Firma Cherrypick Games podniosła prognozę wyników finansowych na 2017 rok. W poniedziałek, na pierwszej giełdowej sesji po publikacji raportu bieżącego, kurs akcji spółki wyraźnie rośnie.
Prognoza wyników, podana w listopadowym dokumencie informacyjnym sporządzonym w związku z debiutem Cherrypick Games na rynku NewConnect, zakładała, że spółka osiągnie w 2017 roku zysk EBITDA równy 4,4 mln zł. Opierała się ona między innymi na założeniach, że miesięczne przychody netto ze sprzedaży produktu My Hospital (po uwzględnieniu prowizji dla Apple i Google) będą równe średniej miesięcznej sprzedaży z II kwartału 2017 roku, a miesięczne przychody netto ze sprzedaży wszystkich innych produktów będą odpowiadać średniej miesięcznej sprzedaży z I półrocza 2017 roku.
Powyższe szacunki okazały się jednak zbyt konserwatywne. Jak podała spółka, po dokonaniu przeglądu danych finansowych Zarząd Cherrypick Games podjął decyzję o podwyższeniu prognozy finansowej dla EBITDA za rok obrotowy 2017 do kwoty 6,1 mln zł. Podwyższenie prognozy wynika z obserwowanego szybszego niż zakładane tempa wzrostu przychodów, szybszej niż pierwotnie zakładano optymalizacji produktu, a także efektywniejszego wykorzystania posiadanych zasobów.
W poniedziałek, na pierwszej giełdowej sesji po publikacji raportu bieżącego zawierającego korektę prognozy wyników, kurs akcji Cherrypick Games wyraźnie rośnie. Około godziny 10:30 za jeden walor spółki inwestorzy skłonni byli płacić blisko 105 zł, co oznacza 7% wzrost w porównaniu do ceny zamknięcia z poprzedniego tygodnia. W porównaniu do ceny ustalonej w przeprowadzonej we wrześniu ofercie publicznej (60 zł) notowania Cherrypick Games są natomiast już 75% wyżej.
Cherrypick Games – wykres kursu akcji |
Źródło: Stooq.pl. |
Podstawową działalnością Cherrypick Games jest tworzenie, wydawanie, a także dystrybucja gier Free2Play oraz Premium na wszelkie wiodące platformy, tj. iOS, Android, macOS, Sony PlayStation 4 oraz Xbox One. Firma ma status dewelopera i wydawcy Sony PlayStation i Microsoft Xbox, a także współpracuje z Apple, Google, Amazon, Tencent i Bandai Namaco. Od momentu jej założenia, co miało miejsce w 2014 roku, wydała 16 gier, które według stanu z połowy listopada zostały pobrane ponad 12 mln razy.