W 2019 roku 11 bit studios nie miało żadnej dużej premiery gry (Frostpunk miał premierę w kwietniu 2018 roku), mimo to spółce udało się osiągnąć relatywnie wysokie przychody ze sprzedaży. Nieco bardziej ucierpiały zyski m.in. ze względu na strukturę sprzedaży.
Zobacz także:
- Podcast Echa Rynku: Branże, które poradzą sobie w koronawirusowym kryzysie;
- Dziś na giełdzie króluje gaming! Czy słusznie?;
- Pełna oferta Działu Analiz SII.
Poniżej w tabeli prezentujemy wybrane dane finansowe za IV kw. i za cały 2019 roku wraz z ich porównaniem do analogicznego okresu roku poprzedniego.
Wybrane dane finansowe (tys. zł) |
4Q19 |
4Q18 |
Zmiana |
2019 rok |
2018 rok |
Zmiana |
Przychody ze sprzedaży |
21 791 | 22 494 | -3,1% | 71 221 | 82 114 | -13,3% |
Wynik operacyjny |
10 611 | 11 725 | -9,5% | 23 871 | 46 949 | -49,2% |
Wynik brutto |
11 115 | 11 730 | -5,2% | 25 030 | 48 106 | -48,0% |
Wynik netto |
11 689 | 9 032 | 29,4% | 21 710 | 37 550 | -42,2% |
Źródło: opracowanie własne na podstawie raportów Emitenta.
W IV kw. 2019 roku 11 bit studios osiągnęło 21,8 mln zł przychodów, czyli o 3,1% mniej niż przed rokiem. Wynik operacyjny okazał się natomiast o 9,5% niższy rdr, wynosząc 10,6 mln zł. Z kolei zysk netto sięgnął 11,7 mln zł, co oznacza wzrost o 29,4% rdr (wynika to głównie z ulgi podatkowej IP Box, która została rozliczona w ostatnim kwartale roku). W skali całego 2019 roku 11 bit studios osiągnęło 71,2 mln zł przychodów (-13,3% rdr), 23,9 mln zł zysku operacyjnego (-49,2% rdr) i 21,7 mln zł zysku netto (-42,2% rdr).