Temat webinaru: Wyniki TIM SA za 2020 r. oraz plany spółek tworzących Grupę TIM
Data: poniedziałek, 26 kwietnia, godz. 12:00
Przypomnienie: Dodaj ten webinar do swojego kalendarza
Na pytania inwestorów odpowiedzą:
Krzysztof Folta
Podczas 18. gali konkursu EY Przedsiębiorca Roku w marcu 2021 r. Krzysztof Folta otrzymał nagrodę specjalną za „umiejętność prowadzenia biznesu w warunkach ciągłej zmiany, przez ponad 30 lat nieustannie adaptując się do rynku i otoczenia”. Prezes TIM-u był finalistą 18. edycji konkursu (w kategorii „Nowe Technologie/Innowacyjność”) wraz z 14 przedsiębiorcami, reprezentującymi łącznie 12 firm.
Poza pełnieniem funkcji w Zarządzie TIM-u pełni funkcję Przewodniczącego Rady Nadzorczej 3LP SA z siedzibą w Siechnicach.
|
Piotr Tokarczuk
Poza pełnieniem funkcji w Zarządzie TIM-u jest Członkiem Rady Nadzorczej 3LP SA z siedzibą w Siechnicach.
|
Piotr Nosal Ukończył także studia Executive MBA na Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie oraz studia podyplomowe „Skuteczny Menadżer Nowoczesnej Firmy” na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu.
|
TIM SA
TIM SA jest największym hurtowym dystrybutorem artykułów elektrotechnicznych w Polsce (według magazynu „Elektrosystemy”, nr 5/2020, oraz https://www.rynekelektryczny.pl/najwieksze-hurtownie-elektrotechniczne/). Spółka powstała w 1987 roku we Wrocławiu, od 1998 r. jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Na podstawie wyboru 100 analityków giełdowych, doradców inwestycyjnych i zarządzających, reprezentujących domy i biura maklerskie, fundusze emerytalne i inwestycyjne, TIM znalazł się na 2. miejscu głównego zestawienia rankingu Giełdowa Spółka Roku 2020, organizowanego przez redakcję „Pulsu Biznesu”.
Przez ćwierć wieku TIM sprzedawał wyłącznie za pośrednictwem ogólnopolskiej sieć hurtowni elektrycznych. W 2013 r. firma zmieniła model biznesowy, stawiając na e-commerce. To najprawdopodobniej największa taka transformacja cyfrowa w polskim handlu B2B. TIM stawia na omnichannel - sprzedaż prowadzona jest na TIM.pl, w aplikacji mobilnej mTIM, telefonicznie oraz poprzez ogólnopolską sieć biur i przedstawicieli handlowych.
Strategia TIM-u jest oparta na połączeniu wieloletniej wiedzy o rynku, którą posiadają przedstawiciele handlowi, z technologiami e-commerce (tzw. hybrydowy model sprzedaży). W 2020 r. 70% obrotów spółki (tj. 650 z 935 mln zł) pochodziło ze sprzedaży online.
Centrala TIM SA znajduje się we Wrocławiu. Spółka tworzy Grupę Kapitałową TIM wraz z 3LP SA - operatorem centrum logistycznego w podwrocławskich Siechnicach. Obiekt specjalizuje się w obsłudze podmiotów (także spoza Grupy TIM) działających w sektorze e-commerce.