Chat with us, powered by LiveChat

Answear.com – rosnąca spółka e-commerce z planem podbicia branży odzieżowej

Skomentuj artykuł
© Victoria Chudinova - stock.adobe.com

Answear.com S.A., prowadząca pod tą samą nazwą wiodącą platformę cyfrowej sprzedaży markowej odzieży, obuwia i akcesoriów w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, rozpoczęła proces pierwszej oferty publicznej. Spółka planuje kontynuację dynamicznego rozwoju z ostatnich lat i wejście na kolejne rynki regionu Europy Środkowo-Wschodniej.

 

Zapraszamy do zapoznania się z raportem analitycznym SII podsumowującym najważniejsze informacje dotyczące działalności Emitenta.

 

 

Spis treści:

  1. Informacje o ofercie
  2. Profil działalności i model biznesowy
  3. Otoczenie rynkowe
  4. Analiza wyników i sytuacji finansowej
  5. Strategia i plany rozwoju
  6. Wybrane czynniki ryzyka
  7. Podsumowanie raportu 

 

 

Answear.com S.A. prowadzi sklep internetowy pod marką answear.com. Jest to wiodąca platforma cyfrowej sprzedaży markowej odzieży, obuwia i akcesoriów w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, która działa od 2011 roku. Spółka samodzielnie organizuje cały proces sprzedaży począwszy od zakupu towarów, wprowadzenia ich na magazyn, zaprezentowania na stronie internetowej i w aplikacji mobilnej (Emitent posiada własne studio fotograficzne), dostarczenia narzędzi do ich wyszukiwania, poprzez proces składania zamówienia i obsługi klienta, aż po dostawę zamówionego towaru i obsługę potencjalnych zwrotów (Emitent posiada nowoczesny magazyn usytuowany pod Krakowem).

 

Obecnie Spółka prowadzi działalność w siedmiu krajach Europy: Polska, Czechy i Słowacja (od 2014 roku), Ukraina i Rumunia (od 2015 roku), Węgry (od 2016 roku) i Bułgaria (od 2018 roku). Żaden z rynków nie stanowi więcej niż 30% udziału w całkowitych przychodach (największa jest Polska, której udział w sprzedaży wyniósł 29,25% w okresie trzech kwartałów 2020 roku).

 

1. Informacje o ofercie

Oferta publiczna Answear.com S.A. obejmuje do 4.364.500 akcji, w tym nie mniej niż 1.000.000 i nie więcej niż 1.841.000 akcji nowej emisji i nie więcej niż 2.523.500 akcji istniejących oferowanych przez akcjonariusza sprzedającego – MCI.PrivateVentures FIZ. Przy cenie emisyjnej ustalonej na poziomie 36,50 zł daje to wartość maksymalną oferty na poziomie 159,3 mln zł brutto, a zakładając, że przydzielone zostaną wszystkie akcje nowej emisji, wycena Spółki na potrzeby oferty publicznej sięga 627,4 mln zł.

 

Zapisy na akcje Answear.com S.A. w ofercie publicznej składać można od 10 do 17 grudnia 2020 roku. Planowany dzień przydziału akcji to 23 grudnia 2020 roku. Debiut na giełdzie powinien nastąpić do 8 stycznia 2021 roku.

 

Jedynym prawnie wiążącym dokumentem ofertowym zawierającym informacje o ofercie akcji Answear.com S.A. jest prospekt wraz z komunikatami aktualizującymi oraz ewentualnymi suplementami dostępne na stronie internetowej emitenta www.answear.com/relacje-inwestorskie/.

 

2. Profil działalności i model biznesowy

Oferta produktowa

 

Na koniec czerwca 2020 roku Answear.com posiadał w ofercie około 80 tys. produktów ponad 350 światowych marek, a liczba ta cały czas rośnie (na koniec listopada jest to już około 90 tys. produktów). Spółka koncentruje się na rozpoznawalnych markach w swoich kategoriach, starannie selekcjonując ofertę, aby była ona jak najlepiej dopasowana do poszczególnych rynków zbytu. Spółka oferuje produkty m.in. popularnych marek odzieżowych (Mango, Vero Moda), marek sportowych (Adidas, Nike, New Balance), marek jeansowych (Levi’s, Lee, Wrangler), a także marek premium (Diesel, Guess, Jeans, CK, Tommy Hilfiger, Valentino, DKNY). Oferta produktów z niższej półki cenowej jest oparta głównie o produkty marki własnej Answear LAB oraz marki Medicine.

 

Początkowo marka własna stanowiła uzupełnienie oferty Spółki o produkty podstawowe oraz akcesoria, a obecnie jest uzupełnieniem oferty z niższej półki cenowej i obejmuje około 6 tys. pozycji asortymentowych na sezon. Udział Answear LAB w łącznej sprzedaży za 2019 rok wyniósł 7%, a marka odnotowała wzrost sprzedaży o 80% rdr. Marża na marce własnej była porównywalna do średniej marży z pozostałych marek w ofercie Spółki, a w 2020 roku Emitent zakłada wzrost marży o około 1-2% względem 2019 roku. Answear LAB jest sprzedawany wyłącznie przez sklep Emitenta, co pozwala Spółce na wyróżnienie się i przyciągnięcie klientów po niższych kosztach, oraz odróżnianie się ofertą od konkurencji. Pozwala ona także na szybkie uzupełnianie oferty o brakujące elementy kolekcji w trakcie sezonu.

 

Za około połowę sprzedaży Answear.com odpowiadają ubrania jako kategoria produktowa. Udział obuwia w strukturze sprzedaży to około 30%, natomiast akcesoria to poniżej 20%. Spośród 350 marek tylko poniżej 30 z nich generuje sprzedaż przekraczającą 1%, a żadna nie przekracza 8% ogólnej wartości sprzedaży. Pięciu największych dostawców towarów ma łączny udział poniżej 30% całych przychodów. Największy udział w sprzedaży mają marki z wyższej półki cenowej – udział ten zwiększył się z 34,7% w 2017 roku do 44,2% po trzech kwartałach 2020 roku. Warto zwrócić uwagę, że produkty te charakteryzują się wysoką ceną jednostkową, pozytywnie wpływającą na wartość średniego koszyka i rentowność transakcji. Udział sprzedaży marek ze średniej półki cenowej utrzymuje się w przedziale 28% - 30%, spadł natomiast udział marek z niższej półki cenowej z 35,3% w 2017 roku do 26,9% za okres trzech kwartałów 2020 roku. Spółka utrzymuje stabilną marżę online w przedziale 37% - 38%.

 

Answear.com S.A. – materiał wideo podsumowujący działalność Emitenta

Źródło: Emitent.

