Grupa ABC Data opublikowała raport sprzedażowy za czerwiec bieżącego roku. Wyniki dają nadzieję, że drugi kwartał był dla giełdowego dystrybutora IT udany, choć kluczowy okazać się może poziom osiągniętych w tym okresie marż.
Jak podała spółka, w czerwcu 2018 roku szacunkowe skonsolidowane przychody ze sprzedaży wyniosły 350 mln zł. Rok wcześniej było to 328 mln zł, a więc dynamika wzrostu wyniosła 6,7%.
Sumując opublikowane dane szacunkowe, w całym drugim kwartale 2018 roku przychody Grupy ABC Data były równe 969 mln zł, co oznacza wzrost rok do roku o 6,1%. Od początku bieżącego roku sprzedaż wyniosła natomiast około 2 mld zł wobec 1,9 mld zł wypracowanych w pierwszym półroczu 2017 roku, czyli zwiększyła się o ponad 5%.
ABC Data – szacunkowe miesięczne skonsolidowane przychody ze sprzedaży (mln zł) |
Źródło: opracowanie własne na podstawie danych Grupy ABC Data. |
Dobre wyniki sprzedażowe za drugi kwartał 2018 roku mogą napawać optymizmem. Poprawa zysków w tym samym okresie może okazać się jednak dużym wyzwaniem za sprawą wysokiej bazy – w drugim kwartale 2017 roku marża brutto na sprzedaży wyniosła 6,7% wobec 4,9% w drugim kwartale 2016 roku, a także wobec 6,1% w całym 2017 roku.
Na dokładniejsze dane wynikowe akcjonariuszom przyjdzie jeszcze poczekać najprawdopodobniej dwa miesiące – publikację raportu półrocznego ustalono na 13 września 2018 roku.
W poniedziałek, na pierwszej sesji giełdowej po publikacji raportu bieżącego zawierającego dane dotyczące sprzedaży w czerwcu, notowania ABC Daty od rana rosną. Około południa kurs akcji wynosił 1,55 zł wobec piątkowej ceny zamknięcia ustalonej na poziomie 1,53 zł, co stanowiło wzrost o 1,31%.
ABC Data – wykres kursu akcji |
Źródło: Stooq.pl. |