W poniedziałek na rynku NewConnect zadebiutowała spółka Creepy Jar. W pierwszym dniu notowań warszawski producent gier zyskał na wartości ponad 50 procent, ale podczas drugiej sesji tak spektakularnych wzrostów nie było już widać. Firma specjalizuje się w tworzeniu gier typu survival simulation i pod koniec sierpnia planuję pokazać swoje najnowsze dzieło.
W sumie Creepy Jar zebrał w ramach debiutu na NewConnect kwotę 2,103 mln zł. Do obrotu na giełdzie trafiło łącznie 410 tys. akcji, z czego 32 354 szt. sprzedano po cenie 65 zł. Firma jest 403 spółką notowaną na NewConnect i jednocześnie dziesiątym tegorocznym debiutantem. Pozyskane środki chce przeznaczyć na rozwój zespołu produkcyjnego.
Firma weszła na rynek 6 sierpnia i od razu zaczęła zyskiwać na wartości. Po zakończeniu pierwszego dnia handlu, jedna akcja Creepy Jar kosztowała 98,78 zł, co daje wzrost o prawie 52 procent. We wtorek papiery spółki nie kontynuowały wzrostu. Po niespełna 2 godzinach sesji, akcje Creepy Jar taniały o niespełna 2 procent. W kolejnej godzinie przecena pogłębiła się.
Green Hell - do premiery niedaleko
Według zapowiedzi spółki, nowa gra ma się pojawić w wersji “early access” już 29 sierpnia. “Green Hell” to pierwszy autorski projekt zespołu. Jest to symulator, którego akcja dzieje się w środowisku lasów deszczowych Amazonii. Jak czytamy na stronie spółki, gracz ma za zadanie przeżyć w trudnym i nieznanym środowisku, ucząc się technik przetrwania oraz zarządzania dostępnymi zasobami.
W dokumencie informacyjnym stworzonym przez spółkę przed debiutem na rynku New Connect czytamy, że gra jest ukończona w 93 procentach, a kolejnym etapem będzie przekazanie produkcji do podmiotu zewnętrznego, celem przeprowadzenia testów. Gra musi również przejść “playtesty”, które mają za zadanie ocenić grę pod kątem atrakcyjności gameplaya.
W kontekście produkcji “Green Hell”, Creepy Jar nie podjęła współpracy z żadnym wydawcą gier. Spółka zamierza bowiem samodzielnie zająć się procesem wydawniczym poprzez nawiązanie współpracy z takimi platformami jak Steam, GOG czy GreenMan Gameing. Początkowo gra będzie dostępna w wersji na PC. W listopadzie 2018 roku ukaże się pełna wersja gry. Kolejnym etapem będzie tworzenie dodatków oraz przygotowanie wersji na konsole Play Station 4 oraz Xbox One. Ich premiera przewidywana jest na połowę 2019 roku.
Zgodnie z danymi finansowymi opublikowanymi przez spółkę w dokumencie informacyjnym, w ostatnim roku obrotowym strata netto wyniosła prawie 634 tys. zł.