 

 

Klienci

 

Główną grupą docelową Emitenta są osoby młode (w wieku 20 – 40 lat), poszukujące nowych trendów i znanych światowych marek, lubiące nowe technologie, otwarte na nowe formy zakupów, ceniące wygodę zakupów i ponadprzeciętną jakość obsługi klienta. Spółka pozyskuje głównie klientów charakteryzujących się dochodami powyżej średniej, skłonnych wydać powyżej 250 zł w jednym zamówieniu i powtarzać zakupy przynajmniej kilka razy w roku.

 

Liczba aktywnych klientów wyniosła 1.065 tys. w okresie trzech kwartałów 2020 roku, podczas gdy jeszcze w 2017 roku było to 485 tys. W pierwszym półroczu 2020 roku za około 67% sprzedaży odpowiadały produkty dla kobiet, produkty męskie to około 27%, a produkty dla dzieci to około 6%. Średnia wartość koszyka klienta wyniosłą 224 zł w okresie trzech kwartałów 2020 roku, podczas gdy w 2019 roku było to 221 zł, a w 2018 roku 214 zł. Poziom zwrotów na przestrzeni ostatnich trzech lat oscylował wokół 29%, co w ocenie Emitenta jest niskim poziomem, jak na branżę odzieżową.

 

 

Platforma e-commerce

 

Answear.com korzystało z platformy sprzedażowej, która została zrealizowana na zlecenie Emitenta przez podmiot zewnętrzny. W 2017 roku została podjęta decyzja o rozpoczęciu budowy własnego systemu sklepu internetowego. Na większości rynków Spółka korzysta już ze swojego własnego rozwiązania, natomiast w I kw. 2021 roku ma odbyć się migracja sklepu na Ukrainie oraz w Polsce. Głównymi przyczynami budowy własnej platformy sprzedażowej były:

 

  1. potrzeba uniezależnienia się od zewnętrznych dostawców oprogramowania w obszarze strategicznym dla rozwoju biznesu Emitenta,
  2. przyspieszenie i zwiększenie elastyczności w zakresie wprowadzania nowych funkcjonalności, integracji z systemami współpracującymi i zewnętrznymi usługodawcami,
  3. podniesienie jakości wytwarzanego oprogramowania i zwiększenia bezpieczeństwa tworzonych systemów,
  4. lepsza ochrona zdobytej wiedzy, wypracowanych rozwiązań i ich wpływu na sprzedaż oraz funkcjonowanie procesów biznesowych,
  5. obniżka cen funkcjonowania systemu w przyszłości, zwłaszcza w przypadku rozszerzenia działalności na kolejne kraje i rozpoczęcia nowych projektów.

 

Spółka prowadzi także sprzedaż poprzez aplikację mobilną na rynkach: polskim, czeskim, słowackim oraz rumuńskim. Na pozostałych rynkach aplikacje zostaną włączone do użytku w przyszłości. W kolejnych latach dział deweloperski Spółki ma kontynuować prace rozwojowe własnej platformy e-commerce, a także pracować nad innymi rozwiązaniami informatycznymi optymalizującymi i automatyzującymi prowadzoną działalność Emitenta.

 

 

Logistyka

 

Emitent współpracuje z właścicielami marek lub wyłącznymi dystrybutorami poszczególnych marek na Polskę lub Europę Środkowo-Wschodnią. Spółka zawiera indywidualne umowy dystrybucyjne lub współpracuje na podstawie ogólnych warunków handlowych obowiązujących wszystkich odbiorców przy współpracy z danym dostawcą lub marką. Wszystkie produkty sprzedawane przez Emitenta trafiają początkowo do magazynu Emitenta. Dopiero po zamówieniu danego produktu, opuszcza on magazyn i za pośrednictwem dostawców trafia do klienta.

 

Od 2019 roku Answear.com korzysta z magazynu w Kokotowie pod Krakowem, który został wybudowany na zamówienie Emitenta. Dzięki strategicznemu położeniu – 160 km do granicy czeskiej, 100 km do granicy słowackiej oraz 250 km do granicy ukraińskiej, pozwala on Spółce realizować obsługę wszystkich lokalnych rynków z jednego magazynu, przy jednoczesnej minimalizacji kosztów logistyki i wartości stoku magazynowego oraz utrzymaniu wysokiego standardu obsługi klientów. Całość powierzchni magazynowej wynosi około 39 tys. m kw., a Spółka dysponuje powierzchnią wynoszącą około 31 tys. m kw wraz z powierzchnią socjalną ok. 2 tys. m kw. Dzięki czteropoziomowej antresoli możliwe jest zwiększenie powierzchni składowania o 16 tys. m kw. Spółka szacuje, że jest w stanie obsługiwać około 1,5 mld zł – 2 mld zł sprzedaży rocznej. Obecnie Emitent wykorzystuje niecałe 20 tys. m kw., a reszta powierzchni jest podnajęta i będzie zwalniania w lipcu 2023 roku (około 5 tys. m kw) i lipcu 2026 roku (około 6,5 tys. m kw.). Na podnajętej powierzchni możliwa jest rozbudowa infrastruktury o drugą antresolę (zwiększenie powierzchni o kolejne 16 tys. m kw). Pozostała powierzchnia, ok. 8 tys. m kw, jest wynajmowana przez spółkę powiązaną z głównym akcjonariuszem, który zobowiązał się, że w razie potrzeby będzie w stanie zwolnić zajmowaną powierzchnię w krótkim czasie.

 

Paczki z Polski są wysyłane za pomocą niezależnych, polskich firm transportowych do najbliższych magazynów globalnych firm kurierskich zlokalizowanych w kraju zamówienia, gdzie następnie firma kurierska jest odpowiedzialna za transport zamówienia bezpośrednio do klienta (ang. last mile). Pozwala to na obniżenie kosztów dostawy transgranicznej oraz przyspieszenie czasu dostawy. W drodze powrotnej zbierane są zwroty od klientów i dostarczane do magazynu Spółki. Zoptymalizowanie czasu dostawy pozwoliło na osiągnięcie następujących wyników: 24 godziny na dostawę w Polsce, 24-48 godzin na dostawę w Czechach i na Słowacji, 2 dni dostawy na Węgry, 2-3 dni dostawy w Rumunii, 2-5 dni dostawy na Ukrainę i w Bułgarii w dni robocze. Czas dostawy wyraźnie wyróżnia Answear na tle konkurencji.

