Notowana na rynku NewConnect spółka ujawniła dane sprzedażowe swojego pierwszego autorskiego projektu. Do graczy trafiło już 93,1 tys. sztuk gry Green Hell, co przełożyło się na przychody pozwalające firmie pokryć wszystkie koszty związane z jej produkcją, dystrybucją oraz marketingiem. Warto mieć również na uwadze fakt, że tytuł jak na razie dostępny jest tylko w formacie early access.
Gra Green Hell zadebiutowała na platformie Steam 29 sierpnia. Według komunikatu spółki opublikowanego w środę rano (tj. 10 października), sprzedaż gry sięgnęła poziomu 93,1 tys. sztuk. Oprócz tego spółka poinformowała, że przychody osiągnięte ze sprzedaży tego tytułu pokryły wszystkie koszty związane z jego produkcja, dystrybucją oraz marketingiem. Z opublikowanej informacji wynika również, że łączne koszty produkcji gry wraz z marketingiem wyniosły 3,5 mln zł. Pojedynczy egzemplarz gry kosztuje 71,99 zł. Oczywiście jest ona również wyceniona w innych walutach m.in w funtach brytyjskich (15,49), euro (16,79) i dolarach amerykańskich (19,99).
Creepy Jar - wykres kursu akcji |
Źródło: opracowanie własne na podstawie wykresu wygenerowanego w serwisie Stooq.pl |
Informacja o liczbie sprzedanych egzemplarzy gry przyczyniła się do wzrostu cen akcji Creepy Jar. Notowania spółki w środę po godzinie 12-tej rosły o niespełna 7 procent, a pojedynczy walor był wycenioany na 174 zł. W stosunku do ceny emisyjnej (65 zł), akcje producenta gier notowanego na NewConnect zyskały na wartości prawie 170 procent.
Środki z emisji akcji
Creepy Jar debiutował na rynku NewConnect 6 sierpnia 2018 roku. Łącznie do obrotu na giełdzie trafiło 410 tys. akcji. Walorów pochodzących z nowej emisji było 32 354, które sprzedano po 65 zł za sztukę. W ten sposób spółka pozyskała z rynku 2,103 mln zł. Z informacji zawartej w prospekcie emisyjnym wynika, że na marketing gry Green Hell, ze środków pozyskanych w ramach debiutu, spółka miała wydać 800 tys. zł. Firma wymienia również rozszerzenie gry Green Hell (produkcja DLC), na które łącznie w trzecim i czwartym kwartale 2018 roku ma zostać przeznaczone 400 tys. zł.
Popularność i dobre oceny
W rankingu globalnych bestsellerów, gra przez dwa tygodnie od premiery utrzymywała się w pierwszej trzydziestce, a chwilami docierała nawet do pierwszej piętnastki zestawienia Steam. Odzwierciedleniem jej popularności są wysokie oceny, jakie wystawiają jej gracze. Na dzień 10 października Green Hell miała ponad 1500 recenzji, z czego ponad 1300 było pozytywnych. Daje to odsetek zadowolonych graczy na poziomie około 85 procent. Maksymalny peak, czyli maksymalna liczba graczy która grała w Green Hell w jednym momencie wyniosła 2072. Liczba właścicieli gry szacowana jest obecnie w przedziale od 50 do 100 tysięcy.
W tej chwili gra dostępna jest w formacie early access, jednakże według wcześniejszych zapowiedzi, pełna wersja Green Hell ma się pojawić jeszcze w listopadzie tego roku. Z kolei w styczniu 2019 roku planowany jest start produkcji wersji na Xbox i PlayStation. W pierwszym roku od debiutu, firma zamierza osiągnąć sprzedaż na poziomie 300 tys. sztuk. Biorąc pod uwagę, że tytuł w formule early access po 6 tygodniach zanotował sprzedaż przekraczającą 90 tys. sztuk, to wynik ten jest bardzo prawdopodobny do osiągnięcia.
Green Hell jest pierwszym autorskim projektem zespołu Creepy Jar. Należy on do gatunku symulatorów survivalowych, którego akcja dzieje się w środowisku lasów deszczowych Amazonii. Według informacji zamieszczonej na stronie spółki, gracz ma za zadanie przeżyć w trudnym i nieznanym środowisku, ucząc się technik przetrwania oraz zarządzania dostępnymi zasobami. Tego typu produkcje cieszą się nierzadko dużą popularnością i należą do long sellerów (gier, które charakteryzują się wysoką sprzedażą w dłuższym okresie). Przykładem tego typu tytułu może być produkcja innego studia (The Forest), która sprzedała się w ciągu kilku ostatnich lat w wielu milionach sztuk.