W piątek, 13 listopada 2020 r., na stronie internetowej Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych odbył się czat inwestorski z Julią Leszczyńską, Prezesem Zarządu SimFabric S.A. oraz Emilem Leszczyńskim,
Przewodniczącym Rady Nadzorczej SimFabric S.A. Pytania zadawane przez inwestorów dotyczyły m.in. strategii i perspektyw dalszego rozwoju Spółki, wpływu pandemii na jej działalność, potencjału gier, czy też spółek zależnych.
Perspektywy rozwoju
Jednym z istotniejszych tematów poruszanych przez inwestorów były te związane z perspektywami dalszego rozwoju Spółki.
Spółka zamierza realizować swoją Strategię Zrównoważonego Rozwoju, która w zeszłym roku przyniosła wzrost przychodów 200% rr. W tym roku zaledwie po 3 kwartałach mamy 200% rr przekroczone. W tym wzrost zysków to 920% rr. w 3 kwartale. Strategia aktualnie oparta jest na 5 filarach, 3 pierwotnych: produkcji gier własnych, portowaniu tytułów studiów zewnętrznych na konsole oraz działalności badawczo-rozwojowej. W tym roku zbudowaliśmy 2 nowe. Produkcję i wydawanie gier na urządzenia mobilne, które jest realizowane w spółce zależnej MobileFabric S.A. oraz produkcję i wydawanie gier na gogle wirtualnej rzeczywistości w VRFabric S.A. Po podpisaniu umowy z Koch Media GmbH na przeszło 8 mln złotych zaliczki i bardzo udanej realizacji tej umowy, Zarząd podjął decyzję o zmianie strategii, jeżeli chodzi o produkcje własne i zamierza pozyskiwać jak najwięcej wydawców globalnych na gry i symulatory z naszego portfolio – wyjaśniła Julia Leszczyńska, Prezes Zarządu Spółki.
Podpisaliśmy już pierwszy duży kontrakt na dwie gry własne z Koch Media GmbH, pracujemy nad tym, aby jak najwięcej gier własnych było wydawane przez wydawców globalnych. Dzięki takiej strategii minimalizujemy w zasadzie do zera ryzyko inwestycyjne, możemy pozwolić sobie na wydanie gier własnych jednocześnie na wiele platform w tym na konsole nowej generacji i dodatkowo mamy zarówno większe globalne dotarcie sprawdzonymi kanałami dystrybucji dużego wydawcy oraz zapewnione globalne działania marketingowe ze strony dużych partnerów. Kontrakty z dużymi wydawcami dają także możliwość wejścia na rynki azjatyckie, w tym na rynek Chiński – dodała Prezes.
Wpływ pandemii na działalność Spółki
Podczas czatu nie mogło zabraknąć pytań dotyczących pandemii. Inwestorzy pytali, czy wpływa ona pozytywnie na działalność Spółki
Tak, podobnie jest w SimFabric. Od początku działalności spółki pracowaliśmy w trybie pracy zdalnej. Dlatego w pewnym sensie przygotowaliśmy się wcześniej do aktualnej sytuacji i lockdown nie zmienił wiele w naszych działaniach. Produkujemy dobra cyfrowe, dystrybuowane w sklepach cyfrowych i dzięki temu podczas lockdownów w tym roku odnotowaliśmy dwukrotny wzrost skokowy sprzedaży gier z naszego portfolio. Cieszymy się, że nam się udało i ma to swoje odzwierciedlenie w raportach kwartalnych. Ale mamy świadomość, że nie każda branża jest na to odporna. Oczywiście martwimy się o naszych współpracowników, bo choroba jest groźna i nie należy jej lekceważyć, ale patrząc na obecny czas cieszymy się ze forma pracy zdalnej się sprawdza i trzymamy kciuki żeby jak najmniej osób tej choroby doświadczyło – odpowiedziała Julia Leszczyńska, dodając iż: Po wprowadzeniu lockdownu na wiosnę tego roku w wielu krajach spółka odnotowała skok sprzedaży bez dodatkowego marketingu, nie robiąc praktycznie nic w tym kierunku. Podobnie wygląda sytuacja obecnie gdy świat zmaga się z drugą falą pandemii. Pandemia wzmacnia sprzedaż gier, które są dzisiaj najtańszym rodzajem rozrywki, dostępnym dla każdego i bez wychodzenia z domu. Branża gier komputerowych rozwija się bardzo dynamicznie, w tempie 5–7 proc. rocznie. Gry to jeden z najszybciej rosnących segmentów przemysłu rozrywkowego. Tylko w tym roku wartość światowego rynku gier ma wzrosnąć o 9 proc. do 159,3 mld dol., a w 2023 roku przekroczyć już 200 mld dol. – wynika z szacunków przytaczanych we wrześniowym raporcie „The game industry of Poland”, opracowanym przez PARP przy wsparciu Ministerstwa Rozwoju, Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Game Industry Conference oraz Indie Games Polska.