 

 

Marketing

 

Około 80% wydatków marketingowych Answear.com przypada na kanał online, w którym znaczna część budżetu przeznaczana jest na działania w zakresie SEM (około 33% w 2019 roku, są to m.in. marketing w wyszukiwarkach internetowych, kampanie wideo, Facebook Ads,) oraz na działania w obszarze Performance (około 39% budżetu w 2019 roku, są to m.in. afiliacje, retargeting, porównywarki cen). Około 20% przeznaczana jest na wydatki marketingowe w kanale offline, do których należą głównie kampanie w telewizji oraz radiu, specjalne akcje promocyjne, SMS marketing, oraz marketing skupiający się na tzw. influencerach. W 2021 roku Spółka zamierza zmienić strategię marketingową i mocniej postawić na działania generujące relatywnie mniejszy ruch, ale za to wysokokonwersyjny, a także mocniej powalczyć o większą świadomość marki, m.in. poprzez kampanię TV. W horyzoncie długoterminowym działania te powinny spowodować dalszą redukcję kosztów pozyskania klientów, ich większe przywiązanie do marki, oraz zwiększyć konwersję i powtarzalność zakupów.

 

Spółka może pochwalić się spadkiem udziału kosztów marketingu w generowanych przychodach. Jeszcze w 2017 roku odsetek ten wyniósł 17,9%, podczas gdy po trzech kwartałach 2020 roku było to 11,34%. Jednocześnie Emitent oczekuje, że w całym 2020 roku współczynnik ten wyniesie około 10%. Spadek współczynnika pokazuje efektywność prowadzonych działań marketingowych. Z kolei liczba odwiedzin sklepu Spółki wzrosła z 62,72 mln w 2017 roku do 116,16 mln w 2019 roku, a po trzech kwartałach 2020 roku było to 96,05 mln. Spółka odnotowała także wzrost współczynnika konwersji z 1,63% w 2017 roku do 1,81% po trzech kwartałach 2020 roku, a liczba zamówień zwiększyła się odpowiednio z 1,02 mln do 1,74 mln.

 

Warto także wspomnieć o programie lojalnościowym Emitenta – ANSWEAR Club. Pozwala on klientom zapisanym do klubu odłożyć 10% wartości wszystkich zakupów na specjalnym koncie w postaci punktów klubowych. Punkty te mogą być wymieniane na zniżki w wysokości do 50% przy kolejnej transakcji. Na koniec pierwszego półrocza 2020 roku klub liczył 941 tys. członków, a 69% zamówień była składana przez członków klubu.

 

 

Przewagi konkurencyjne

 

Answear.com identyfikuje następujące przewagi konkurencyjne:

 

  • czynnik pierwszego gracza na rynkach krajów Europy Środkowo-Wschodniej (Spółka jako pierwsza lub jedna z pierwszych weszła na największe rynki Europy Środkowo-Wschodniej w segmencie sprzedaży elektronicznej odzieży i obuwia),
  • oferta produktowa, dopasowana do konsumentów z Europy Środkowo-Wschodniej i grupy docelowej,
  • oferta produktów z marki własnej Answear LAB,
  • szybka dostawa i doskonały serwis dla klientów,
  • lokalny marketing,
  • niższe koszty operacyjne (wynikające z działalności w Polsce, gdzie koszty są niższe wobec konkurentów z krajów Europy Zachodniej),
  • benefity dla klientów (program lojalnościowy i promocje),
  • unikatowe rozwiązania IT,
  • bezpośrednie zaangażowanie założyciela Emitenta,
  • brak kanału sprzedaży offline.

 

Poniższa grafika przedstawia pozycję Emitenta w segmencie, w którym działa, na tle konkurencji.

 

Źródło: Emitent.

 

3. Otoczenie rynkowe

Rynek odzieży i obuwia

 

W 2018 roku europejski rynek odzieży był wart około 350 mld euro, notując średnioroczny wzrost na poziomie 2,3% w latach 2014-2018. Marketline prognozuje, że do 2023 roku urośnie on do 396,1 mld euro (CAGR 2,5%). Analitycy zwrócili uwagę, że rosnąca popularność zakupów online jest kluczowym czynnikiem wpływającym na branżę odzieżową. Klienci doceniają w szczególności łatwość zakupów, różnorodność oferty oraz niższe ceny, które proponowane są przez firmy w segmencie e-commerce. W 2018 roku segment sprzedaży odzieży w sklepach funkcjonujących jedynie w kanale online odpowiadał za 9,2% wartości całego rynku. Specjalistyczne sklepy detaliczne pozostają jednak nadal dominującym kanałem w Europie odpowiadającym za 61,9% generowanych przychodów.

 

Europejski rynek obuwia był warto 80,2 mld euro w 2018 roku i rósł średniorocznie w tempie 2,2% w latach 2014-2018. Marketline prognozuje, że do 2023 roku urośnie on do 90,6 mld euro (CAGR 2,5%). Obecnie segment sprzedaży obuwia w sklepach funkcjonujących jedynie w kanale online odpowiada za 7,3% wartości rynku jednakże jest to najszybciej rosnący kanał i oczekuje się, ze ten trend utrzyma się w kolejnych latach.

 

W Polsce rynek odzieży i obuwia osiągnął wartość prawie 37 mld złotych w 2018 roku, co stanowiło wzrost o 4,5% rdr. Według szacunków PMR, do 2024 roku wartość rynku wzrośnie do 45,8 mld zł (CAGR 3,25%). Ważnym wskaźnikiem dla branży jest poziom dochodów rozporządzalnych. W 2019 roku przeciętny miesięczny dochód rozporządzalny na osobę wyniósł 1 819 zł (+7,4% rdr). Na przestrzeni ostatnich lat przeciętne miesięczne wydatki na odzież i obuwie wynosiły około 60 zł. Poziom ten jest wciąż znacznie niższy niż w Europie Zachodniej, dlatego wnioskuje się, że polski rynek cechuje się dużym potencjałem rozwoju. Oczekuje się również, że w kolejnych latach na popularności będzie zyskiwał kanał sprzedaży internetowej, którego udział w łącznej sprzedaży odzieży i obuwia wzrośnie do około 20% w 2024 roku.

 

Miesięczne dochody i wydatki gospodarstw domowych (na 1 osobę w PLN) oraz udział wydatków na odzież i obuwie (%)
Źródło: Emitent, GUS, Sytuacja gospodarstw domowych w 2019 r. w świetle wyników badania budżetów gospodarstw domowych, 29 maja 2020 r.

