osiągnie w 2017 roku zysk EBITDA równy 4,4 mln zł. Opierała się ona między innymi na założeniach, że miesięczne przychody netto ze sprzedaży produktu My Hospital (po uwzględnieniu prowizji dla Apple i Google) będą równe średniej miesięcznej sprzedaży z II kwartału 2017 roku, a miesięczne przychody netto ze sprzedaży wszystkich innych produktów będą odpowiadać średniej miesięcznej sprzedaży z I półrocza 2017 roku.

 

Powyższe szacunki okazały się jednak zbyt konserwatywne. Jak podała spółka, po dokonaniu przeglądu danych finansowych Zarząd Cherrypick Games podjął decyzję o podwyższeniu prognozy finansowej dla EBITDA za rok obrotowy 2017 do kwoty 6,1 mln zł. Podwyższenie prognozy wynika z obserwowanego szybszego niż zakładane tempa wzrostu przychodów, szybszej niż pierwotnie zakładano optymalizacji produktu, a także efektywniejszego wykorzystania posiadanych zasobów.

 

W poniedziałek, na pierwszej giełdowej sesji po publikacji raportu bieżącego zawierającego korektę prognozy wyników, kurs akcji Cherrypick Games wyraźnie rośnie. Około godziny 10:30 za jeden walor spółki inwestorzy skłonni byli płacić blisko 105 zł, co oznacza 7% wzrost w porównaniu do ceny zamknięcia z poprzedniego tygodnia. W porównaniu do ceny ustalonej w przeprowadzonej we wrześniu ofercie publicznej (60 zł) notowania Cherrypick Games są natomiast już 75% wyżej.

 

Cherrypick Games – wykres kursu akcji
Źródło: Stooq.pl.

 

Podstawową działalnością Cherrypick Games jest tworzenie, wydawanie, a także dystrybucja gier Free2Play oraz Premium na wszelkie wiodące platformy, tj. iOS, Android, macOS, Sony PlayStation 4 oraz Xbox One. Firma ma status dewelopera i wydawcy Sony PlayStation i Microsoft Xbox, a także współpracuje z Apple, Google, Amazon, Tencent i Bandai Namaco. Od momentu jej założenia, co miało miejsce w 2014 roku, wydała 16 gier, które według stanu z połowy listopada zostały pobrane ponad 12 mln razy.

 

Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji

Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych realizuje projekt "Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszy Europejskich w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój. Sfinansowano w ramach reakcji Unii na pandemię COVID-19. Więcej informacji o projekcie