Po 10 dniach kampanii inwestorskiej zrealizowano cel, jakim było zebranie 452 tysięcy euro. Runda crowdfundingu udziałowego się jednak nie kończy. W kolejnych tygodniach Hyper Poland zamierza zebrać dodatkowe 200 tysięcy euro, które pozwoli przyspieszyć prace nad systemem kolei magnetycznej magrail.
Więcej informacji na temat kampanii crowdfundingu udziałowego Hyper Poland pod adresem: www.seedrs.com/hyper-poland1
Powody, dla których właśnie teraz warto rozważyć udział w finansowaniu Hyper Poland za pomocą crowdfundingu udziałowego opisano w tekście na stronie internetowej Hyper Poland
Najważniejsze informacje o Hyper Poland
- firma rozwijająca własną koncepcję technologii kolei magnetycznej o nazwie magrail
- finansowana między innymi z grantu Narodowego Centrum Badań i Rozwoju
- pod koniec ubiegłego roku spółka zademonstrowała prototyp toru i pojazdu magrail
- w drugiej połowie br. ruszy budowa toru testowego naturalnych rozmiarów o długości 500 metrów
- Hyper Poland dwukrotnie był finalistą konkursu SpaceX Hyperloop Pod Competition, znalazł się na globalnej liście 150 wiodących startupów z obszaru mobility, przygotowanej przez Lufthansa Innovation Hub
Działalność spółki
Naszą misją jest pokazanie, że transport na świecie można zmienić nie rewolucją, ale błyskawicznie postępującą ewolucją. Rozwiązania kolei magnetycznej magrail będziemy w stanie zaprezentować już w przyszłym roku. W pomniejszonej skali mikro zrobiliśmy to w październiku 2019 – tłumaczy CEO Hyper Poland, Przemysław Pączek.
Film z demonstracji
Spółka opracowała własny, oryginalny plan budowy kolei próżniowej, której pierwotna koncepcja została zaprezentowana przez amerykańskiego miliardera Elona Muska jako hyperloop, w której pojazdy miałyby poruszać się z prędkością 1200 km/h. Nim jednak pojadą tak szybko, technologia ma pokonać dwa inne etapy. Pierwszy, najbliższy realizacji, to magrail – system pasywnej kolei magnetycznej opartej o działanie silnika liniowego. To rozwiązanie, którego wdrożenie jest nieodległe dzięki temu, że można je zastosować na istniejącej infrastrukturze kolejowej.
Do wprowadzenia magrail nie potrzebujemy nowych torów. Nasze rozwiązanie w całości może zostać zastosowane w ramach istniejących już tras kolejowych. Polega na dołączeniu do nich urządzeń pasywnej lewitacji magnetycznej. Tam, gdzie mamy już infrastrukturę Kolei Dużych Prędkości, nasze pojazdy będą się rozpędzały do 415 kilometrów na godzinę. W pozostałych miejscach osiągną 300 km/h – wyjaśnia dyrektor ds. technologii Hyper Poland, Paweł Radziszewski.
Perspektywy
Technologia, o której mowa, to jednak dopiero wstęp. Po jej wdrożeniu, nadejdzie czas na kolejny krok: hyperrail, czyli zabudowanie tras próżniowymi tunelami. To wprowadzi transport na zupełnie nowe tory – prowadzące do XXII wieku. To rozwiązanie - nadal możliwe do zrealizowania w ramach istniejącej infrastruktury – pozwoli pojazdom na osiąganie prędkości 600-1000 km/h.
Będzie to zatem najszybszy dostępny środek transportu. Jednocześnie zakładamy, że korzystanie z niego będzie znacznie prostsze niż w przypadku połączeń lotniczych. Terminale hyperrail powstaną bowiem na istniejących dworcach – dodaje Przemysław Pączek.
Hyperrail to jednocześnie ogromny krok w stronę znacznego obniżenia emisyjności. Dzięki redukcji oporu powietrza w tunelach możliwe będzie uczynienie z niego najczystszego środka transportu.
Trzecim, ostatnim planowanym etapem jest pełne wdrożenie technologii hyperloop - kolei próżniowej opartej o całkowicie nową infrastrukturę, osiągającą prędkość 1200 km/h.
Finansowanie
Do tej pory, największym źródłem finansowania Hyper Poland jest grant w wysokości 16,5 mln złotych przyznany przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju. Spółka prowadzi też właśnie drugą rundę crowdfundingu udziałowego na brytyjskiej platformie Seedrs. W czasie pierwszej rundy w pierwszej połowie 2019 roku zgromadziła ponad 330 tysięcy euro. Obecna kampania w ciągu pierwszych 10 dni wygenerowała ponad 450 tysięcy euro. Pomimo szybkiego osiągnięcia pierwotnego celu kampania jest kontynuowana, ze względu na duże zainteresowanie inwestorów.
Kolejny cel to 645 tysięcy euro. Dodatkowe ok. 200 tysięcy euro zostanie przeznaczone na przyspieszenie prowadzonych badań, w szczególności w zakresie tzw. wychylnego pudła, dzięki któremu znacząco wzrośnie prędkość, z jaką możliwe będzie pokonywanie łuków. Jego wykorzystanie będzie również możliwe w przypadku pociągów konwencjonalnych. Dzięki tym dodatkowym pracom, oraz trwającemu projektowi współfinansowanemu przez NCBR, spółka w połowie 2021 roku planuje zademonstrować tor i pojazd magrail naturalnych rozmiarów, Te działania mają umożliwić przeprowadzenie pierwszych projektów pilotażowych już na przełomie 2022/23 roku.
Zespół Hyper Poland wielokrotnie wyróżniano w ramach konkursów związanych z pracami nad technologią hyperloop w Kalifornii i Dubaju. Firma trafiła też m.in. na listę najbardziej obiecujących startupów przygotowaną przez Lufthansa Innovation Hub, wskazywana była także jako jeden z najważniejszych nowoczesnych projektów transportowych przez szereg europejskich branżowych mediów i instytucji.
Jako jedną z budzących największe nadzieje nowych firm technologicznych wspiera ją Microsoft, a wśród jej partnerów są także Politechnika Warszawska, Transfer Multisort Elektronik i Instytut Kolejnictwa.