Incuvo SA, spółka z branży gier wideo, której specjalizacją jest produkcja i portowanie projektów na urządzenia VR, rozpoczęło emisję akcji. Jeszcze w tym roku, na przełomie Q3/Q4, spółka chce zadebiutować na rynku NewConnect.
Pierwsza transza rozpoczętej właśnie emisji akcji dedykowana jest kluczowym inwestorom. W ramach drugiej transzy, która wystartuje 23 czerwca, rozpoczną się zapisy dla wszystkich. Celem Incuvo jest pozyskanie łącznie 2,8 mln zł, z czego większość, tj. 2,1 mln zł, ma zostać przeznaczona na produkcję w wersji na VR gry Green Hell, PC-towego hitu notowanej na NewConnect spółki Creepy Jar. Pozostałe 0,7 mln zł mają z kolei posłużyć wzmocnieniu i rozbudowie zespołu produkcyjnego.
Chcemy pozyskać od inwestorów łącznie 2,8 mln zł. Znaczącą część tych środków, bo aż 2,1 mln zł, przeznaczymy na produkcję gry autorstwa Creepy Jar – Green Hell – w wersji na urządzenia VR. Liczba sprzedanych kopii tego tytułu na PC, już w połowie kwietna zbliżyła się do blisko 600 tys. sztuk. Oczekujemy, że w momencie premiery naszej wersji, Green Hell w wersji na komputery stacjonarne przekroczy milion nabywców. Już teraz zapraszamy wszystkich do przeżycia wirtualnej przygody w amazońskiej dżungli – skomentował Andrzej Wychowaniec, prezes Incuvo, cytowany w komunikacie prasowym. – Warto podkreślić, że z kwartału na kwartał przybywa liczba urządzeń VR-owych, co przekłada się w widoczny sposób na wzrost liczby graczy ceniących rozrywkę w wirtualnej rzeczywistości. To także dobry prognostyk dla naszej produkcji – dodaje.
Na mocy zawartej z Creepy Jar umowy Incuvo zajmie się portem tytułu na większość wiodących platform VR. W pierwszej kolejności gra zostanie wydana na Steam-a oraz gogle Oculus Rift.
Jak zapowiedziano, kampania crowdinvestingowa poprzedza planowany na drugą połowę bieżącego roku debiut akcji spółki na rynku NewConnect.
Liczymy na pozytywne zakończenie emisji. Jeszcze w tym roku chcemy dołączyć do grona spółek notowanych na NewConnect. Jesteśmy gotowi, aby stać się spółką publiczną i działać na konkurencyjnym rynku gier wideo. Mamy skonkretyzowane plany i określoną strategię rozwoju, która z pewnością wyróżni nas na tle innych studiów – dodał Andrzej Wychowaniec.
Szczegółowe informacje na temat spółki, celów emisyjnych oraz możliwości dokonywania zapisów, lada dzień zostaną zamieszczona na platformie CrowdConnect.pl CrowdConnect.pl.
O spółce
Incuvo istnieje od 2012 roku. Początkowo spółka koncentrowała się na produkcji gier na urządzenia mobilne. Aktualny model biznesowy studia zakłada portowanie i produkcje gier na urządzenia dedykowane wirtualnej rzeczywistości. Spółka planuje także realizację własnych produkcji VR-owych, tworzonych w oparciu o znane IP. Rozpoczęła już pierwsze rozmowy z partnerami biznesowymi, jednak póki co nie zdradza jeszcze szczegółów.
VR to bardzo perspektywiczny rynek. Konkurencja na nim jest jeszcze stosunkowo niska, a zapotrzebowanie na gry w wirtualnej rzeczywistości coraz większe. To dla nas duża szansa na rozwój, chcemy być beneficjentem tego rynku – powiedział prezes Incuvo.
W ubiegłym roku Incuvo, na zlecenie studia Bloober Team, zrealizowało port gry Layers of Fear na gogle Oculus oraz Windows Mixed Reality na platformie Steam. Psychologiczna gra typu horror odkrywa historię malarza pogrążonego w szaleństwie, który stara się stworzyć dzieło swojego życia. Obecnie Incuvo realizuje także inną dużą umowę w zakresie portingu ze znanym studiem gamingowym (wkrótce studio ma podać więcej informacji na ten temat).
Jak podaje spółka, wartość globalnego rynku VR (wirtualna rzeczywistość), AR (rozszerzona rzeczywistość) i MR (mieszana rzeczywistość) określana jest na ok. 11 mld USD. Szacuje się, że rynek VR, w dużej mierze dzięki sektorowi gamingowemu, w najbliższych latach będzie systematycznie rósł o około 13 proc. rocznie.