 

Rynek odzieży i obuwia powinien także rosnąc w krajach zagranicznych, na których działa Emitent. Zgodnie z prognozami Statista do 2024 roku wartość rynku wyniesie:

  • w Czechach – 6,6 mld dolarów (CAGR 2020-2024 6,8%),
  • na Słowacji – 3,3 mld dolarów (CAGR 7%),
  • w Rumunii – 7,6 mld dolarów (CAGR 8%),
  • na Ukrainie – 10,8 mld dolarów (CAGR 7,5%),
  • na Węgrzech – 5,8 mld dolarów (CAGR 13,8%),
  • w Bułgarii – 2 mld dolarów (CAGR 6,9%).

 

 

Rynek e-commerce

 

W 2019 roku rynek e-commerce w Europie miał wartość 338 mln euro. Według danych Statista rynek ten będzie rozwijać się średniorocznie o około 7% w latach 2020-2024, rosnąc do 465 mln euro. Europa Zachodnia odpowiada za 69% przychodów generowanych na rynku e-commerce w Europie. Europa Południowa, Północna oraz region CEE posiadają odpowiednio 12%, 11% oraz 8% udziałów w europejskim rynku. W 2017 roku najwięcej przychodów w oparciu o kanały dystrybucji generował segment modowy – 30%, i oczekuje się, że ten udział będzie dalej rosnąć, do 32% w 2022 roku. Warto także zwrócić uwagę, że oczekuje się wyższej dynamiki wzrostu w regionie Europy Środkowo-Wschodniej (CEE). Zgodnie z poniższymi danymi, średnioroczne tempo wzrostu rynku w latach 2017-2021 ma wynieść 8% w Europie i 12,9% w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.

 

Źródło: Emitent, Statista.

 
Źródło: Emitent, Trigon research, Ecommerce Europe, BCG, Centre for Retail Research, US Commercial Service, PPRO Group, GPeC.

 

Rynek e-commerce konsekwentnie rósł w ostatnich latach, a pandemia koronawirusa i związane z nią obostrzenia jedynie przyspieszyły obserwowany trend. Jednocześnie oczekuje się, że pozytywny wpływ będzie odczuwalny także w kolejnych latach. Za dalszym wzrostem rynku e-commerce przemawia wiele czynników, jak chociażby coraz powszechniejszy dostęp do Internetu, wygoda zakupów, różnica cen w kanale zdalnym i tradycyjnym, rosnące znaczenie kanału omnichannel, czy znaczna poprawa logistyki.

 

Wartość polskiego rynku e-commerce, według szacunków PMR, wyniosła 61 mld zł w 2019 roku i wzrosła o 22% rdr. Zgodnie z prognozami firmy w 2020 roku wartość rynku ma osiągnąć 77 mld zł, choć można spotkać się także z prognozami, które zakładają, że wartość rynku przekroczy 100 mld zł (Unity Group). Według PMR w 2019 roku handel internetowy odpowiadał za 10,7% polskiego handlu detalicznego, a do 2025 roku ma się zwiększyć do 19%. Jednocześnie oszacowano, że segment odzieży i obuwia będzie odpowiadał za około 12% całej wartości handlu online w Polsce w 2020 roku.

 

Dynamicznie powinien rozwijać się także kanał e-commerce w krajach zagranicznych, na których obecny jest Emitent. Zgodnie z prognozami Euromonitor, wartość rynku handlu online do 2024 roku powinien wzrosnąć do:

  • w Czechach – 7,5 mld euro (CAGR 2020-2024 9%),
  • na Słowacji – 2,4 mld euro (CAGR 13%),
  • w Rumunii – 7,5 mld euro (CAGR 23%),
  • na Ukrainie – 6,2 mld euro (CAGR 22%),
  • na Węgrzech – 2,3 mld euro (CAGR 12%),
  • w Bułgarii – 0,5 mld euro (CAGR 8,3%).

 

Warto także zwrócić uwagę na wciąż relatywnie niską penetrację kanału e-commerce w wielu krajach europejskich. W samej Polsce wyniosła ona 7,2% wobec średniej europejskiej na poziomie 10,1%. Pokazuje to duży potencjał i przestrzeń do wzrostów sprzedaży online w kolejnych latach.

 

Źródło: Emitent, Trigon research, Ecommerce Europe, BCG, Centre for Retail Research, US Commercial Service, PPRO Group, GPeC.

 

4. Analiza wyników i sytuacji finansowej

Wpływ pandemii COVID-19 na wyniki finansowe Emitenta

 

Answear.com odczuł wpływ pandemii na wyniki w marcu, w którym przychody wyniosły 14,6 mln zł, co stanowiło 42% założonego budżetu na ten miesiąc i oznaczało spadek o 17% rdr. Spółka odczuła jednak zwiększony popyt w kolejnych miesiącach, co było związane z obserwowaną zmianą nawyków zakupowych konsumentów i częściowym przeniesieniem handlu do sklepów online. W II kw. 2020 roku Spółka odnotowała przychody na poziomie 110,2 mln zł, co oznaczało wzrost o 46,3% rdr. Podobny efekt wystąpił w okresie tzw. „drugiej fali pandemii”. Zgodnie ze wstępnymi danymi sprzedażowymi za listopad, Emitent odnotował w listopadzie 67,8 mln zł przychodów, co oznacza wzrost o 62,6% rdr. Zwracamy jednak uwagę, że miesięczne odczyty, przedstawione na poniższej grafice, są prezentowane w inny sposób niż w sprawozdaniu finansowym i przez to mogą się różnić. Miesięczna sprzedaż online jest zaprezentowana według sprawozdawczości zarządczej Spółki, w której przychody ze sprzedaży komisowej prezentowane są w cenie netto sprzedaży do klienta, podczas gdy w sprawozdaniu finansowym przychód ujęty jest w wysokości uzyskanej prowizji.

 

Answear.com – miesięczna sprzedaż online (w mln zł)
Źródło: Emitent.

 

Spółka zmniejszyła wymiar czasu pracy do 80% w okresie kwiecień – czerwiec, co spowodowało spadek kosztów wynagrodzeń o 0,9 mln zł. Emitent otrzymał również dotację rządową w kwocie 1,9 mln zł. Spółka obserwowała zmniejszoną ofertę u niektórych dostawców, jednak niedobory u jednych dostawców były w większości pokrywane zwiększonymi zakupami u innych. Emitent wprowadził ponadto konieczne, dodatkowe środki ostrożności.

 

 

Omówienie wyników finansowych

 

Poniżej w tabeli prezentujemy wybrane dane finansowe Emitenta.

