Brand24, Games Operators, 1C Entertainment , Arts Alliance, InventionMed to spółki, które zamierzają zadebiutować na głównym parkiecie warszawskiej giełdy. Część z nich jest nieco bardziej rozpoznawalna z punktu widzania inwestorów, gdyż są one notowane na rynku NewConnect. Być może poprawi to sytuację GPW, która jak na razie pod względem liczby debiutów nie wygląda idealnie.
W tym roku na głównym rynku warszawskiej giełdy zadebiutowało 7 spółek. Wśród nich były takie podmioty jak: XTPL, DataWalk, Pharmena, BoomBit, HM Inwest, Ultimate Games czy Selvita.
Liczba debiutów, jakie miały miejsce na GPW w latach 2002-2018
Źródło: SII na podstawie danych GPW
Liczba tegorocznych debiutów wprawdzie jest równa liczbie nowych spółek, jakie pojawiły się na GPW w 2018 roku, ale jeżeli z tego grona wykreślimy podmioty przechodzące z rynku NewConnect, wówczas pozostaną nam tylko dwie spółki: BoomBit i Selvita. Według danych GPW, w 2018 roku tylko dwie z siedmiu debiutujących spółek przeniosły się z rynku NewConnect.
Czy kolejne miesiące przyniosą nowe debiuty giełdowe? Sprawdźmy, które spółki mają w planach wejście na GPW.
Brand24
Firma w 2018 roku zadebiutowała na rynku NewConnect i już wtedy komunikowała chęć pojawienia się na głównym parkiecie. Nie są to puste deklaracje, gdyż w kwietniu 2019 roku poinformowała w raporcie bieżącym o złożeniu do Komisji Nadzoru Finansowego wniosku o zatwierdzenie prospektu emisyjnego. Wraz z operacją przejścia na GPW, Brand24 nie planuje emisji akcji.
- Wprowadzenie Brand24 na główny parkiet GPW to jeden z naszych celów na ten rok. Przejście z NewConnect na rynek główny mieliśmy w planach od samego początku, gdy wprowadzaliśmy spółkę do obrotu, będzie to kolejny milowy krok w rozwoju Brand24. Wyniki operacyjne i finansowe roku 2018 pokazały, że dotrzymujemy obietnic składanych inwestorom - chcielibyśmy, by było tak także w przypadku zapowiadanej zmiany rynku notowań. Nie planujemy przy tej okazji emisji akcji, gdyż środki już pozyskane od inwestorów oraz dostępne finansowanie bankowe są wystarczające, by dalej się rozwijać - poinformował Michał Sadowski, prezes Brand24, cytowany w komunikacie prasowym.
Prezes i założyciel spółki dodał również, że w związku z planowanym przejściem na GPW liczy na większe zainteresowanie spółką ze strony inwestorów instytucjonalnych i indywidualnych, którzy nie mogli lub nie byli zainteresowani inwestycją w firmę notowaną na NewConnect. Efektem tego będzie m.in. wzrost płynności akcji Brand24.
Brand24 jest twórcą i właścicielem oprogramowania do monitoringu treści w internecie. Umożliwia śledzenie wzmianek i treści dotyczących danej marki lub innego słowa kluczowego, a także trendów w internecie z nimi związanych.
Na koniec trzeciego kwartału 2019 roku Brand24 miał 3631 aktywnych klientów, co daje wzrost tej liczby o 102 kwartał do kwartału. Z kolei w analogicznym momencie ubiegłego roku liczba klientów wynosił 2829. Więcej na ten temat i nie tylko pisaliśmy w osobnej analizie.
W komunikacie prasowym dotyczącym liczby klientów w trzecim kwartale spółka podała, że w kontekście wyjaśnianych aktualnie blokad Facebook/Instagram, spółka zdecydowała się wstrzymać monitoring tych serwisów pod koniec sierpnia. Czynnik ten firma wymieniła jako negatywny w kontekście liczby obsługiwanych klientów. Oprócz tego dodano, że negatywny wpływ miały również wyniki testu nowego systemu zbierania publicznych wzmianek z platform blogowych, które okazały się niezadowalające, a także zaobserwowano istotny wzrost aktywności botów, tworzących masowo darmowe konta testowe w platformie Brand24.
Games Operators
Popularność spółek gamingowych sprawia, że wiele podmiotów tego typu wchodzi w ostatnim czasie na GPW. Debiut bierze również pod uwagę Games Operators. W tym celu firma złożyła już prospekt emisyjny w Komisji Nadzoru Finansowego.
