We wtorek, 6 października 2020 r., na stronie internetowej Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych odbył się czat inwestorski z Rafałem Zakrzewskim, Prezesem Zarządu Digitree Group oraz Przemysławem Marcolem, Członkiem Zarządu Digitree Group. W trakcie czatu inwestorzy pytali m.in. o wyniki finansowe za pierwsze półrocze, o sytuację Spółki w trzecim kwartale, o wpływ pandemii na działalność Spółki, czy też o ewentualne akwizycje.
Spotkanie z inwestorami rozpoczęło się od krótkiego wystąpienia Rafała Zakrzewskiego, Prezesa Zarządu Digitree Group S.A. podczas którego podsumowane i omówione zostały wyniki za pierwsze półrocze br.
Wyniki za 1H 2020 r. oraz 3Q 2020 r.
Inwestorzy podczas czatu zadawali pytania dotyczące obecnej sytuacji Spółki, ale także wyników za 1H 2020 r.
Aktualnie możemy odnieść się do okresu pierwszych dwóch kwartałów. To z czego jesteśmy zadowoleni to, że mimo obniżonych o 12% r/r przychodów ze sprzedaży, zdecydowanie zmniejszyliśmy poziom skonsolidowanej straty netto (do -17 tys. zł) i jednocześnie osiągnęliśmy zysk netto podmiotu dominującego. Pierwsze półrocze 2020 r., pomimo trudnej sytuacji ogólnej związanej z COVID-19, było więc dla naszej Grupy dosyć udane. Widzimy rosnący potencjał Grupy, dlatego naszym planem jest wspieranie sprzedaży naszych klientów poprzez budowanie własnych technologii dla e-commerce, co w przyszłości miejmy nadzieję przełoży się na poprawę wyników - wyjaśniał Przemysław Marcol, Członek Zarządu Spółki.
Z kolei Prezes Spółki podkreślił dodatkowo odnosząc się do wyników za pierwsze półrocze, że: Najlepsze wyniki wygenerowaliśmy w segmencie wdrożeń e-commerce realizowanych przez FWC. Wskazując, że: Wszystkie dane na temat segmentów dostępne są w naszym sprawozdaniu skonsolidowanym w punkcie 12.
Odnosząc się z kolei do wyników za 3 kwartał dodał ponadto, że: Nie publikujemy prognoz, dlatego nie mogę wprost odnieść się do tego pytania. Mogę jedynie zapewnić, że dla zarządu spółki najważniejsza jest ciągła praca nad poprawą wyniku. Wprowadzone działania mające na celu optymalizację kosztów sprawdzają się, ale trudna sytuacja gospodarcza z pewnym opóźnieniem może przełożyć się również na dynamikę naszego wzrostu.
Wpływ pandemii na działalność
Uczestnicy czatu dopytywali także Zarząd Spółki o to, czy zaszły w Spółce jakieś szczególne systemowe zmiany po wystąpieniu pandemii. Ciekawi byli także, czy Spółka odczuwa wyraźny wzrost zainteresowania oferowanymi usługami w obliczu gwałtownego wzrostu popularności e-commerce.
Przede wszystkim prawie w całości przeszliśmy na tryb pracy zdalnej. To jednak spore wyzwanie w tak dużej organizacji, nie mniej patrząc przez pryzmat lokalizacji, w których grupa funkcjonuje, po części byliśmy już do takiego modelu przyzwyczajeni. W zasadzie można powiedzieć, że cały czas analizujemy sytuację pod kątem pandemii, która nadal trwa. Jesteśmy świadomi, że niektóre branże mocno ograniczyły wydatki reklamowe, nie mniej wierzymy że sprzedaż on-line będzie rosła, stąd też staramy się mocno koncertować na branży ecommerce – tłumaczył Przemysław Marcol.
Z kolei w odniesieniu do pytania o wzrost zainteresowania usługami Spółki w okresie pandemii Prezes Spółki, Rafał Zakrzewski wyjaśnił, że: Wiele zależy od tego o którym segmencie biznesowym mówimy. Faktycznie ogromny wzrost zainteresowania jest widoczny w segmencie wdrożeń. Dla naszej grupy jest to istotne ponieważ pozwala nam na oferowanie całości ekosystemu w oparciu o szersze portfolio naszych produktów, które w połączeniu pozwalają naszym klientom poprawić wyniki sprzedaży.
Akwizycje i rozwój
Na pytania dotyczące planów wykorzystania blisko środków w wysokości blisko 5 mln zł zgromadzonych na kontach Spółki na koniec 1H 2020 r. oraz planów inwestycyjnych na najbliższe kilkanaście miesięcy przedstawiciel Zarządu Spółki odpowiedział, że: oczywiście myślimy o ciągłym rozwoju, stąd też pewnie znaczna część tych środków zostanie przeznaczona na rozwój, być może na jakąś akwizycję, jeżeli takowa się pojawi na horyzoncie. W ciągu najbliższych 6 miesięcy planujemy wprowadzenie na rynek nowego produktu w segmencie SaaS - prace nad jego rozwojem są bardzo zaawansowane. Analizujemy również możliwości akwizycji, szczególnie w obszarze komplementarnym do segmentu e-commerce 360.
Uczestnicy czatu pytali też, czy w kontekście planowanego rozwoju rozważana jest przez Zarząd emisja akcji w celu pozyskania kapitału.
Aktualnie sytuacja „gotówkowa" w grupie jest na przyzwoitym poziomie. Dodatkowo poszczególne spółki z grupy mają możliwość uruchomienia linii kredytowych, których potencjał na dzień dzisiejszy to łącznie ponad 7 mln złotych. W przypadku jeżeli na horyzoncie pojawiłaby się bardzo atrakcyjna możliwość akwizycji nie wykluczamy oczywiście wystąpienia z wnioskiem do Walnego Zgromadzenia celem dokonania emisji, nie mniej decyzja co do tego będzie należała do akcjonariuszy – wyjaśnił Przemysław Marcol.
Z kolei w odpowiedzi na pytanie odnoszące się do obszarów w jakich Zarząd dostrzega największe zagrożenia dla rozwoju grupy, Prezes Zakrzewski wytłumaczył, iż: zagrożenia dla rozwoju grupy można podzielić na kilka obszarów. Z jednej strony obserwujemy działania potentatów tj. Google oraz FB, których działania mogą zmienić naszą pozycję z drugiej zaś strony obserwujemy zmiany na rynku reklamowym który ewoluując wymaga od nas ciągłej pracy nad naszą ofertą. Ponadto pewnym ryzykiem są dynamiczne zmiany w otoczeniu prawnym. Nie są to elementy specyficzne dla nas a raczej dla całości szeroko pojętej branży digital
Podczas czatu padło też pytania o ocenę bieżącej wyceny Spółki
Uważamy, że bieżąca wycena rynkowa nie oddaje realnej wartości naszej grupy i znacząco odbiega od jej potencjału – odpowiedział Przemysław Marcol.
Zapraszamy do zapoznania się z pełnym zapisem czatu