 

Wybrane dane finansowe (tys. zł) 9M2020 9M2019 2019 2018 2017
Przychody ze sprzedaży 263 433 205 665 311 207 220 796 145 040
Wynik brutto ze sprzedaży 108 557 85 753 129 577 90 020 61 435
Wynik ze sprzedaży 13 144 874 6 914 -6 292 -6 722
Wynik operacyjny 12 092 944 4 374 -6 998 -7 834
Wynik brutto 4 756 -1 671 1 466 -8 282 -8 864
Wynik netto 4 353 8 272 10 874 -8 280 -8 876
EBITDA 18 244 4 419 9 614 -3 417 -4 607
      
Marża wyniku brutto na sprzedaży 41,2% 41,7% 41,6% 40,8% 42,4%

Źródło: Emitent, obliczenia własne.

 

Answear.com ma za sobą lata dynamicznego rozwoju. W 2017 roku przychody Spółki wyniosły 145 mln zł, a już dwa lata później były ponad dwa razy większe i wyniosły 311,2 mln zł. Po trzech kwartałach 2020 roku obroty sięgnęły 263,4 mln zł, co oznacza wzrost o 28,1% rdr. Dynamiczny wzrost Spółka zawdzięcza zarówno rozwojowi organicznemu, jak i ekspansji zagranicznej. W 2019 roku Emitent przekroczył próg rentowności i zamknął okres dodatnim wynikiem brutto, który sięgnął 1,5 mln zł. Zysk netto wyniósł natomiast 10,9 mln zł, co miało związek z wykazaniem podatku odroczonego w wysokości 9,4 mln zł z tytułu aktywowania strat podatkowych z lat ubiegłych. Warto także zwrócić uwagę, że w 2019 roku, ze względu na wolumen zakupów, Answear.com uzyskał łączny bonus od dostawców, czyli obniżkę ceny towarów z uwagi na wielkość zamówień, w wysokości około 1% całości przychodów ze sprzedaży online.

 

Po stronie kosztów operacyjnych największy udział, sięgający 60%, mają koszty sprzedanych towarów i materiałów. Pozostałe istotne kategorie kosztowe to usługi obce (udział około 15% w łącznych kosztach), pozostałe koszty rodzajowe (malejący udział, obecnie poniżej 12%) oraz wynagrodzenia i świadczenia na rzecz pracowników (udział około 10%).

 

Answear.com – struktura kosztów operacyjnych
Źródło: opracowanie własne na podstawie prospektu emisyjnego Emitenta.

 

W kosztach usług obcych Spółka wykazuje m.in. koszty transportu, koszty płatności związanych z wysyłką paczek, usług informatycznych, czy kosztów pośrednictwa pracy. Wzrost kosztów usług obcych wynikał głównie ze wzrostu skali działalności. Po trzech kwartałach 2020 roku wyniosły one 37,5 mln zł, co oznacza wzrost o 14,6% rdr. Dynamika wzrostu jest zatem niższa niż w przypadku przychodów – 28,1% rdr.

 

Na pozostałe koszty rodzajowe wpływ mają głównie wydatki marketingowe. Po trzech kwartałach 2020 roku wyniosły one 26,9 mln zł i były o 9% wyższe rdr (ponownie dynamika wzrostu jest niższa od dynamiki przychodów). Wzrost kosztów wynikał głównie ze zwiększenia wydatków związanych z reklamą poprzez kampanie reklamowe, kampanie wideo, media społecznościowe, działania SEM i SEO. Tak jak zwracaliśmy uwagę przy opisie modelu działalności Answear.com, udział wydatków marketingowych w przychodach systematycznie spadał na przestrzeni ostatnich okresów, a po trzech kwartałach 2020 roku spadł do 11,34%. Jednocześnie Emitent oczekuje, że w całym 2020 roku współczynnik ten wyniesie około 10%.

 

Koszty wynagrodzeń i świadczeń pracowniczych rosną wraz ze wzrostem zatrudnienia. Średni poziom zatrudnienia w okresie trzech kwartałów 2020 roku wyniósł 465 osób, podczas gdy jeszcze w 2017 roku było to 306 osób. Po dziewięciu miesiącach br. koszty te wyniosły 21,5 mln zł i wzrosły o 4,3% rdr, jednak warto pamiętać o obniżeniu wymiaru czasu do 80% w okresie II kw. 2020 roku.

 

Po trzech kwartałach 2020 roku Answear.com wypracował 263,4 mln zł przychodów (+28,1% rdr) i 108,6 mln zł zysku brutto ze sprzedaży (+26,6% rdr), co pozwoliło na osiągnięcie marży na poziomie 41,2%. Zysk ze sprzedaży wyniósł natomiast 13,1 mln zł, co oznacza istotną poprawę względem niecałego miliona złotych wypracowanego w analogicznym okresie roku poprzedniego.

 

Na poziom zysku operacyjnego w istotny sposób wpłynął bilans pozostałej działalności operacyjnej. W poprzednich okresach Spółka nie wykazywała istotnych pozostałych przychodów operacyjnych (oscylowały one na poziomie około 0,5 mln zł rocznie), natomiast w bieżącym okresie wyniosły one 2,7 mln zł, a ich wzrost wynikał głównie z tytułu dotacji do wynagrodzeń pracowników w wysokości 1,9 mln zł. Jednocześnie Emitent wykazuje istotne z punktu widzenia obecnej skali działalności pozostałe koszty operacyjne, na które składają się głównie odpisy aktualizujące wartość zapasów z kategorii: posezonowy, reklamacyjny i niepełnowartościowy oraz różnice inwentaryzacyjne wynikające ze wzrostu skali działalności. Po trzech kwartałach 2020 roku wyniosły one 3,7 mln zł.

 

Zysk brutto Spółki został istotnie obciążony kosztami finansowymi, na które składają się głównie różnice kursowe i odsetki. W okresie trzech kwartałów 2020 roku wyniosły one łącznie 7,4 mln zł i wynikały głównie z wyceny zobowiązań Emitenta w związku ze wzrostem kursów walut – głównie EUR/PLN (kwota 4,8 mln zł) oraz rozpoznaniem kosztu z tytułu poręczeń kredytów bankowych przez akcjonariuszy Spółki (kwota 1,3 mln zł).

 

Answear.com zamknęło trzy kwartały 2020 roku z zyskiem netto na poziomie 4,4 mln zł. Zwracamy uwagę, że wynik ten nie jest porównywalny rdr zarówno ze względu na zdarzenia jednorazowe z bieżącego okresu, jak i okresu porównawczego (wykazanie aktywa z tytułu podatku odroczonego w 2019 roku).

 

Podsumowując krótko wyniki finansowe Answear.com, na poniższej grafice przypominamy podstawowe KPI biznesu, które w istotnym stopniu wpłynęły na wyniki wypracowane na przestrzeni ostatnich lat i dynamikę wzrostu.

 

Answear.com – KPI biznesu
Źródło: Emitent.

