W piątek rano operator największego, niezależnego serwisu VOD w Polsce podał szacunkowe przychody ze sprzedaży za I kwartał 2020 roku. Dane te potwierdzają, że pandemia koronawirusa jest korzystna dla wyników finansowych CDA.
Zgodnie z opublikowanym raportem bieżącym sprzedaż w tym okresie wyniosła około 13 mln zł, co stanowi wzrost o 46,7% w porównaniu do I kwartału 2019 roku. Jak dodano, główne źródło przychodów stanowi sprzedaż abonamentów CDA Premium, a wpływy z tego tytułu wyniosły około 11,85 mln zł. Na koniec marca 2020 roku liczba subskrybentów wyniosła 266,3 tys., to jest o 43% więcej wobec marca poprzedniego roku.
Spółka informuje, że w związku z epidemią koronawirusa SARS CoV-2 i pandemią COVID-19 obserwuje zwiększenie zainteresowania usługą CDA Premium, szczególnie w kanale aplikacji dedykowanej na telewizory i urządzenia mobilne. W ub.r. Spółka w znaczący sposób zintensyfikowała działania rozwojowe w tym segmencie, a dalszy rozwój stanowi priorytet Spółki – wyjaśniono w raporcie.
Jak dodatkowo podano, do końca grudnia ubiegłego roku dedykowaną aplikację CDA na telewizory i urządzenia mobilne pobrano 4,3 mln razy, natomiast do końca marca 2020 roku liczba pobrań zwiększyła się o 1 mln, tj. do 5,3 mln instalacji na wszystkich urządzeniach. Dotychczas aplikację mobilną na Androida pobrano znacznie ponad 4 mln razy, na iOS nieco ponad 260 tys. Dedykowana aplikacja CDA na telewizory i konsole została z kolei zainstalowana prawie 800 tys. razy.
Według danych ujawnionych przez spółkę rozkład wśród poszczególnych urządzeń kształtuje się obecnie w następujący sposób: telewizory z Android TV – ponad 200 tys., telewizory LG – blisko 180 tys., konsola XBox One – blisko 90 tys. oraz telewizory marek Toshiba/JVC/Philips/Panasonic/TCL/Sony Bravia/Hitachi – blisko 300 tys. pobrań. Dodatkowo poinformowano także, że w kwietniu br. firma CDA zakończyła proces wdrażania dedykowanej aplikacji na wszystkie modele telewizorów LG, od rocznika 2014 po najnowsze modele (od systemu WebOS 1.0 wzwyż).
Inwestorzy docenili raport
W reakcji na opublikowany raport bieżący notowania akcji CDA na rynku NewConnect w piątek od rana mocno rosną. Kurs otwarcia ustalony został na poziomie 33 zł, co stanowiło wzrost w stosunku do czwartkowego zamknięcia (23,97 zł) o blisko 38%. W trakcie sesji entuzjazm stopniowo jednak gaśnie, a około godziny 13 notowania znajdują się w okolicach 28 zł (wyżej o około 17% w porównaniu do czwartkowej ceny zamknięcia).
CDA – notowania kursu akcji |
Źródło: Stooq.pl. |
Warto zwrócić przy tym uwagę, że inwestorzy już wcześniej spodziewali się bardzo dobrych wyników CDA. Licząc od początku marca bieżącego roku, kiedy to notownia znajdowały się w okolicach 14 zł, do dzisiaj urosły one o ponad 100%, a w międzyczasie kurs był przez moment nawet na poziomie 50 zł. Akcje CDA debiutowały na rynku NewConnect w maju 2019 roku przy kursie odniesienia na poziomie 5,5 zł.
© 2012-2020 Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych
Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych zastrzega, iż wszystkie materiały dostępne w serwisie sii.org.pl są objęte ochroną prawa autorskiego. Kopiowanie, zwielokrotnianie, rozpowszechnianie i inne formy korzystania z materiałów umieszczonych w ww. serwisie wykraczające poza granice dozwolone prawem jest zabronione.