Chat with us, powered by LiveChat

Wyzwania i plany CCC. „W handlu zmieni się więcej niż przez ostatnie 100 lat”

Skomentuj artykuł
CCC S.A.

Kierunki ekspansji CCC, zmiany w branży handlowej, nowe grupy docelowe oraz innowacje. Te tematy zostały poruszone podczas spotkania inwestorów z zarządem spółki CCC, które zorganizowano w ramach Dnia Otwartego CCC. Uczestnicy tego wydarzenia mieli także okazję dowiedzieć się więcej na temat firmy eObuwie.pl.

 

Współorganizatorem Dnia Otwartego CCC, który odbył się 19 września, było Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych. Wydarzenie było również elementem konsekwentnie realizowanej i transparentnej polityki informacyjnej spółki. Na spotkaniu z inwestorami obecny był Dariusz Miłek, prezes CCC oraz dwóch wiceprezesów spółki: Marcin Czyczerski i Mariusz Gnych.

 

 

Podczas prezentacji prowadzonej przez wiceprezesa Czyczerskiego mówiono m.in. o rewolucji, która obecnie dotyka branżę handlową. Z tego względu CCC opiera swoją działalność na 3 filarach, do których należą sklepy stacjonarne, sklepy internetowe oraz omnichannel. Pierwszy z nich dotyczy salonów sprzedaży CCC posiadanych przez spółkę, drugi sprzedaży internetowej, natomiast trzeci opiera się na unikalnym koncepcie sklepu stacjonarnego eObuwie. Według spółki w ciągu najbliższych 5-10 lat w handlu zmieni się więcej niż przez ostatnie 100 lat. Dotyczy to przede wszystkim mnogości kanałów sprzedaży oraz możliwości komunikacji z klientami. Od sklepów stacjonarnych i internetowych przez kanał mobile po social media i personalizację produktu.

Rozwój organiczny i liczba sklepów na milion mieszkańców

Opisując kierunki ekspansji, CCC przedstawiła cztery różne modele rozwoju, w zależności od rynków, na których chce zaistnieć. Pierwszą możliwością jest rozwój organiczny realizowany poprzez otwarcia nowych sklepów stacjonarnych. Dotyczy to głównie rynków o bliskim zasięgu takich jak Polska, Niemcy, Czechy, Słowacja czy Węgry. Według spółki, w Polsce z uwagi na nasycenie siecią sprzedaży, ogromne możliwości wzrostu daje południowa i centralna część kraju, a potencjał całego kraju oceniany jest na więcej niż 500 sklepów. Poza Polską największy potencjał rozwoju spółka widzi w południowej i południowo-wschodniej Europie, przede wszystkim ze względu na małą ilość sklepów w przeliczeniu na milion mieszkańców. W Bułgarii czy Rosji współczynnik ten wynosi odpowiednio 1,4 i 0,2, tymczasem w Czechach jest to 8,2 sklepu na milion mieszkańców.

Przejęcia Vogele i DeeZee

Drugim elementem jest kanał e-commerce, w który wpisuje się sprzedaż obuwia za pośrednictwem sklepu internetowego eObuwie.pl. Trzecią możliwością rozwoju są natomiast akwizycje. W maju 2018 roku spółka poinformowała o zakupie 70 procent udziałów w szwajcarskiej marce obuwia Vogele za 10 mln franków szwajcarskich. W ten sposób firma chce zaistnieć na rynku szwajcarskim, pomóc w tym ma rozpoznawalność Vogele która tam 98 procent klientów. Oprócz tego marka posiada 10 procent udziału w rynku obuwia w Szwajcarii (drugie miejsce), który jest warty 1,8 mld franków szwajcarskich.

 

Vogele nie jest jedyną marką, którą w ostatnim czasie przejęło CCC. W lipcu 2018 roku spółka kupiła za 20 mln zł, 75 procent udziału w marce DeeZee. Celem przejęcia jest zwiększenie możliwości dotarcia do grupy młodych zorientowanych na modę klientek (84 procent klientek DeeZee jest w wieku 18-34 lata). Oprócz tego firma chce zwiększyć swoją  aktywność w social mediach. Marka posiada 1,3 mln fanów na facebooku oraz 340 tys. obserwujących na Instagramie.

 

CCC nie tylko zamierza skuteczniej docierać do młodej klienteli. W sklepach spółki powiększona zostanie oferta obuwia sportowego, poprzez takie marki jak Puma, Skechers, Adidas czy Reebok. Oprócz tego CCC widzi potencjał poszerzenia oferty znajdującej się na wyższym pułapie cenowym, w tym takich marek jak Roberto Santi czy Gino Rossi.

 

 

Wśród innowacji firma wymienia aż 65 projektów, wśród których możemy znaleźć tzw. WMS, pozwalający na zautomatyzowanie procesów w logistyce oraz wzrost efektywności powierzchni magazynowej. Oprócz tego warto zwrócić uwagę na odpowiednie planowanie asortymentowe, towarowanie, strategiczny plan zakupów czy zarządzanie przecenami.

eObuwie.pl

Uczestnicy Dnia Otwartego CCC mogli również dowiedzieć się więcej na temat eObuwie.pl. Elementem innowacyjnym firmy jest m.in. plan otwarcia salonów stacjonarnych. Obecnie funkcjonują cztery sklepy eObuwie.pl (Wrocław, Lubin, Zielona Góra, Poznań), a do końca 2018 roku mają się one znajdować w 9 miastach w Polsce. Zgodnie z zamysłem, po wybraniu za pośrednictwem sklepu internetowego przez klienta interesującego go obuwia, będzie on mógł je przymierzyć w sklepie stacjonarnym. Salony będą oferować możliwość przymierzenia i zakupu na miejscu najpopularniejszych modeli, natomiast pełna oferta będzie dostarczana do dowolnego salonu w ciągu 24 godzin oraz do 3 godzin w wybranych aglomeracjach.

 

Drugą innowacją, o której należy wspomnieć jest projekt esize.me. Opiera się on na przełomowym urządzeniu, skanującym w 3D stopy klienta i pozwalającym dobrać obuwie. Firma planuje postawić w centrach handlowych, na dworcach i lotniskach od 30 do 40 wysp ze skanerami. Projekt obejmuje również personalizację wkładek poprzez zakup linii produkcyjnej do tworzenia wkładki dopasowanej do skanu stopy i konkretnego buta.

Autor artykułu

 

Przemysław Ławrowski, Redaktor, Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych Przemysław Ławrowski, Redaktor, Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych

Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu na kierunku Finanse i Rachunkowość. Dyrektor finansowy, analityk i redaktor ekonomiczny. Wieloletni współpracownik Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych oraz ekspert tematyki giełdowej i gospodarczej Forbes'a. Wcześniej szlify analityczno-dziennikarskie zbierał w redakcji money.pl tworząc dział giełdowy. W czasie wolnym zapalony muzyk.

Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji

Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych realizuje projekt "Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszy Europejskich w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój. Sfinansowano w ramach reakcji Unii na pandemię COVID-19. Więcej informacji o projekcie