 

 

Przepływy pieniężne

 

Na przestrzeni ostatnich lat Answear.com wykazywał poprawę na poziomie przepływów pieniężnych z działalności operacyjnej. Choć pozostawały one ujemne, to od 2017 do 2019 roku odnotowano poprawę z minus 21,1 mln zł do minus 2,4 mln zł. Po trzech kwartałach 2020 roku przepływy były dodatnie na poziomie 4,3 mln zł, jednak zwracamy uwagę, że wartości te dobrze jest analizować w okresie rocznym.

 

Tendencję spadkową notowały przepływy z działalności finansowej, które spadły z 26 mln zł w 2017 roku do 6,7 mln zł w 2019 roku. Na przepływy składały się zarówno zaciągnięte kredyty, jak i pożyczki udzielone przez udziałowców. Po trzech kwartałach 2020 roku przepływy finansowe były ujemne i wyniosły 17,2 mln zł, głównie z tytułu spłaty kredytu w rachunku kredytowym.

 

Wydatki inwestycyjne Spółki rosły, a przepływy z działalności inwestycyjnej zwiększyły się z minus 1,9 mln zł w 2017 roku do minus 4,3 mln zł w 2019 roku. Spółka inwestowała w tym czasie głównie w infrastrukturę IT i nakłady na doposażenie magazynu. W okresie trzech kwartałów 2020 roku przepływy inwestycyjne były dodatnie ze względu wpływu w wysokości 10 mln zł ze sprzedaży antresoli wybudowanej w magazynie Emitenta, w ramach transakcji leasingu zwrotnego.

 

Answear.com – przepływy pieniężne
Źródło: opracowanie własne na podstawie prospektu emisyjnego Emitenta.

 

 

Bilans

 

Na koniec września 2020 roku aktywa Answear.com miały wartość 220,5 mln zł. Za 65% sumy bilansowej odpowiadały aktywa obrotowe, w tym największy udział w aktywach stanowiły zapasy – 51,5%, 113,5 mln zł, których wzrost wynikał zarówno ze wzrostu skali działalności Emitenta, jak i budowania zapasu na sezon jesień-zima 2020. Drugą największą pozycją były aktywa z tytułu prawa do użytkowania, które wyniosły 49,9 mln zł (udział 22,6% sumy bilansowej). Na koniec września br. Spółka posiadała 6,7 mln zł środków pieniężnych.

 

Kapitał własny Answear.com na koniec września 2020 roku wyniósł 58,6 mln zł i stanowił 26,6% sumy bilansowej. Zobowiązania długoterminowe wyniosły 61,1 mln zł, z tego w większości dotyczyły one zobowiązań z tytułu leasingu w kwocie 60 mln zł. Wśród zobowiązań krótkoterminowych dominowały zobowiązania z tytułu dostaw i usług w kwocie 45,1 mln zł. Zobowiązania finansowe wyniosły 26,2 mln zł, a składały się na nie krótkoterminowe kredyty w rachunku kredytowym – 18 mln zł, i rachunku bieżącym – 8,2 mln zł. Z kolei krótkoterminowe zobowiązania z tytułu leasingu wyniosły 8,7 mln zł.

 

Wskaźnik bieżącej płynności na przestrzeni ostatnich okresów utrzymywał się powyżej 1,3, a na koniec września 2020 roku wyniósł 1,42.

 

5. Strategia i plany rozwoju

Celem Answear.com jest pozostanie jednym z liderów w sprzedaży mody online na rynkach krajów Europy Środkowo-Wschodniej w segmencie ludzi młodych (20 – 40 lat). Emitent posiada sprecyzowaną strategię rozwoju na najbliższe lata, która ma umożliwić kontynuację dynamicznego rozwoju. Zakłada ona rozwój zarówno na już istniejących rynkach (ponad 120 mln mieszkańców 7 krajów może stać się klientami Answear.com), jak i ekspansję na nowe rynki w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Spółka zamierza także kontynuować ciągłą realizację nowych pomysłów funkcjonalnych i wprowadzaniu nowych rozwiązań informatycznych, mających na celu dostarczenie klientom zupełnie nowej jakości funkcjonowania sklepów internetowych, a także dużo lepszą i szybszą obsługę klienta.

 

Spółka liczy, że obecne, korzystne trendy rynkowe powinny sprzyjać dalszemu rozwojowi. Emitent spodziewa się istotnego przyspieszenia migracji klientów z zakupów w tradycyjnej formule do zakupów internetowych. COVID-19 i sposób, w jaki społeczeństwa reagują na pandemię, staje się katalizatorem długoterminowych zmian. Emitent zakłada również, że zdynamizują się procesy transformacji cyfrowej i szybciej zmienią się zwyczaje zakupowe ludzi.

 

Poniżej opisujemy cztery najważniejsze elementy strategii Answear.com.

 

 

Poszerzenie oferty produktowej

 

Dotychczasowe doświadczenia Emitenta wskazują, że poszerzenie oferty produktowej bezpośrednio wpływa na wzrost przychodów. Spółka zamierza poszerzyć ofertę głównie w segmencie wyższej i średniej półki cenowej, zarówno marek już znajdujących się w ofercie, jak i nowych marek. Zamiarem Answear.com jest zwiększenie liczby produktów dostępnych w asortymencie sklepu internetowego nawet o 100%, do ponad 150 tys. Jednocześnie liczba dostępnych marek ma się zwiększyć do około 500. Powinno to doprowadzić do zwiększenia współczynnika konwersji i wartości pojedynczego koszyka u dotychczasowych klientów, wzrostu częstotliwości ich zakupów, jak i pozyskania nowych klientów, którzy dotychczas nie dokonywali zakupów w sklepie internetowym Emitenta.

 

Źródło: Emitent.

 

 

Rozwój marki własnej

 

Marka własna Answear LAB jest ważnym elementem strategii rozwoju Emitenta. Celem Spółki jest zwiększenie udziału sprzedaży Answear LAB do około 15% całkowitej sprzedaży, a także poprawa marży procentowej. Jednocześnie Spółka liczy, że posiadanie marki własnej da dodatkowe korzyści, takie jak łatwiejsze pozyskanie nowych klientów, utrzymanie ich i powtarzalność zakupów, spowodowane oferowaniem klientom kolekcji niedostępnych w innych sklepach internetowych.

