Spółka we wczorajszym dniu, podczas telekonferencji odpowiedziała uczestnikom spotkania na bardzo wiele pytań związanych z decyzją o przesunięciu premiery gry Cyberpunk 2077. Niemniej wobec kolejnych pytań, które trafiały do nas od Państwa, poprosiliśmy Spółkę o odpowiedź na część dodatkowych kwestii, o które Państwo prosili.
Zapraszamy do zapoznania się z odpowiedziami Spółki przesłanymi przez Panią Donatę Popławską, Starszą Specjalistkę ds. relacji inwestorskich w Spółce CD Projekt.
Jakie konkretnie kwestie techniczne związane z grą stanowiły kluczową przesłankę dla opóźnienia terminu premiery Cyberpunka 2077? Które obszary gry wymagają obecnie największego nakładu pracy, aby Spółka była w stanie osiągnąć, a następnie wydać produkt doskonały?
Gra jest kompletna i można ją przejść od początku do końca, czeka nas jednak jeszcze wiele pracy. Obecnie szykujemy się do wysłania gry do agencji ratingowych, potrzebujemy jednak więcej czasu na dalsze testy, optymalizację i korektę pojawiających się błędów – im gra jest większa, tym dłuższy i bardziej złożony jest to proces.
Dlaczego na wcześniejszym etapie Spółka nie informowała, że kolejną produkcją AAA, planowaną pierwotnie na 2021 r., jest Cyberpunk w wersji multiplayer? Wydawać się mogło, że rynek odebrał wcześniejsze Państwa informacje jako zapowiedź zupełnie innej gry AAA.
Mówiliśmy o tym wiele miesięcy temu. Już w lipcu, w wywiadzie udzielonym PAP komentowaliśmy, że zespół z Wrocławia pracuje nad trybem wieloosobowym Cyberpunka, a następny duży projekt spółki będzie osadzony właśnie w tym uniwersum. Projekt multiplayer będzie pierwszym dużym projektem AAA w wersji multiplayer w historii studia.
Czy po kilkunastu godzinach od decyzji o przesunięciu daty premiery gry, spotykają się Państwo w większym stopniu z krytyką i hejtem ze strony graczy, czy też z ich zrozumieniem i wsparciem dla podjętej decyzji?
Czujemy ogromne wsparcie społeczności graczy. Większość osób rozumie, że chcąc wydać grę możliwie jak najlepszej jakości potrzebujemy dodatkowego czasu.
Czy można się spodziewać jeszcze w tym roku większej dawki informacji ze strony Spółki na temat planów dotyczących konsol nowych generacji?
Nasze gry zawsze były i są tworzone z myślą o bardziej zaawansowanych urządzeniach niż są obecnie dostępne. Myślimy o przyszłej generacji, ale na ten moment skupiamy się na wydaniu gry na ogłoszone platformy. O tym co dalej będziemy informować w odpowiednim czasie.
Na jakim etapie produkcji jest obecnie Cyberpunk w wersji multiplayer? Czy w Państwa ocenie termin debiutu tej gry w 2022 r. wydaje się na dziś realny?
Nie podajemy w tej chwili żadnych nowych szczegółów dotyczących gry multiplayer.