Lipiec sezonowo jest jednym ze słabszych miesięcy dla LiveChatu. Niestety w tym roku poprzednie miesiące również okazały się nie najlepsze pod względem pozyskiwania klientów.
LiveChat poinformował, że w lipcu pozyskał 206 klientów netto, czyli tyle samo ile cztery lata temu (w lipcu 2014 roku). Tym samym jest to jeden z najsłabszych miesięcznych odczytów w ostatnich latach. Podobnie było w czerwcu i maju, kiedy spółka pozyskała odpowiednio 236 i 243 klientów netto. Dobrze obrazuje to poniższy wykres.
LiveChat – zmiana netto liczby klientów |
![]() |
Źródło: opracowanie własne na podstawie raportów bieżących Emitenta |
Warto również zwrócić uwagę, że baza klientów spółki przekroczyła 25 tys., a dokładnie wyniosła 25.097 na dzień 1 sierpnia 2018 roku.
Kurs akcji LiveChatu pozostaje pod presją podaży. W 2018 roku impulsy wzrostowe dwukrotnie odbiły się od 200-okresowej średniej kroczącej. W ostatnich tygodniach kurs akcji ponownie znalazł wsparcie w okolicach 30 zł, jednak odbicie zatrzymało się dośc precyzyjnie na poziomie poprzedniego lokalnego dołka, czyli 35,50 zł.
LiveChat – wykres kursu akcji |
![]() |
Źródło: opracowanie własne na podstawie wykresu wygenerowanego w programie AmiBroker; Dane: Stooq.pl. |
Źródło: LiveChat S.A.