 

 

Zwiększenie sprzedaży na dotychczasowych rynkach

 

Spółka widzi potencjał dalszego rozwoju, na rynkach, na których jest już obecna (przypominamy, że są to Polska, Czechy, Słowacja, Ukraina, Rumunia, Węgry i Bułgaria). Jak wskazuje Emitent, obecna liczba aktywnych klientów, która wyniosła 1 065 tys. na koniec września 2020 roku, to około 0,9% całej populacji tych krajów (około 120 milionów ludzi). Wykorzystując obecną pozycję, zwiększając nakłady na marketing, poprawiając świadomość marki, udoskonalając procesy operacyjne, poszerzając ofertę produktową, Spółka powinna znacząco zwiększyć swój udział w rynkach, na których działa i generowane na tych rynkach przychody ze sprzedaży. Emitent będzie dążył do zwiększenia świadomości klientów poprzez obecność w kampaniach medialnych, np. reklamach telewizyjnych i digitalowych, koncentrując swoje działania marketingowe na obszarach geograficznych, na których wydatki są najbardziej efektywne kapitałowo.

 

 

Rozwój nowych rynków

 

Ekspansja zagraniczna Answear.com koncentruje się na obszarze regionu Europy Środkowo-Wschodniej. Poniższa grafika prezentuje zarówno rynki, na których Spółka już działa, jak i czasowy plan ekspansji na kolejne rynki. Emitent zakłada, że wszystkie te rynki mogą być obsługiwane na analogicznych zasadach jak rynki, na których Emitent prowadzi obecnie działalność, tj. z magazynu centralnego pod Krakowem.

 

Źródło: Emitent.

 

6. Wybrane czynniki ryzyka

Poniżej przedstawiamy wybrane czynniki ryzyka towarzyszące prowadzonemu przez Emitenta biznesowi.

 

Jednym z kluczowych aspektów biznesu Answear.com jest zdolność zbudowania i utrzymania siły oraz rozpoznawalności marki, która pozwala na utrzymanie pozycji rynkowej i dalszego rozwoju. Wszelkie zdarzenia i okoliczności, również na które Emitent nie ma wpływu, osłabiające markę mogą negatywnie odbić się na prowadzonej działalności i sytuacji finansowej Spółki. Istnieje także ryzyko, że Spółka będzie musiała ponieść istotnie wyższe od pierwotnie zakładanych nakładów kosztowych i pracy, aby zbudować odpowiednią rozpoznawalność, wizerunek oraz siłę marki na nowych rynkach.

 

Answear.com działa na konkurencyjnym rynku, na którym musi zarówno budować i utrzymać lojalną bazę klientów, a także walczyć o nowych klientów. W tym celu Emitent podejmuje szereg działań, od uatrakcyjnienia oferty, poprzez bieżącą komunikację z klientami, program lojalnościowy, dbanie o wysoką jakość usług i zadowolenie klientów, czy działania marketingowe. Istnieje ryzyko, że podejmowane działania mogą nie przynieść oczekiwanego efektu, np. obecni klienci przejdą do konkurencji, wzrosną koszty pozyskania nowych klientów, co w dalszej kolejności może negatywnie odbić się na sytuacji finansowej Spółki.

 

Istotnym ryzykiem jest także efektywność działań marketingowych. Jak zaznacza Emitent, koszty marketingowe mają istotny udział w ogólnych kosztach Spółki, a jednocześnie niezwykle istotne jest dobranie odpowiedniej strategii marketingowej, biorąc pod uwagę specyfikę sprzedaży w branży e-commerce. Do tej pory Answear.com prowadziło skuteczną strategię marketingową. Istnieje jednak ryzyko, że w przyszłości działania marketingowe mogą okazać się nieefektywne, m.in. ze względu błędne określenie grupy adresatów tych działań lub niedostosowanie strategii do oczekiwań grupy docelowej.

 

Ryzykiem dla działalności Spółki są także opóźnienia w dostawach, jak również niedostarczenie produktów do i od Emitenta, które mogą m.in. spowodować ograniczenie poziomu sprzedaży, jak również negatywnie wpłynąć na ocenę i reputację Emitenta. W celu utrzymania ciągłości działalności niezbędne jest sprawne funkcjonowanie magazynu centralnego, które może zostać zakłócone przez szereg czynników, jak chociażby zniszczenie magazynu, czy zdarzenia wynikające z czynników epidemicznych. Czasowe ograniczenie bądź zaprzestanie funkcjonowania magazynu może pociągnąć za sobą szereg negatywnych efektów, w tym w postaci utraty klientów i osłabienia marki. Podobne ryzyko związane jest z systemami informatycznymi, w tym w szczególności z funkcjonowaniem infrastruktury internetowej i mobilnej.

 

Emitent narażony jest na wahania kursów walutowych. W 2019 roku przychody ze sprzedaży w PLN stanowiły 30% udziału natomiast 70% w pozostałych walutach obcych. Natomiast wydatki Spółki w 2019 roku w PLN stanowiły 46%, w EUR 43%, a w innych walutach obcych, w których Emitent uzyskuje przychody ze sprzedaży 11%. Spółka zaznaczyła, że istotny wpływ na działalność ma kurs hrywny (UHA), który ulega istotnym wahaniom. Emitent wymienia UHA na EUR lub USD po bieżących kursach obowiązujących na Ukrainie. Jednocześnie dodano, że Spółka uwzględnia w bieżącej działalności w istotnym zakresie ryzyko różnic kursowych w prognozach sprzedaży i wyników.

 

7. Podsumowanie raportu

Answear.com jest dynamicznie rozwijającą się spółką, działającą na równie dynamicznym rynku e-commerce. Emitent już od 2011 roku buduje swoją markę i pozycję na rynku jako internetowy sprzedawca odzieży, obuwia i akcesoriów w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Spółka posiada w swojej ofercie około 90 tys. produktów, a w perspektywie najbliższych lat zamierza podwoić tę wartość. Z kolei liczba marek w ofercie to około 350 i ma się zwiększyć do około 500. Najlepiej sprzedają się marki premium, których udział w sprzedaży sięgnął 44,2% po trzech kwartałach 2020 roku. Emitent posiada i rozwija także własną markę – Answear LAB, co pozwala na wyróżnienie się i przyciągnięcie klientów po niższych kosztach, odróżnianie się ofertą od konkurencji, a także wypracowywanie wyższych marż.

 

Główną grupą docelową Emitenta są osoby młode (w wieku 20 – 40 lat). Spółka stara się dostarczyć ofertę produktową dopasowaną do klientów i zapewnić ponadprzeciętną jakość obsługi. W tym celu Answear.com podejmuje szereg czynności, jak chociażby inwestycje w infrastrukturę IT, w tym budowa własnej internetowej platformy sprzedażowej i rozwój aplikacji mobilnej, czy inwestycje w magazyn i optymalizację logistyki (24 godziny na dostawę w Polsce, 24-48 godzin na dostawę w Czechach i na Słowacji, 2 dni dostawy na Węgry, 2-3 dni dostawy w Rumunii, 2-5 dni dostawy na Ukrainę i w Bułgarii w dni robocze).