Z kolei w odpowiedzi na pytanie dotyczące perspektyw na 4 kwartał 2020 r. w kontekście trwającego knockdownu, Prezes Spółki wyjaśniła, że: Przedstawiają się bardzo pozytywnie. Czwarty kwartał zawsze był najmocniejszy w SimFabric pod względem sprzedażowym, ale także dla całej branży gier. Zakładamy, że w tym roku będzie podobnie. Lockdown wcześniej generował dodatkowy wzrost sprzedaży gier, więc można założyć, że i tym razem rynek zareaguje podobnie.
Wishlista i najlepiej sprzedające się gry
W trakcie czatu pytano także o to, które własne lub wydawane przez Spółkę gry (które będą debiutować na Steam) mają największą wishliste oraz o to, które generują największą sprzedaż.
Największą wishlistę ma Farm&Fix 2020, zaraz po nim jest ElectriX, Cthulhu: Books of Ancients oraz Moon Village. Bardzo dynamicznie rośnie wishlista House Designer, który ma duży potencjał sprzedażowy – odpowiedziała Julia Leszczyńska
Odnosząc się z kolei do pytania o najlepiej sprzedające się tytuły, dodała, iż: Aktualnie najlepsza sprzedaż to Farm Expert 2019 na Nintendo Switch w wersji cyfrowej i pudełkowej oraz Lust for Darkness w wersji cyfrowej na konsole Nintendo Switch. Oba tytuły nadal dobrze się sprzedają. Bardzo dobrze sprzedaje się także seria Saboteur oraz strzelanka Preventive Strike na Nintendo Switch.
Spółki zależne
Inwestorzy podczas czatu dopytywali się także o plany debiutu spółek zależnych na rynku publicznym oraz o możliwość powiększenia się Grupy o kolejne podmioty.
Tak, mamy plany debiutów obu spółek zależnych na giełdzie NewConnect. Zarówno MobileFabric S.A. jak i VRFabric S.A. Procedurę wejścia na rynku NewConnect planujemy uruchomić w przyszłym roku. Na razie szacujemy, że obie spółki będą mogły zadebiutować pod koniec 2021 roku – odpowiedziała Julia Leszczyńska.
Ze względu na wzrost generowanych zysków planujemy rozwój grupy kapitałowej SimFabric o kolejne spółki zależne. Powstawanie takich spółek uzależniamy od dobrych pomysłów na takie spółki i projekty przez nie realizowane, od zainteresowania inwestorów takimi spółkami, a także od uwarunkowań rynkowych. Z pewnością takie dynamicznie rozwijające się części rynku jak: gry mobilne, czy gry VR i bardzo duże zainteresowanie inwestorów wywołało potrzebę powstania MobileFabric S.A. i VRFabric S.A. O kolejnych spółkach zależnych będziemy informować po ich powstaniu w komunikatach ESPI – podsumowała Prezes.
Zapraszamy do zapoznania się z pełnym zapisem z czatu z SimFabric