Grupa Gino Rossi podała dane sprzedażowe za poprzedni miesiąc. Wyniki okazały się słabe, przez co w piątek od rana kurs akcji odzieżowej firmy wyraźnie spada.
W grudniu 2017 roku sprzedaż w samym Gino Rossi wzrosła rok do roku o zaledwie 0,3%, tj. z poziomu 18,5 mln zł do 18,6 mln zł, a przychody wygenerowane w Simple spadły o 20,1%, tj. zmniejszyły się z poziomu 9,8 mln zł do 7,8 mln zł. Jednocześnie mocno pogorszyła się marża na sprzedaży detalicznej (liczona łącznie w salonach stacjonarnych i w Internecie), która w tym samym okresie w Gino Rossi obniżyła się o 6,4 p.p. do poziomu 45,8%, a w Simple o 6,9 p.p. do poziomu 48,3%.
Udział sprzedaży B2B w Gino Rossi (udział sprzedaży B2B w Simple jest nieistotny) w grudniu 2017 roku zwiększył się rok do roku o 3,8 p.p. do poziomu 40%. Sprzedaż e-commerce wzrosła natomiast w Gino Rossi i Simple odpowiednio o 11,3% i 7,6% (spółka nie podała wartości liczbowych sprzedaży e-commerce).
W całym 2017 roku sprzedaż w Gino Rossi wyniosła 193,5 mln zł wobec 168,7 mln zł w roku poprzedzającym (wzrost rok do roku o 14,7%), a sprzedaż w Simple była równa 90,1 mln zł w porównaniu do 98,9 mln zł wykazanych za rok 2016 (spadek rok do roku o 8,9%). Jednocześnie marża na sprzedaży detalicznej w Gino Rossi obniżyła się rok do roku o 3,3 p.p. do poziomu 46,8%, a w Simple o 4,1 p.p. do poziomu 54,4%.
Słabe dane sprzedażowe za grudzień, w tym przede wszystkim mocne obniżenie się poziomu marży na sprzedaży detalicznej w tym okresie, nie spodobały się inwestorom. W piątek, na pierwszej giełdowej sesji po publikacji raportu bieżącego przez Gino Rossi, notowania akcji odzieżowej spółki wyraźnie spadają. Około godziny 10 bieżący kurs Gino Rossi wynosił 1,05 zł, co oznaczało ponad 5-procentowy spadek w stosunku do czwartkowej ceny zamknięcia ustalonej na poziomie 1,11 zł.
Gino Rossi – wykres kursu akcji |
![]() |
Źródło: Stooq.pl. |