Ten Square Games podało informację o szacunkowych przychodach osiągniętych w III kw. 2019 roku. Zgodnie z nimi obroty Grupy wzrosły skokowo w okresie wakacji, sięgając 67,9 mln zł.
Jak podano w komunikacie około 85% przychodów, tj. około 57,7 mln zł, wygenerowała gra Fishing Clash. Osiągnięte przez Grupę przychody w III kw. 2019 roku są istotnie wyższe wobec poprzednich kwartałów. Dla porównania w I kw. i II kw. br. przychody sięgnęły odpowiednio 45,3 mln zł i 49,9 mln zł. Oznacza to, że wobec poprzedniego kwartału dynamika wzrostu wyniosła 36,1%. Natomiast w III kw. 2018 roku Grupa osiągnęła 35,4 mln zł, a więc obroty wzrosły o 91,6% rdr.
W związku z rozwojem gry i zapowiadanym skalowaniem budżetów marketingowych, przychody z Fishing Clash w lipcu br. weszły na nowy, wyższy poziom, który utrzymywał się w kolejnych miesiącach, co jest widoczne w łącznej wartości naszych przychodów osiągniętych w III kwartale. Z perspektywy performance Fishing Clash w ostatnich miesiącach uważamy nasze podejście dotyczące skalowania wydatków marketingowych za optymalne. Oprócz tego, pod koniec września rozpoczęliśmy zapowiadaną testową kampanię reklamową Fishing Clash w tematycznych kanałach telewizyjnych w USA. Telewizja to dla nas nowy krok, test nowego kanału, sprawdzenie jego potencjału w branży free to play. Jako firma w DNA mamy wpisany stały rozwój i poszukiwanie jak najbardziej optymalnych rozwiązań, dlatego mimo, że grę ściągnęło już 30 milionów użytkowników ciągle poszukujemy nowych szans i dróg rozwoju i nie spoczywamy na laurach – podsumował Arkadiusz Pernal, Wiceprezes Zarządu Ten Square Games.
Ten Square Games – przychody ze sprzedaży (tys. zł) |
*Szacunkowe przychody za III kw. 2019 roku. Źródło: opracowanie własne na podstawie raportów Emitenta. |
Wejście do Chin i transformacja Let's Fish
Zgodnie z zapowiedziami przy okazji raportu półrocznego gra Fishing Clash postawiła pierwsze kroki na rynku chińskim. Wraz z partnerem Netease została testowo wprowadzona na platformę iOS. Teraz na bieżąco monitorujemy jej performance oraz wdrażamy niezbędne poprawki i ulepszenia, w tym związane z lokalizacją gry. Oczekujemy także cały czas na decyzję chińskiego regulatora dotyczącą wprowadzenia Fishing Clash na platformę Android w Chinach – dodał Arkadiusz Pernal.
Warto przypomnieć, że w II kw. 2019 roku gra Let's Fish przeszła trudną transformację, polegającą na zmianie platformy technologicznej i przepisaniu tytułu z wygaszanej technologii Flash na HTML5 (faktyczne, produkcyjne przełączenie wersji gry odbyło się w lipcu 2019). Jak podsumowano w raporcie okresowym, koncentracja na migracji i testach kosztem rozwoju produktu nie pozostała bez wpływu na wyniki finansowe. Ciekawe zatem, jak radziła sobie ta gra w pierwszym kwartale funkcjonowania w nowej technologii.
Warto także wspomnieć, że Grupa pracuje obecnie nad czterema dużymi tytułami. Gra Golf Rush miała soft launch w kwietniu, a obecnie przechodzi weryfikację parametrów i optymalizację rozgrywki. Z kolei na IV kw. 2019 roku planowany jest soft launch nowej gry hobbistycznej. Ponadto, Grupa prowadzi prace nad dwiema grami dla kobiet, które mają mieć swój soft launch w najbliższych tygodniach. Grupa posiada już grywalne wersje obu gier i intensywnie kontynuuje prace rozwojowe.
Atak na historyczne maksimum
Po publikacji raportu ze wstępnym odczytem sprzedażowym notowania Ten Square Games rosły o blisko 6% do godziny 12:00. Jednocześnie kurs akcji zbliżył się do wyznaczonego w tym roku historycznego maksimum na poziomie 145 zł (na wykresie uwzględniającym wypłacone dywidendy). Patrząc z szerszej perspektywy trend wzrostowy pozostaje utrzymany, a linia trendu przebiega obecnie w okolicach 120 zł.
Ten Square Games – wykres kursu akcji |
Źródło: opracowanie własne na podstawie wykresu wygenerowanego w serwisie Stooq.pl. |