PKP Cargo liczy na udaną drugą połowę roku, a także cały 2019 rok. Roczna prognoza zarządu Spółki wskazuje na wzrost zysku EBITDA do 1,15 mld zł, tj. o 27,1% rdr (do 1,04 mld zł, tj. +14,7% rdr, bez uwzględnienia wpływu standardu MSSF 16, który podwyższa wartość zysku operacyjnego i EBITDA). Wydaje się także, że pozytywnie prezentują się długoterminowe perspektywy, a wartym podkreślenia jest scenariusz, w którym Polska staje się HUBem transportowym na Nowym Jedwabnym Szlaku. Jednocześnie okraszone są one ambitną strategią Grupy PKP Cargo, która zakłada wzrost rentowności netto do co najmniej 8% od 2023 roku (na koniec 2018 roku wyniosła ona 3,5%, a bez uwzględnienia odpisów aktualizacyjnych, w tym na aktywach przejętej Grupy AWT, marża netto sięgnęła 4,9%). Jednak wyzwaniem przed Spółką są m.in. wielomiliardowe inwestycje w najbliższych latach, a CAPEX w samym 2019 roku może sięgnąć nawet 1 mld zł.