 

Warto także wspomnieć o efektywnych działaniach marketingowych. Spółka notuje dynamiczny wzrost sprzedaży, a udział kosztów promocji w przychodach systematycznie spada. Jeszcze w 2017 roku było to 17,9%, podczas gdy po trzech kwartałach 2020 roku odsetek ten spadł do 11,34%, a Emitent oczekuje, że w całym 2020 roku spadnie on do około 10%. Jednocześnie Answear.com zwiększył liczbę odwiedzin sklepu do 96 mln w okresie trzech kwartałów 2020 roku (około 11 mln odwiedzających platformę miesięcznie), współczynnik konwersji wzrósł do 1,81%, liczba zamówień do 1,74 mln, a średnia wartość koszyka do 224 zł.

 

Spółka rozpoczęła działalność na rynku polskim (obecnie niecałe 30% przychodów Emitent generuje na rynku krajowym), a ekspansję zagraniczną rozpoczęła w 2014 roku, wchodząc do Czech. Obecnie Answear.com operuje łącznie na 7 rynkach, do których wchodzą ponadto Słowacja, Ukraina, Rumunia, Węgry i Bułgaria. Na koniec września 2020 roku Emitent posiadał 1 065 tys. aktywnych klientów, a więc około 0,9% całej populacji krajów, w których obecnie funkcjonuje (około 120 mln ludzi). Pokazuje to przestrzeń do dalszego wzrostu na tych rynkach. Jednocześnie do 2024 roku Answear.com chce wejść na kolejne 11 rynków zagranicznych, a pierwsze w kolejności są Rosja i Kazachstan w 2021 roku.

 

W okresie dwóch lat, od 2017 do 2019 roku, Emitent podwoił przychody, które wzrosły ze 145 mln zł do 311,2 mln zł. Jednocześnie Spółka przekroczyła próg rentowności w 2019 roku, zamykając ten okres z dodatnimi wynikami finansowymi. Rok 2020 przyniósł kontynuację pozytywnego trendu. Po trzech kwartałach br. przychody sięgnęły 263,4 mln zł, co oznacza wzrost o 28,1%, a przed Answear.com najlepszy okres w roku, tj. IV kw. Jak podała Spółka, przychody, liczone na bazie sprawozdawczości zarządczej, wyniosły 67,8 mln zł w listopadzie 2020 roku, co oznacza wzrost o 62,6% rdr.

 

Rynek odzieży i obuwia w Polsce wciąż cechuje się dużym potencjałem rozwoju. Świadczy o tym wciąż relatywnie niski poziom wydatków konsumentów (średnio 60 zł miesięcznie) w porównaniu do Europy Zachodniej. Oczekuje się, że rynek ten może rosnąć średniorocznie o 3,25% do 2024 roku, przy czym szczególnie na popularności ma zyskiwać kanał sprzedaży internetowej, którego udział w sprzedaży ma wzrosnąć do około 20% do 2024 roku. Relatywnie wysokie, jednocyfrowe tempo wzrostu mają także notować rynki zagraniczne, na których działa Answear.com, przy czym wyróżnia się tu rynek węgierski z oczekiwaniami wzrostu na poziomie 13,8% rocznie.

 

Sam rynek e-commerce konsekwentnie rósł w ostatnich latach, a pandemia koronawirusa i związane z nią obostrzenia jedynie przyspieszyły obserwowany trend. Oczekuje się, że pozytywny wpływ będzie odczuwalny także w kolejnych latach. Prognozy wskazują, że rynek e-commerce będzie dynamicznie rósł, ze średnioroczną dynamiką nawet na dwucyfrowym poziomie, przy czym udział segmentu odzieży i obuwia ma mieć istotny udział w całej wartości handlu online.

 

Answear.com na przestrzeni ostatnich lat zbudował mocne fundamenty biznesu do jego dalszego rozwoju i skalowania. Przekroczenie progu rentowności w 2019 roku niewątpliwie zwiększy komfort Spółki w realizacji planów dalszego rozwoju. Emitent posiada jeszcze dużo przestrzeni do rozwoju na obecnych rynkach, a umocnienie swojej pozycji może przynieść m.in. nowa strategia marketingowa, nakierowana na marketing skoncentrowany na zwiększeniu świadomości marki (w tym poprzez kampanię TV, która ostatni raz była prowadzona w 2017 roku). Jednocześnie dotychczasowe doświadczenie zdobyte w trakcie wchodzenia na 6 rynków zagranicznych powinno procentować w dalszej ekspansji zagranicznej.

 

 

 

--

Autor niniejszej Analizy nie jest powiązany w żaden sposób z Emitentem. Niniejsza Analiza powstała w związku z umową zawartą ze Answear.com S.A., obejmującą swoim zakresem przygotowanie raportu analitycznego. W ciągu ostatnich 12 miesięcy SII nie świadczyło innych usług z zakresu relacji inwestorskich Spółce Answear.com S.A. Ponadto Stowarzyszenie nie wyklucza złożenia kolejnych ofert świadczenia takich usług Emitentowi w przyszłości.

 

Treść powyższej Analizy jest tylko i wyłącznie wyrazem osobistych poglądów jej autora i nie stanowi „rekomendacji inwestycyjnej” w rozumieniu przepisów art. 3 ust. 1 pkt 35) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) NR 596/2014 z dnia 16 kwietnia 2014 r. w sprawie nadużyć na rynku (rozporządzenie w sprawie nadużyć na rynku) oraz uchylające dyrektywę 2003/6/WE Parlamentu Europejskiego i Rady i dyrektywy Komisji 2003/124/WE, 2003/125/WE i 2004/72/WE (Dz.U.UE.L.2014.173.1 z dnia 2014.06.12) ani „informacji rekomendującej” w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 34) ww. Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 października 2005 r. w sprawie informacji stanowiących rekomendacje dotyczące instrumentów finansowych, lub ich emitentów (Dz.U. z 2005 r. Nr 206, poz. 1715), lub jakiejkolwiek porady. Stąd Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych oraz autorzy nie ponoszą żadnej odpowiedzialności za szkody poniesione w wyniku decyzji inwestycyjnych podjętych na podstawie lektury treści publikowanych w ramach niniejszego projektu. W inwestowaniu należy korzystać z wielu źródeł i konfrontować je przed podjęciem decyzji.

Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji

Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych realizuje projekt "Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszy Europejskich w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój. Sfinansowano w ramach reakcji Unii na pandemię COVID-19. Więcej informacji o projekcie