LPP zanotował w kwietniu blisko 4-krotny wzrost udziału online w całości sprzedaży, a w maju ten udział wzrósł prawie 5-krotnie, poinformował wiceprezes Jacek Kujawa. W I kw. udział e-commerce w całości sprzedaży wzrósł do 33%, a obecnie sięga 45% wobec ok. 14,5% w IV kw. 2019 r. Kurs akcji LPP rósł podczas sesji o około 5%. Obecnie akcje zyskują nieco ponad 2%.
„W IV kw. mieliśmy ok 14,5-proc. udział sprzedaży online w całości naszego obrotu i to co się stało w ostatnich miesiącach powoduje, że nasze pierwotne szacunki, iż osiągniemy 20% są już nieaktualne. Dla przykładu podam, że w I kw. tego roku ten udział wzrósł do 33%. A jeżeli spojrzymy na kwiecień to ten wzrost sprzedaży online był 4-krotny, a w maju rośnie i jest już prawie 5-krotny"- powiedział Kujawa podczas sesji w ramach EEC Online.
Możliwy dalszy wzrost
"Nasze obecne projekty, które realizujemy wskazują, że jesteśmy jeszcze w stanie zwiększyć ten udział sprzedaży online i teraz osiągamy około 45% w ogólnej sprzedaży całej grupy, ale ile będzie to na koniec roku - to zobaczymy. Ja jestem jednak dobrej myśli" - powiedział Kujawa.
Dodał, że na niektórych rynkach, gdzie sklepy są otwarte już od kilku tygodni sprzedaż w tych placówkach nie kanibalizuje sprzedaży online.
Dynamiczne zmiany
„Zmiany są bardzo dynamiczne i musimy na bieżąco wprowadzać pewne korekty. Nasze partnerstwo z Google to była odpowiedź na mocne wzrosty sprzedaży i jest to jedno z wielu naszych inicjatyw, aby sprostać dynamicznemu wzrostowi sprzedaży online" - wskazał.
Według niego, również logistyka musi nadążać za szybkimi zmianami.
„Na początku marca logistyka wysyłała jeszcze 100 tys. sztuk odzieży dziennie, w ciągu 2 tygodni dobiła do obrotu rzędu 400 tys., a w tej chwili pracujemy, żeby wysyłać 600 tys. sztuk odzieży dziennie i jest to możliwe także dzięki naszym wieloletnim inwestycjom w logistykę w kraju, jak i za granicą" - powiedział także.
W jego ocenie, z jednej strony klienci będą poszukiwać tańszych i bardziej stonowanych kolekcji, a z drugiej pojawia się trend eko i poszukiwanie bardziej trwałej odzieży nieco droższej ale w zgodzie z naturą.
Notowania akcji LPP
Akcje LPP jeszcze w styczniu br. były notowane po cenie wyższej niż 900 zł. Wydarzenia związane z koronawirusem spowodowały, że w marcu walory LPP były notowane nieco poniżej 4000 zł. Obecnie jedna akcja kosztuje 6125 zł, a kurs rośnie obecnie o nieco ponad 2%.
LPP – wykres kursu akcji (skala tygodniowa). Horyzont długoterminowy |
Źródło: opracowanie własne na podstawie wykresu wygenerowanego w serwisie Stooq.pl. |
LPP zarządza markami modowymi Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku.
(ISBnews/SII)