LiveChat Software poinformował dziś, że według szacunków zanotował 9 075 194 USD skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży w IV kw. roku finansowego 2019/2020 (styczeń - marzec 2020) wobec 7 787 623 USD rok wcześniej, podała spółka. Z kolei w okresie październik - grudzień 2019 r. (III kwartał roku finansowego 2019/20) skonsolidowane przychody wyniosły 8 406 881 USD. Produktom oferowanym przez Spółkę sprzyjały także w marcu czynniki zewnętrzne, zarówno notowania złotówki wobec dolara oraz pandemia koronawirusa. Kurs akcji po godzinie 13:00 rośnie o blisko 13% do poziomu 53,3 zł.
Istotny wpływ kursu USD/PLN na wynik
Zarząd w swoim komunikacie podkreślił, że przedstawione dane mają charakter szacunkowy i wstępny i mogą ostatecznie różnić się od zaprezentowanych w raporcie okresowym. W związku z tym, że Spółka generuje zdecydowaną większość przychodów w dolarze amerykańskim (USD), znaczący wpływ na wyniki przedstawione w raportach okresowych będzie miał w szczególności kurs USD/PLN.
Koronawirus sprzyja Spółce
Spółka w dzisiejszym komunikacie podała również dodatkowe informacje nt. wpływu stanu pandemii na jej działalność. Wskazała m.in. iż od tygodnia 9-15 marca Spółka wprowadziła model oparty w 100% na pracy zdalnej, a Zarząd ocenił, że nie wpływa on obecnie negatywnie na ciągłość i jakość świadczonych usług, ani prowadzone prace rozwojowe.
Widoczne są pozytywne trendy
Spółka przedstawiła również informacje o trendach jakie notuje w ostatnich tygodniach, wskazując m.in. na:
- Wzrost wskaźnika Churn dla produktu LiveChat (liczbowy wskaźnik odejść klientów), który w marcu 2020 r. wyniósł ok. 3,9% wobec długoterminowej średniej na poziomie ok. 3% notowanej średnio w poprzednich latach. Wyższy churn wynika z problemów biznesowych wielu klientów Spółki spowodowanych pandemią.
- Znaczący wzrost liczby "triali" (użytkowników testujących rozwiązanie LiveChat w trakcie dwutygodniowego, bezpłatnego okresu próbnego) obserwowany od 16 marca 2020 r. i utrzymujący się w kolejnych tygodniach. Wzrost liczby "triali" przekłada się na większą liczbę nowych klientów notowaną w kwietniu.
- Istotny wzrost wartości dosprzedaży (upselling) do obecnych klientów Spółki, którzy zwiększają liczbę agentów pracujących z wykorzystaniem LiveChat.
Spółka podkreśliła również, że dodatkowo wpływ na wskaźniki osiągnięte w I kwartale miała zmiana modelu cenowego (pricing model) LiveChat oraz nowe plany abonamentowe ChatBot wprowadzone w styczniu 2020 r.
Kurs akcji najwyżej w historii
Bardzo pozytywnie na opublikowany dziś komunikat zareagował kurs akcji Spółki, przez chwile rósł nawet blisko 19% (55,8 zł). Obecnie, tj. tuż po godzinie 13:00 akcje zyskują 13% (53,3 zł). Właściciela zmieniło ponad 229 tys. akcji, a obrót przekroczył już 12 mln zł. Warto w tym miejscu dodać, że akcje LiveChat Software należą w ostatnim czasie do liderów wzrostów (od dołka z 12.03.2020 r. zyskały niemal 70%) i należą do wciąż nielicznego grona spółek, które mimo ostatnich wydarzeń rynkowych wspięły się na swoje historyczne maksima (uwzględniając notowania na wykresie skorygowanym o wypłacone dywidendy).
LiveChat Software – wykres kursu akcji (skala tygodniowa). Horyzont długoterminowy |
Źródło: Stooq.pl. |