W czwartek, 8 października 2020 r., na stronie internetowej Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych odbył się czat inwestorski z Anną Kryńską-Godlewską, Członkiem Zarządu Grupy Agora. W trakcie czatu internauci pytali m.in. o wpływ pandemii na działalność Grupy, perspektywy na kolejne kwartały, czy wyniki finansowe.
Segment kin
Czat rozpoczął się od pytań związanych z działalnością kinową. Jeden z internautów pytał o plany Spółki związane z tym obszarem działalności.
Sieć kin Helios nie planuje zamknięcia swoich obiektów. Od momentu otwarcia kin (w dniu 3 lipca br.) multipleksy Heliosa odwiedziło już ponad milion widzów. Dane z września pokazują, że widzowie chcą wracać do kin w miarę pojawiania się w repertuarze kolejnych interesujących pozycji - frekwencja w tym miesiącu była dwukrotnie wyższa niż w sierpniu. Brak filmów amerykańskich z pewnością nie pomoże w odbudowie wyników frekwencyjnych, ale mamy bogaty repertuar polskich produkcji i przed nami sezon tradycyjnie wypełniony rodzimymi premierami. Będziemy też oferować stałe projekty realizowane o tej porze roku, jak np. maraton horrorów przygotowany na Halloween czy niespodzianki kinowe dla najmłodszych na Mikołajki – odpowiedziała Anna Kryńska-Godlewska.
Spółka posiada 49 kin i wszystkie obecnie działają – dodałą w odpowiedzi na inne pytanie.
Padło także pytanie o stronę kosztową.
Przed ponownym uruchomieniem kin 3 lipca zarząd Heliosa przeprowadził negocjacje z operatorami galerii handlowych i obniżył stawki najmu powierzchni. W drugim kwartale 2020 r. w Helios S.A., podobnie jak w całej Grupie Agora, ograniczone zostały też koszty wynagrodzeń i świadczeń na rzecz pracowników. Ze względu na brak seansów kinowych istotnie spadły również odpłatności za kopie filmowe – tłumaczyła.
Internauci dopytywali także, kiedy może nastąpić powrót frekwencji do poziomów obserwowanych przed pandemią koronawirusa.
Wszystko zależy oczywiście od rozwoju sytuacji w Polsce i obostrzeń wprowadzanych w związku z pandemią. Spodziewamy się powrotu frekwencji kinowej do poziomu z 2019 r. w 2022 r. – powiedziała.
Segment reklamy
Jeden z uczestników czatu zapytał, jak wpływ trendu cyfryzacji i pandemia może przełożyć się na długoterminowe perspektywy przed rynkiem reklamy zewnętrznej.
Cyfryzacja jest szansą na wzrost rynku reklamy zewnętrznej w przyszłości. DOOH jest najszybciej rozwijającym się segmentem tego rynku. Oczywiście, najpierw musi on odbudować się po kryzysie związanym z pandemią.
Szacujemy, że w 2020 r. rynek reklamy skurczy się o 8-12%. To istotnie lepsze szacunki niż te, które mieliśmy tuż po wybuchu pandemii – podsumowała Anna Kryńska-Godlewska.
Internauci dopytywali także o działalność spółki Yieldbird.
Oferta Yieldbirda bardzo dobrze się wpisuje w zapotrzebowanie wydawców na zwiększenie wpływów z reklamy internetowej. Jest ona dobrze dopasowana do różnych grup klientów - w zależności od ich kompetencji w zakresie reklamy programatycznej, jak i liczebności zespołu – wytłumaczył przedstawiciel spółki.
Wyniki finansowe
W trakcie czatu nie zabrakło także pytań o wyniki finansowe Grupy. Internauci pytali m.in. o sytuację w II kw. br., perspektywy na 2020 i 2021 rok, czy potencjalne dalsze odpisy na aktywach.
Uważamy, że najcięższym okresem dla Grupy był 2. kw. 2020 r.
Ze względu na straty wynikające ze skutków pandemii, w szczególności odnotowanych w 2. kw. 2020 r., Grupa zamknie 2020 r. stratą.
Wpływ zdarzeń jednorazowych na wyniki Grupy w 1. poł. 2020 r. to 19,6 mln zł. Obecnie zarząd Spółki nie widzi podstaw do kolejnych odpisów.
W 2021 r. Grupa będzie się koncentrować na odbudowie przychodów oraz poprawie wyników finansowych – odpowiadała Anna Kryńska-Godlewska.
Padło także pytanie o potencjalny, długoterminowy wpływ podjętych działań oszczędnościowych na strukturę kosztową Grupy.
Oprócz czasowej obniżki wynagrodzeń pozostałe działania podjęte przez Spółkę będą mieć długoterminowy wpływ na strukturę kosztów – podsumowała.
Zapraszamy do zapoznania się z pełnym zapisem czatu z Grupą Agora