Spółka zajmuje się działalnością wydawniczą, producencką i promocyjną gier. Oprócz tego posiada własne studio deweloperskie o nazwie Jutsu Games. Firma podaje na swojej stronie internetowej następujące informacje, pomagamy w powstawaniu innowacyjnych i oryginalnych gier, a także angażujemy się w projekty na różnych etapach rozwoju. Oferuje zarówno wsparcie merytoryczne, jak i techniczne. Najbardziej znana jest z tytułu 911 Operator. W serwisie Steam gra ma ponad 6 tysięcy ocen, z czego prawie 5,5 tysiąca stanowią recenzje pozytywne. Obecnie spółka pracuje nad grą 112 Operator, która ma się pojawić w przyszłym roku. W planach do końca 2020 roku, przewidywane jest wydanie w sumie 10 tytułów.
Games Operator to spółka w której udziały ma PlayWay. Jeżeli debiut na GPW się powiedzie, to będzie to już 6 podmiot z grupy, który pojawi się na rynku kapitałowym (GPW i NewConnect).
1C Entertainment
Podobnie jak poprzednia spółka, 1C Entertainment działa w branży gamingowej. Wprawdzie firma złożyła już wniosek o zatwierdzenie prospektu emisyjnego, ale w październiku 2019 roku zmieniła zdanie. Wówczas złożyła wniosek o zawieszenie postępowania prowadzonego przez KNF.
Jak podała 1C Entertainment w komunikacie, plany wejścia na GPW nie zostały porzucone, a jedynie przesunięte. Powodem takiej decyzji były mi.in. przedłużające się prace nad prospektem, co spowodowało brak możliwości realizacji oferty w planowanym wcześniej na koniec pierwszego półrocza 2019 roku terminie. To natomiast spowodowało, że firma pozyskała finansowanie dla istotnych projektów nie za pośrednictwem giełdy, a ze środków pochodzących z Grupy.
1C Entertainment prowadzi działalność w trzech segmentach. Pierwszą z nich jest dystrybucja gier, zarówno w formie cyfrowej, jak i tradycyjnej, świadczy specjalistyczne usługi dla branży gier wideo, a także tworzy gry w oparciu o własne lub o zewnętrzne IP.
- Odbiorcami grupy w segmencie dystrybucji są podmioty zlokalizowane w regionie Europy Środkowo-Wschodniej: przede wszystkim w Polsce, jak i w Czechach, na Słowacji i na Węgrzech, a także w Turcji i Rosji. Sprzedaż produktów i usług grupy w pozostałych dwóch segmentach działalności realizowana jest na rynku globalnym - podała spółka na swojej stronie internetowej.
W ramach grupy 1C Entertainment funkcjonują takie podmioty jak Cenega zajmująca się dystrybucją gier wideo, produkcją i sprzedażą odzieży i gadżetów związanych z filmami i grami, a także Muve, Qloc czy 1C Online Games. Wśród premier spółka zapowiada m.in. grę King’s Bounty 2, która będzie dostępna w 2020 roku na PC, PS4 i Xbox One.
Arts Alliance
Spółka znana jest inwestorom z rynku NewConnect, na którym jest obecna od 2013 roku. Obecnie w toku znajduje się postępowanie dotyczące zatwierdzenia przez KNF jej prospektu emisyjnego w sprawie przejścia na główny parkiet. W ramach tej operacji Arts Alliance zamierza pozyskać kapitał na produkcję nowych gier.
Firma nie posiada własnego zespołu deweloperskiego i korzysta w tym zakresie z usług zewnętrznych firm. W ramach strategii Arts Alliance współfinansuje wysokiej jakości gry, inwestuje w zespoły deweloperskie, a także poszukuje projektów lub spółek do inwestycji działających w szerokim obszarze „entertainment“.
- Aktualnie Arts Alliance jest w trakcie realizacji prac nad dwoma grami: Aurora (PC, konsole) realizowanej wspólnie z zewnętrznym zespołem deweloperskim z założoną premierą w 2020 roku oraz Nakayama z planowanym debiutem w 2020 roku - podała spółka na swojej stronie internetowej.
InventionMed
Spółka złożyła prospekt emisyjny w Komisji Nadzoru Finansowego w maju 2019 roku. Firma jest notowana na NewConnect i zamierza wejść na główny parkiet warszawskiej giełdy. Nie wiąże się to jednak z emisją nowych akcji.
Celem spółki jest zwiększenie jej rozpoznawalności oraz dotarcie do szerszego grona inwestorów.
InventionMed to pochodząca z Bydgoszczy spółka technologiczna działająca w segmencie medycznym. Zespół InventionMed opracował innowacyjną na skalę światową technologię podwójnej immersji, która łączy w sobie cyberprzestrzeń oraz percepcję czucia. Technologia ta pozwala na realne odczucia - takie jak dotyk, czy opór - przy stosowaniu technologii VR - czytamy na stronie spółki.
Flagowy projektem spółki jest TutorDerm, czyli symulator oraz aplikacja umożliwiająca wykonanie działań mających na celu leczenie schorzeń dermatologicznych.